Xerrada sobre els refugiats

Divendres passat, els grups de 4t, 5è i 6è vam poder conèixer a l´Alba i la seva experiència com a voluntària en un camp de refugiats que es diu Eko i està a Grècia.

Amb tot l’equip de voluntaris van fer una escola ja que molts dels nens feia anys que no hi podien anar. També els hi cuinaven menjar típic de Síria per a què no el trobessin a faltar. Per a que els nens no estiguessin trists, feien jocs, cançons, balls, tocaven instruments… i els nens s’ho passaven molt bé. També van inventar gronxadors amb goma de rodes, de fusta i corda.

Han fet moltes accions i projectes per a ajudar als refugiats i que els seus dies siguin menys difícils. És una gran tasca la que fan els voluntaris!

Gràcies Alba, va estar una xerrada molt interessant!

L’Alba ens va ensenyar aquest dos vídeos que poder veure a sota fent clic a l’enllaç.

https://www.youtube.com/watch?v=axiE1oFmUoU

https://www.youtube.com/watch?v=YmWADhxpSxw

Shaima, Jan, Estela i Sandra (6èA i B)

 

DONEM LES MAQUETES PER ACABADES!

Tot i que el primer trimestre se’ns va tirar el temps a sobre i no tothom va poder enllestir-les, hem dedicat algunes estones de pati (voluntàries) a finalitzar el treball, propi de l’àrea de Medi Social.
La tasca de les maquetes de plastilina sobre una fullola de fusta ha servit per ajudar a consolidar els continguts treballats relatius a la geografia, les principals unitats de relleu i alguns topònims de la Península Ibèrica.
Aquí teniu un petita mostra del resultat final!

TALLERS D’HISTÒRIA: EL SURO A SANT FELIU DE GUÍXOLS

Els/les alumnes de l’escola han començat a realitzar les activitats relacionades amb els Tallers d’història d’enguany:
Primària CS:
El dijous 19 de gener, a primera hora del matí i en el marc dels Tallers d’Història que celebrem cada curs, persones de l’Arxiu Municipal van venir a parlar-nos sobre la relació històrica entre Sant Feliu de Guíxols i el món del suro.
Els alumnes de 6è vam practicar, per segona vegada a les nostres vides, la tècnica de prendre apunts,. Uns apunts que després ens ajudaran, més endavant, a l’hora de preparar una redacció ambientada en aquells anys d’esplendor tapera i surera al nostre poble.
Com que la xerrada ens va semblar molt interessant, us compartim el Power Point perquè també en pogueu gaudir vosaltres.”

Activitats de 6èA amb P4A

Aprofitant la relació ja iniciada el curs passat, el divendres 16 de desembre els alumnes de 6èA vam convidar als nens i nenes de P4A a visitar la nostra aula, que vam engalanar a l’hora del pati, just abans d’anar-los a buscar i acompanyar-los fins a “casa nostra”.

Un cop instal·lats i asseguts a les nostres cadires, els quatre integrants de la comissió organitzadora van explicar-los què els havíem preparat i tot seguit vam començar amb les activitats previstes: pintura, dibuix, contes… una mica de tot!

A nosaltres ens feia molta il·lusió i, de fet, estàvem una mica nerviosos. Diríem que ells també s’ho van passar molt bé perquè tant uns com altres estem animats a repetir l’experiència més endavant.

De totes maneres, la pròxima vegada procurarem millorar alguns aspectes organitzatius perquè… ja ho diuen que l’experiència és un grau! La Nuri, la mestra de P4A ens va anar donant consells que tindrem en compte i després, a l’aula i amb el nostre tutor, també vam reflexionar una mica sobre quins aspectes organitzatius podíem haver cuidat prèviament.

Valorem molt positivament poder conèixer els nens i nenes més petitons i compartir moments amb ells que ens recorden les nostres primeres passes per l’escola.

6èA

ACTIVITATS ENTRE 6èB I P4B

Els alumnes de 6è van fer arribar aquesta carta als alumnes de P4 per a realitzar una activitat conjuntament.

A sota podeu veure els resultats. Va ser molt divertit!

HOLA NENS I NENES DE P4-B,

SÓM ELS NENS I NENES DE 6È-B, EL DIVENDRES 16 DE DESEMBRE , US CONVIDEM A FER UNES ACTIVITATS (A LA VOSTRA AULA) QUE NOSALTRES HEM PREPARAT.

L’ORDRE DE LES ACTIVITATS SERÀ EL SEGÜENT:

  • ENS POSEM AMB LA PARELLA DE CARNAVAL.
  • EL NEN O NENA DE P4, TRIARÀ UNA LLETRA DE L’ABECEDARI. LA PARELLA, HAURÀ DE PENSAR TRES PARAULES QUE COMENCIN AMB AQUESTA LLETRA I ELS PETITS, AMB AJUDA ELS GRANS, LES ESCRIURAN EN UN PAPER.
  • ES DIBUIXARÀ UN ASE A LA PISSARRA. EL NEN O NENA DE P4, ES TAPARÀ ELS ULLS AMB UN MOCADOR I EL GRAN L’ANIRÀ GUIANT PER POSAR CORRECTAMENT LA CUA A L’ASE.
  • ELS NENS I NENES DE P4 PINTARAN LA CARA ALS NENS I NENES DE 6È.
  • LA PROFESSORA DE 6È-B FARÀ FOTOS DEL RESULTAT DE LES CARES PINTADES DELS NENS GRANS AMB LA SEVA PARELLA.
  • EXPLICAR UN CONTE LLIGAT: ENS FICAREM EN ROTLLANA I UN NEN O NENA COMENÇARÀ A EXPLICAR L’INICI D’UN CONTE QUE S’HAURÀ D’ANAR INVENTANT SOBRE LA MARXA I LA RESTA EL CONTINUARÀ.

