LA MONA

El passat dimarts 18 d’abril, els alumnes de 6è vam fer les mones clàssiques i habituals en aquestes dates.

De la mateixa manera que els alumnes de 5è, però, vam inspirar-nos amb creacions relacionades amb l’art de Giuseppe Arcimboldo; per tant, enlloc de basar-nos en la xocolata com a principal element, ens vam basar en peces de fruita que després vam menjar-nos amb deler. Si no us ho creieu, mireu les imatges!
En breu penjarem les imatges, disculpeu les molèsties

DINÀMIQUES DE COHESIÓ I COOPERACIÓ (PROJECTE EKA)

Avui ha tingut lloc la segona de les tres dinàmiques que els alumnes de 6è farem com a part del projecte EKA, al qual estem adherits i que com sabeu vetlla pel nostre benestar i es preocupa especialment per la cohesió, la cooperació i el bon ambient a l’aula.
Amb la intenció de millorar tots aquests aspectes, insistint en la importància de l’empatia per poder entendre els altres i posar-nos al seu lloc, en Marc i en Xevi ens han proposat una sèrie d’activitats aquest matí. Ens ho hem passat molt bé, fixeu-vos amb les fotos!!!

PROJECTE INTERDISCIPLINAR “ELS VENTS” A CICLE SUPERIOR

Al llarg de la setmana del 3 al 7 d’abril, els i les alumnes de Cicle Superior vam dedicar les tardes a un treball transversal (és a dir, que afecta o interrelaciona les diferents assignatures pròpies del currículum) que portava per nom “Els vents” i que s’ha treballat -en diferents moments del curs- a tots els cicles i nivells de la nostra escola.
La metodologia que vam aplicar va ser en forma de tallers, barrejant els diferents grups-classe i treballant aspectes ben diversos a l’entorn de la temàtica escollida pel claustre: manualitats relacionades amb el vent (com l’elaboració de molinets de vent), el vent com a fenomen meteorològic i les seves possibles conseqüències, lèxic relacionat amb la temàtica, refranys populars, cançons que parlen del vent, poemes, instruments de vent…
El colofó final el vam tenir el divendres, amb una demostració per part del professor de trombó de l’Escola de Música de Sant Feliu de Guíxols de com es toca aquest (i altres instruments de la seva família, com la trompeta!), així com dels efectes que es poden arribar a produir amb l’ajuda d’altres artilugis (com la sordina).
En breu penjarem les imatges. Disculpeu les molèsties.


Els alumnes de 6è coordinen la bibliopati

La BIBLIOPATI és una activitat que es fa els divendres a l’hora de l’esbarjo. Té molt d’èxit. Vénen molts nens de primària, sobretot els alumnes de cicle inicial.

Aquesta activitat l’organitzen els alumnes de 6è A i B.

Els alumnes de 6èB ho fan al gimnàs amb els cursos de 1r, 2n i 3r. I 6èA ho fan al pati, al costat de la pista amb els alumnes de 4t, 5è i 6è.

A més, els alumnes de 6èB, cada divendres, es preparen un conte per a representar-ho als alumnes de cicle inicial.

Ens ho passem d’allò més bé!!! Ho podeu veure en aquests vídeos!!!

Enllaç vídeo 1

Enllaç vídeo 2

Els alumnes de 6è veiem l’exposició “Refugiats. Per què?”

Durant els dies 4, 5, 6 i 7 d’abril, els alumnes més grans de l’escola (i, en definitiva, tots els qui tinguessin ganes de llegir o interès pel tema) han pogut gaudir de l’exposició “Refugiats. Per què?”, que s’ha exposat al passadís prop de Consergeria i Secretaria de la nostra escola. Consta de 10 plafons explicatius i el material ha arribat a través de FundiPau (www.fundipau.org) i la Coordinadora d’ONG Solidàries (www.solidaries.org) de les comarques gironines i l’Alt Maresme.

La mona de Pasqua inspirada en l’art de Giuseppe Arcimboldo

Els alumnes de cinquè estem treballant, a plàstica, el pintor Giuseppe Arcimboldo. Avui divendres és el dia que tota l’escola fa la tradicional mona. Nosaltres, aquest any, inspirats per l’art d’aquest pintor hem decidit fer-la amb fruites i verdures. Aquest matí hem baixat a la plaça del mercat i hem comprat per grups i administrant els diners dels que disposàvem així com les fruites que necessitàvem per fer-la.

A la tarda, hem fet la mona. Aquí teniu els resultats.

Enllaç sobre els invents

Alumnes de 6è,

aquesta setmana heu començat a parlar dels invents amb la Jennifer, de com l’ésser humà ha anat sumant coneixements i aprenent noves coses, descobrint, innovant, canviant la manera de viure.

Si cliqueu aquí podreu accedir a l’article que ella us ha comentat a classe, on trobareu diferents vídeos i informació sobre com alguns invents poden ajudar-nos a millorar la qualitat de vida.

Llastimosament, però, els invents no sempre poden tenir una lectura positiva sobre com repercuteixen vers la societat…

Club de lectura a 6è

Us informem que, properament, els grans de l’escola iniciarem un total de quatre sessions on desenvoluparem una dinàmica nova al centre, semblant al que suposen els Clubs de Lectura per adults, comptant amb l’ajuda i el guiatge del personal de la biblioteca municipal Octavi Viader.

Tot va començar el dia que ells van venir a recollir les maletes viatgeres que ens van acompanyar durant el primer trimestre. D’aquella trobada i intercanvi d’impressions, molts alumnes van mostrar interès per un llibre en particular. La temàtica era complicada (la història d’un suïcidi), però lluny d’esquivar el repte, vam decidir afrontar-lo.

Els nens que hi participin, doncs, hauran d’anar llegint les pàgines acordades a cada sessió. Durant 45′, es comentarà la lectura realitzada i qualsevol dubte que hi estigui relacionat.
L’activitat, evidentment, busca també despertar l’interès per la lectura com a eina d’aprenentatge.

1

2

3

4

5

Converses per Skype

“Els alumnes de 6èA i 6èB, de manera conjunta i sense oblidar la importància de la cooperació, treballem cada setmana alguna activitat relacionada amb el teatre.
Els darrers dies, per parelles, hem preparat una hipotètica conversa per Skype entre dos amics que es troben a punts geogràfics diferents.
A continuació, trobareu el resultat final de les actuacions que hem enregistrat”.