Avui se celebra el dia internacional dels drets dels infants i el món es pinta de blau per contribuir a construir un món en el qual cada nen i cada nena del planeta puguin gaudir dels seus drets.
Els alumnes de 4t estan treballant a educació en valors els Drets dels infants i han volgut participar en aquesta campanya d’UNICEF perquè tots els nens i nenes puguin anar a l’escola, estiguin fora de perills i puguin desenvolupar tot el seu potencial.
Sortida a Pedralta
Avui els alumnes de 3r i 4t hem realitzat una excursió per descobrir l’entorn natural de l’escola. Hem caminat fins arribar a Pedralta i un cop allà, hem esmorzat. Al cap d’una estona, hem arribat fins al mirador on hem gaudit d’unes vistes espectaculars dels pobles i muntanyes que ens envolten. Finalment, hem tornat cap a l’escola amb moltes ganes de dinar.
Els mestres agraïm l’acompanyament dels pares i les mares
PROJECTE DE TREBALL LA PREHISTÒRIA 4t
BOOK TABLES
Amb l’objectiu d’animar i de formar bons lectors i bones lectores hem creat el terme BookTables
Els alumnes de 4t poden portar un llibre de casa i deixar-lo a la taula i així tenir-lo a mà i gaudir del gust del plaer de la lectura no només durant el pla lector sinó ens moments que han acabat la feina . Hi ha llibres molt diversos i de temàtiques ben diferents.
Ens encanta veure nens llegint a les nostres aules!
FÒSSILS
Ahir a la tarda l’Ona G. de 4ta ens va fer un discurs que havia preparat sobre el fòssils. Ens va explicar què era un fòssil, com es deia la persona que s’hi dedicava i la importància en l’estudi de la història. Ens va portar una capsa de fòssils del Marroc molt i molt xula.
Avui a la tarda ha anat a la classe de 4tb a fer el seu discurs i també els ha agradat molt.
Moltes felicitats! Ens va encantar!
Per què és important rentar-se les mans?
Des de medi natural, estem treballant els bons hàbits (hàbits d’alimentació saludable, fer exercici físic, la higiene personal…).
Per això, hem realitzat un experiment entre tots per prendre consciència de la importància de rentar-nos bé les mans.
Hem preparat tres pots i hi hem posat gelatina. En el primer hi vam posar la gelatina amb una espàtula, és a dir, sense tocar-la. En el segon, ho vam fer amb les mans acabades de netejar. I per últim, vam anar a fer sorra fina al pati i seguidament, sense rentar-nos les mans, vam manipular la gelatina i la vam posar dins del pot.
Després d’una setmana, hem comprovat que el pot on ha aparegut la floridura més ràpidament, ha estat en el pot de les mans brutes.
Al llarg d’aquest procés hem realitzat i anotat a la nostra llibreta l’explicació de l’experiment, les hipòtesis, les variables, les observacions, el resultat i les conclusions.
REPÀS UNITAT 1 MATEMÀTIQUES 4T
Hola noies i nois,
Per la prova de matemàtiques heu de repassar:
NOMBRES DE 7 XIFRES
EL VALOR EN UNITATS DELS NOMBRES SEGONS LA SEVA POSICIÓ
104 EL 4 = 4 unitats
143 El 4 = 4 desenes = 40 unitats
421 El 4 = 4 centenes = 400 unitats
421 = 400 + 20 + 1
4.123 El 4 = 4 unitats de miler = 4.000 unitats
4.123 = 4000 + 100 + 20 + 3
43.132 El 4 = 4 desenes de miler = 40.000 unitats
43.132 = 40.000 + 3.000 + 100 + 30 + 2
423.132 El 4 = 4 centenes de miler = 400.000 unitats
432.132 = 400.000 + 30.000+ 2.000 + 100 + 30 + 2
4.132.125 El 4 = 4 unitats de milió = 4.000.000 unitats
4.132.125 = 4.000.000 + 100.000 + 30.000 + 2.000 + 100 + 20 + 5
APROXIMACIONS
COM APROXIMAR A LES DESENES?
- Busquem entre quines desenes es troba
Exemple: 38 ( es troba entre la desena 30 i la desena 40)
2. Comparem les unitats amb el nombre 5 (que és el punt mig de la desena)
38 8> 5
(és més gran, per tant vol dir que ja ha passat el punt mig entre la desena 30 i 40) ESTÀ MÉS A PROP DE LA DESENA 40
COM APROXIMAR A LES CENTENES?
- Busquem entre quines desenes es troba.
- Comparem les desenes amb el 5
Exemple: 124 (es troba entre la centena 100 i 200)
124 la desena és 2 2<5
El 2 és més petit que 5 (vol dir que no ha passat del punt mig de les centenes) ESTÀ MÉS A PROP DE LA CENTENA 100.
COM APROXIMEM A LES UNITATS DE MILER?
1. Busquem entre quines unitats de milers es troba.
2. Comparem la xifra de les centenes amb 5.
Exemple: 1.325 es troba entre les unitats de miler 1.000 i 2.000.
1.325 la centena és 3 3 < 5
El 3 és més petit que 5 (vol dir que no ha passat del punt mig) ESTÀ MÉS A PROP DE LA UNITAT DE MILER 1.000
APROXIMEM MOLT MÉS
Aproximem a les centenes el nombre 1.075
1. Busquem entre quines centenes es troba:
Per això comptarem de 100 en 100:
0-100-200-300-400-500-600-700-800-900-1.000-1.100-1.200
1.075 es troba entre la centena 1.000 i 1.100
Ara recordeu que comparem les desenes amb el nombre 5.
1.075 el 7 > 5
El 7 és més gran que el 5 (vol dir que ha passat del punt mig) ESTÀ MÉS A PROP DE LA CENTENA 1.100
ELS NOMBRES ROMANS
HEM COMENÇAT AMBIENTS!
El passat dilluns 29, els alumnes de 3r i 4t vam començar els ambients. El treball per ambients consisteix en organitzar els alumnes, l’espai i els materials de tal manera que l’aprenentatge sorgeixi espontàniament. L’alumne/a és el protagonista del seu propi aprenentatge i el paper del mestre es basa fonamentalment en organitzar i afavorir aquest procés.
Durant tot el curs, els dilluns a la tarda realitzarem ambients i cada cinc sessions els alumnes canviaran d’ambient. Ens hem distribuït en cinc grups formats per nens i nenes de les quatre classes de cicle mitjà.
Els ambients proposats són:
El bosquet, construccions, teatre, oficis i agència de viatges.
Esperem aprendre molt mentre juguem!
Alumnes de 3r i 4t.
REPASO UNIDAD 1 CASTELLANO
LA COMUNICACIÓN
El lenguaje es el sistema de comunicación más habitual entre las personas y el más completo.
Cuando nos comunicamos con los demás, tambíen utilitzamos elementos como los gestos, la mirada y determinados movimientos que refuerzan la información que queremos trasmitir.
LENGUA Y LENGUAJE
Lengua: es el conjunto de sonidos, palabras y reglas que comparten un grupo de personas.
Lenguaje: es el principal medio de comunicación entre los seres humanos.
En España además del castellano o español se hablan otras lenguas como el catalán, el vasco, el gallego…
PALABRAS AGUDAS, LLANAS Y ESDRÚJULAS
Agudas: cuando la sílaba tónica és la última
Ejemplo: tapón, cajón, pared.
Llanas: cuando la sílaba tónica es la penúltima.
Ejemplo: lápiz, mapa, perro, difícil.
Agudas: cuando la sílaba tónica es la antepenúltima.
Ejemplo: música
Recuerda que la sílaba tónica és la que suena más fuerte.
Fem maquetes dels diferents tipus de paisatges!
Els alumnes de 3r estem treballant el relleu a medi social. Hem descobert els diferents elements que corresponen a cada tipus de paisatge. Hem aprofundit en el paisatge de muntanya, paisatge de plana i paisatge de costa.
Cada infant, ha elaborat una maqueta amb plastilina on hi figuren els elements del relleu treballats. A més a més, hi hem col·locat etiquetes per distingir les diferents parts que formen el paisatge.
Finalment, hem exposat les nostres maquetes al passadís de l’escola per ensenyar-les a la resta de companys.
Alumnes de 3rA i 3rB