VOLEU FER LES ACTIVITATS AMB NOSALTRES?

ELS ALUMNES DE 6È-B

Bibliopati

Amb el mes de novembre, cada divendres, els nens i nenes de 6è hem reiniciat les sessions de Bibliopati. Aprofitant la cessió temporal de llibres per part de la Biblioteca Municipal Octavi Viader, hem preparat material per a 1r, 2n i 3r (que poden trobar i llegir al gimnàs de l’escola), però també per als més grans del centre (que tenen el seu espai de lectura prop de la font que hi ha al costat de la pista).

En definitiva, es tracta d’una proposta més per intentar posar-ho fàcil als alumnes que saben o volen gaudir a través dels llibres, fins i tot durant l’estona de l’esbarjo.

6è iniciem les sessions de “mindfulness”

Avui, en el marc del projecte EKA (http://eka.udg.edu), del qual formem part per a facilitar la transició a la secundària i cuidar el benestar dels nostres alumnes, hem fet la primera sessió de mindfulness amb l’Èlia. Durant 8 setmanes hi dedicarem dues franges setmanals de mitja hora cadascuna, cada dimecres i cada divendres. Us en mantindrem informats!

Els alumnes de 6è ens comenten la visita a l’espai Carmen Thyssen

Visita al museu Thyssen

El passat divendres 23 de setembre vam anar d’excursió al museu Thyssen les classes de 6èA i 6èB. Vam visitar l’exposició titulada “La il·lusió del Far West”, vàrem veure mapes de les tribus natives d’Amèrica, quadres, vestimentes, etc. Va ser molt interessant.

La visita va durar més d’una hora i quart. Hi havia moltes pel·lícules molt i molt antigues, pistoles, llibres, joguines… Tots els objectes eren bastant vells, però estaven intactes.

Les vestimentes que duien els indis. La classe de vestits que portaven i les seves sabates, tenien més cristalls de colors segons la importància que tenien respecte el grup. Es pintaven la cara amb carbó, sang i herbes tintades de colors, es maquillaven diferent segons la tribu o la cerimònia.

Els indis es feien les seves pròpies armes amb pedres i fusta.  Els seus animals sagrats eren el bous, els óssos, els llops, els mussols, els corbs i dos ocells més que no recordem com es deien. Les cases que tenien eren fetes de pals i pell d’animals i les podien transportar a altres llocs, ja que no es trigava gaire temps a fer-ho. Vivien al voltant d’un riu important que es diu Mississippí.

Recomanem als ganxons i ganxones, i a tots els amants de l’art, que visitin aquesta exposició.

Martí, David i Ariana

EXCURSIÓ AL MUSEU THYSSEN

El divendres 23 de setembre, els cursos de 6è de l’escola Ardenya, vam anar a veure l’exposició de quadres sobre natius americans titulat: LA IL·LUSIÓ DEL FAR WEST, a l’espai Thyssen de Sant Feliu de Guíxols.

La nostra excursió va començar a les 10h del matí a l’escola Ardenya. Quan vam acabar de fer classe, ens vam preparar  per sortir i vam anar caminant de l’escola cap al museu Thyssen.

Un cop vam arribar al museu, mentre un grup estava mirant l’exposició, l’altre estava a fora esmorzant i jugant: uns a atrapar, altres amb les ampolles de plàstic, uns fins i tot a fer-li pentinats estranys  a una nena!

Quan va ser l’hora, ens van deixar entrar.

Vam començar pujant les escales fins el segon pis. Hi havia un passadís blanc molt llarg, que duia a la primera sala. Hi havia molts quadres amb imatges dels paisatges d’abans, retrats d’indis i escultures molt estranyes de cowboys sobre els seus cavalls. En les altres sales hi havia quadres sobre les tribus en guerra i en vitrines hi havia objectes de caça. A l’altra sala hi havia pòsters de les pel·lícules antigues d’indis, l’espai estava tot ple de cartells antics, figuretes de guerra, còmics… i un vestit original d’indi!

A l’última sala que vam visitar hi havia enganxats a la paret cranis d’animals; des del d’un búfal al d’un ocellet. A l’altra banda de la sala hi havia caixes amb pàgines i dibuixos i un forat amb els “somnis” o recompenses de les seves caces.

Al sortir del museu ens vam reunir tots al pati del davant. Els que es quedaven a menjador van pujar cap amunt per on havien vingut i els que els venien a buscar al Monestir, van anar a dinar a casa seva i descansar per venir a l’escola a la tarda.

IRIS I JANA