HEM COMENÇAT AMBIENTS!

El passat dilluns 29, els alumnes de 3r i 4t vam començar els ambients. El treball per ambients  consisteix en organitzar els alumnes, l’espai i els materials de tal manera que l’aprenentatge sorgeixi espontàniament. L’alumne/a és el protagonista del seu propi aprenentatge i el paper del mestre es basa fonamentalment en organitzar i afavorir aquest procés.

Durant tot el curs, els dilluns a la tarda realitzarem ambients i cada cinc sessions els alumnes canviaran d’ambient. Ens hem distribuït en cinc grups formats per nens i nenes de les quatre classes de cicle mitjà.

Els ambients proposats són:

 El bosquet, construccions, teatre, oficis i agència de viatges.

Esperem aprendre molt mentre juguem!

Alumnes de 3r i 4t.

REPASO UNIDAD 1 CASTELLANO

LA COMUNICACIÓN

El lenguaje es el sistema de comunicación más habitual entre las personas y el más completo.

Cuando nos comunicamos con los demás, tambíen utilitzamos elementos como los gestos, la mirada y determinados movimientos que refuerzan la información que queremos trasmitir.

LENGUA Y LENGUAJE

Lengua: es el conjunto de sonidos, palabras y reglas que comparten un grupo de personas.

Lenguaje: es el principal medio de comunicación entre los seres humanos.

En España además del castellano o español se hablan otras lenguas como  el catalán, el vasco, el gallego…

PALABRAS AGUDAS, LLANAS Y ESDRÚJULAS

Agudas: cuando la sílaba tónica és la última

Ejemplo: tapón, cajón, pared.

Llanas: cuando la sílaba tónica es la penúltima.

Ejemplo: lápiz, mapa, perro, difícil.

Agudas: cuando la sílaba tónica es la antepenúltima.

Ejemplo: música

Recuerda que la sílaba tónica és la que suena más fuerte.

 

 

Fem maquetes dels diferents tipus de paisatges!

Els alumnes de 3r estem treballant el relleu a medi social. Hem descobert els diferents elements que corresponen a cada tipus de paisatge. Hem aprofundit en el paisatge de muntanya, paisatge de plana i paisatge de costa.

Cada infant, ha elaborat una maqueta amb plastilina on hi figuren els elements del relleu treballats. A més a més, hi hem col·locat etiquetes per distingir les diferents parts que formen el paisatge.

Finalment, hem exposat les nostres maquetes al passadís de l’escola per ensenyar-les a la resta de companys.

Alumnes de 3rA i 3rB

SORTIDA AL SALVAMENT

Avui els/les alumnes de 4t han fet la visita comentada a la caseta de Salvament de Nàufrags, situada al Promontori dels Guíxols.

Han pogut veure el bot de salvament “Miquel de Bohera”. Els han explicat que era una eina de rescat que feien servir pescadors voluntaris, de Sant Feliu de Guíxols, que ajudaven a vaixells en perill.

Han visitat el búnquer i per últim han fet un joc de pistes: “Fem de detectius al Fortim”

Una activitat que organitza el museu d’història de SFG i que apropa als nens a la història de la seva població.

 

 

SORTIDA ALUMNES DE 4T A LA CASETA DEL SALVAMENT

Recordeu que el proper dilluns, 22 d’octubre, els/les alumnes de 4t faran la sortida per visitar la caseta de Salvament de Nàufrags de la ciutat per fer l’activitat:BOT A MAR!

Sortida: des de l’escola

1r grup 4t-b a les 9:00h

2n grup 4t-a les 10:00h

Recollida: a l’escola a les 13:00h

Els/les nens han de portar el xandall de l’escola, esmorzar i aigua 

 

 

 

REPÀS UNITAT 1 CATALÀ 4t

Noies i nois, de la unitat 1 de català heu de repassar:

ORDENAR ALFABÈTICAMENT

– L’alfabet és el conjunt de lletres utilitzades en l’escriptura d’un llenguatge.

– L’alfabet català consta de vint-sis-lletres (5 vocals i 21 consonants)

a, b, c, d, e, f, g, h, i, j, k, l, m, n, o, p, q, r, s, t, u , v, w, x, y, z

– Per ordenar les paraules fem servir l’ordre alfabètic.

L’ordre alfabètic és un sistema que ens permet ordenar les paraules prenent com a referència l’alfabet o abecedari. Per ordenar les paraules cal posar primer aquelles el nom de les quals comencin per la primera lletra de l’abecedari. Quan hi hagi paraules que comencin amb la mateixa lletra, es tindrà en compte la segona i així successivament. 

