Us deixem un link per practicar els continguts de català, l’oració: subjecte i predicat.
Feu clic sobre la imatge per accedir a l’activitat.
Famílies, si demaneu l’usuari i contrasenya als vostres fills i filles, podreu accedir als treballs que van realitzant. També trobareu els comentaris dels mestres a cada tasca realitzada.
De moment es poden consultar els/les alumnes de 4ta, la propera setmana ja estarà disponible pels alumnes de 4tb.
Per accedir a la pàgina de Scratch, feu clic sobre la imatge. Els vostres fills/es us guiaran.
Els/les alumnes fan la seva primera sessió amb el Scratch. Els resultats han estat fantàstics! Molta motivació, moltes ganes d’investigar com programar i descobrir les seves possibilitats.
De moment hem començat amb les Scratch Cards (targetes traduïdes al català d’en Frank Sabaté).
Un any més els/les alumnes de Cicle Mitjà han fet la sortida a l’Ardenya. Aquest any el passeig, d’uns 5 Km, ha estat molt agradable i el temps fantàstic.
Recorregut: vam pujar per Mas Trempat passant per Mas Sais fins Sta. Escolàstica, on vam esmorzar. Després vam baixar pel GR92 fins casa Nova, i d’allà a Sant Amanç fins el cole.
Moltes gràcies Gerard, el nostre guia!
Feu clic sobre Sortida Ardenya per accedir a les fotografies.
Un any més, ben entrada la tardor, les escoles celebrem la Castanyada, una festa tradicional arrelada a Catalunya. La terra ja ha llevat fruit i espera la sembra de l’any vinent, les fulles es vesteixen de colors, i el fred comença a aparèixer, l’estiu s’ha acabat (tot i que les temperatures no acompanyen a la tradició).
L’AMPA ens va preparar les castanyes. Boníssimes!!
Els/les nens/es de 6è ens van fer unes representacions fantàstiques introduint les cançons que varem cantar cada classe. Tot uns artistes!
Va ser una tarda genial! Moltes gràcies a l’AMPA i també als alumnes de C.S.
Les paraules, o grups de paraules, poden tenir sentits diferents: real o figurat.
El sentit real és quan la paraula o grup de paraules manté el seu significat propi.
El sentit figurat és quan la paraula o grup de paraules té un significat que correspon a l’habitual.
Exemples:
Tortuga: animal/anar lent.
Peix gros: animal gran/persona important.
Bleda: verdura/persona poc espavilada.
Amb l’objectiu de treballar la creativitat i la lògica en un entorn de programació visual, volem iniciar als nostres alumnes en el món del Scratch. Es poden fer jocs, activitats interactives, animacions, treballar continguts del currículum…
Aprenen a buscar solucions a cada un dels reptes amb els que es troben en el procés de creació dels seus projectes.
El protagonista és un gatet que es diu Scratch.
Us deixem uns vídeos (feu clic sobre les imatges pe accedir als vídeos).
Podeu provar el programa online accedint a: