English Day a l’Ardenya

Avui ha sigut l’English Day a l’Escola Ardenya. Els darrers dies d’anglès, els alumnes de sisè ha estat preparant, per grups, diferents països situats i ambientats en les diferents aules del centre. De tal manera que, la resta de nens i nenes de l’escola, agrupats amb diferents cursos, puguin accedir-hi amb un guia, que és el mestre, i un passaport. Així que, una vegada dins de la classe, els grans de l’escola es posen a presentar el seu corresponent país i a fer-los fer una activitat als seus turistes.

Cliqueu a la imatge i veureu quina mà de fotos!!!

Have a nice Day!

MIFAS

Al llarg d’aquestes dues setmanes, ha vingut en Carles a fer-nos una visita. Ens ha explicat la seva vida personal i el motiu pel qual va en cadira de rodes. Nosaltres, per posar-nos en la seva pell, hem jugat a uns quants partits de bàsquet amb cadira de rodes. Sembla fàcil, però és molt complicat i, sobretot, admirable. Això sí, ens ho vam pessar molt bé i li vam fer moltes preguntes!

Si feu clic a la imatge següent, veureu les fotografies més significatives.

Cantània: A de Brossa

El passat dilluns 27 de maig els alumnes de cinquè vam anar d’excursió a Barcelona amb motiu de la Cantània. Abans, però, vam anar al Museu de la Xocolata i vam realitzar un taller molt dolç i creatiu, en el qual vam utilitzar aquest aliment per fer un dibuix. El que ens va agradar més va ser poder tastar la xocolata, sort que portàvem roba de recanvi!

Després de dinar vam anar a l’Auditori i vam fer l’assaig general amb tots els nens i nenes de les altres escoles. Enguany la Cantània estava relacionada amb la poesia i vam cantar poemes de Joan Brossa amb motiu del seu centenari. Va ser molt emocionant cantar les cançons que tant hem treballat a música a davant de tot el públic i amb els altres participants. Ens vam sentir com uns cantants de veritat! Els complements fets a plàstica van ser imprescindibles per dur a terme algunes cançons.

Esperem que a les famílies els hi agradés el concert i que gaudissin tant com nosaltres. Va ser una experiència fantàstica!

Mesurem

Els alumnes de cinquè hem començat a treballar les unitats de mesura.

Primerament hem elaborat una llista d’alguns dels objectes que volíem mesurar i que es troben al pati de l’escola, com per exemple la barana de l’escala, el perímetre de l’hort, la pista, una porteria, etc. En segon lloc els hem enumerat  i uns grups han mesurat els objectes que tenien el nombre parell i els altres els que tenien el nombre senar. Per què ho hem fet així? Doncs perquè una vegada preses les mides hem pogut comparar si a tots ens han sortit les mateixes.

Amb les cintes mètriques, un paper i un llapis hem sortit a prendre mides. Ha sigut una activitat que ens ha agradat molt i que l’hem treballat en grup i de manera cooperativa.

Sortida a l’Ardenya

Després de tanta moguda a llarg de la Diada de Sant Jordi… res millor que una pujada a l’Ardenya!

El dimecres 24 d’abril, els estudiants del Cicle Superior vam gaudir del bonic entorn que tenim als voltants del nostre poble, tot pujant l’Ardenya. Vam saber reconèixer algunes de les plantes silvestres, ens vam trobar amb alguns espàrrecs, vam veure caus d’animalons diminuts, alguns vam relliscar, alguns vam caure, uns cantàvem i uns altres xerràvem, uns quants ens vam cansar ràpid i alguns volíem pujar més i més…

Vam tenir feina per arribar a dalt de tot, però l’esforç va valer molt la pena. Quan feu clic sobre la imatge i en veieu més, entendreu perquè ho diem!

Tallers Intercicle

Les festivitats a l’Ardenya són molt divertides! es gaudeix de la diada així com dels companys i de l’escola fent activitats dinàmiques barrejant, en el cas del Cicle Superior, els cursos de cinquè i sisè: els anomenem els tallers intercicle.

El passat dimecres 10 d’abril, és a dir, el Dia de l’Art, es van fer diferents tallers: el de pintura, el de ball, el de ganxet i el del Kahoot sobre els monuments més importants que hi ha al món.

Es va gaudir moltíssim ja que, aquesta vegada, s’han expressat els sentiments en forma d’art tot descobrint el meravellós món que s’amaga rere les nostres obres d’art.

Però, no només això! el dia de Sant Jordi també es van fer tallers Intercicle: la producció d’un poema en un pergamí casolà i la creació d’un drac i una rosa amb material quotidià.

Heus aquí alguns resultats!

La Mona del Cicle Superior

Els estudiants de Cicle Superior van fer la mona de fruita amb algun complement dolç o salat que se li podia afegir. Tot plegat s’havia de fer en grups de quatre o cinc membres per tal de posar-se d’acord i obtenir una mona molt i molt bona.

Al llarg d’aquella setmana van estar dissenyant-la i calculant-ne el preu per tal d’anar al mercat i comprar-ne els ingredients principals. Al matí del divendres 12 d’abril vam anar al mercat a fer la compra, s’ho van passar d’alló més bé. Però encara s’ho van passar millor aquella mateixa tarda fent les seves mones i ensenyant-les als companys de les altres aules.

A continuació, fent clic a la imatge següent, en podreu veure algunes més, quina llàstima que les fotografies encara no segellin les olors!

Excursió a Pals

El passat dimecres els alumnes de 5è vam anar d’excursió al poble de Pals. Vam anar amb el trenet anomenat El Xiulet de Pals fins al Molí d’arròs, situat al Parc Natural del Montgrí, les Illes Medes i el Baix Ter. Allà ens van ensenyar el procés que segueix l’arròs des de que es sembra fins que ens el mengem. També vam observar el funcionament de les màquines que s’utilitzen per processar aquest cereal. Va ser molt interessant.

Un cop acabada la visita, vam tornar cap al poble i vam passejar-nos per la zona més antiga de Pals, la part medieval. Al final, el temps ens va fer una mica la guitza i vam acabar molls de dalt a baix. Tot i així, ens ho vam passar molt bé!

Descobrim Catalunya

Ja fa unes setmanes que les dues classes de cinquè s’han convertit en agències de viatges especialitzades en Catalunya. Per parelles, estem organitzant una escapada de tres dies a la destinació que hem triat. Hem de preparar-ho tot: buscar el transport, l’allotjament, les activitats a fer i els llocs a visitar, preparar la factura del viatge… i sense passar-nos del pressupost! Amb aquest projecte treballem i practiquem continguts propis de l’àrea de llengua, de matemàtiques i de medi social.

Estem treballant de valent per organitzar el millor possible les nostres escapades. Després, cada parella presentarà el seu projecte a la resta de companys. Ja tenim ganes de poder-vos ensenyar el resultat final!

L’hort de l’Ardenya

Al llarg d’aquesta setmana, els alumnes del Cicle Superior han començat a treballar el petit hort de l’escola. La primera tarda a l’hort l’han dedicada a treure males herbes i a remoure la terra. Mentre que el segon dia, han ensenyat a plantar esqueixos d’enciam, maduixes, ceba tendra, etc. als nens i nenes de primer i segon. Ho han fet molt bé, tothom ha quedat satisfet i el nostre hort ben cultivat!

D’aquí pocs dies veurem el fruit de la nostra feina…

Si feu clic a la fotografia, en veureu unes quantes més.