PRACTICA

EL GÈNERE I EL NOMBRE

El nom o substantiu es pot escriure en singular (només un) o en plural (més d’un). També podem trobar el nom en masculí o en femení.

Quan parlem del nombre d’un nom, volem dir si és singular o plural.

Exemple nom singular: la vaca

Exemple nom plural: les vaques.

Quan parlem del gènere d’un nom, volem dir si és femení o masculí.

Exemple nom femení: la vaca

Exemple nom masculí: el bou

Davant d’un nom femení escrivim l’article o determinant: LA/UNA (singular) o LES/UNES (plural)

Exemple gènere femení: 

la vaca /les vaques

una vaca/unes vaques

Davant d’un nombre masculí escrivim l’article: EL/UN (singular) o ELS/UNS (plural)

Exemple gènere masculí:

el bou/un bou

els bous/uns bous

El femení es pot formar:

– Afegint una “a” al nom masculí: 

Exemple: masculí: gat   femení: gata

– Canviant la “e” del masculí per una “a”

Exemple: masculí: mestre  femení: mestra

– Afegint “essa, ina, na, iu ” al masculí

Exemple:

masculí: metge    femení: metgessa

masculí: gall        femení: gallina

masculí: campió   femení: campiona

masculí: actor     femení: actriu

Alguns noms no canvien (el taxista/la taxista)

Altres tenen formes diferents (porc/truja)

Hi ha noms que designen coses diferents en masculí o en femení: el canalla (persona menyspreable) la canalla (referint-se a criatures).

En general el plural dels noms es formen afegint una “s”, “es”, “ns” o “os” al singular:

Exemple:

singular: peu   plural: peus

singular: amiga  plural: amigues

singular: mà     plural: mans

singular: mes   plural: mesos

Altres noms no varien del singular al plural: el cactus/els cactus.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

PRACTICA

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

LA CARTA

EL SOBRE

 

DESTINATARI: A QUI S’ESCRIU LA CARTA

ADREÇA: DEL DESTINATARI (LLOC ON S’ENVIA LA CARTA)

CODI POSTAL I CIUTAT: 17220 Sant Feliu de Guíxols El codi postal és un número que identifica la població.

REMITENT:QUI ESCRIU LA CARTA

ADREÇA, CODI POSTAL I CIUTAT  DEL REMITENT

LA CARTA

LLOC I DATA : Sant Feliu de Guíxols,  19 d’octubre de 2018 (el dia en números, el mes en lletres i l’any en número) 

SALUTACIÓ: Hola

COS:  el motiu de la carta

COMIAT: Adéu, Fins Aviat (per acomiadar-se)

SIGNATURA: nom i signatura del que escriu la carta.

 

 

 

 

EL NOSTRE COS

Els nens i nenes de tercer estem estudiant el nostre cos. Per parelles, hem cercat informació d’un òrgan del cos, hem buscat el nom en castellà i anglès, l’hem dibuixat i l’hem situat en el nostre cos a través d’un mural que hem elaborat entre tots.

Finalment, cada parella, experta en un òrgan, ha exposat la funció i la situació d’aquest davant de la resta de companys.

Alumnes de 3rA i 3rB

MATES 4T: PRACTICO LA DIVISIÓ

Practica la divisió per una xifra  amb aquestes activitats.
Arrossega els números i col·loca’ls al seu lloc. Quan acabis comprova que has fet bé la divisió fent clic sobre verifica. 

Endavant! i recorda que has d’afegir la paraula ENCARA a les frases:

  • No ho entenc
  • No puc fer-ho
  • No funciona
    Quant més practiquis millor et sortiran.

JOC 1:

JOC 2:

VISITA A L’ESPAI CARMEN THYSSEN

Avui els/les alumnes de 4t han visitat l’espai Carmen Thyssen. Enguany l’exposició:  Natura en evolució. De Van Goyen a Pissarro i Sacharoff ofereix  a través de 60 quadres, la transformació del paisatges i els canvis de relació que la societat ha anant fent.

El quadre en que hem posat més interès ha estat “Nena en el riu amb 5 elefants” 

Informació sobre l’obra:

Una obra figurativa que es defineix per la representació d’imatges a través de les seves figures sigui a través del realisme artístic o bé distorsionant algunes formes, o intensificant alguns aspecte. 

En un paisatge amb una exuberant vegetació, una nena de cabells rossos apareix tombada a la gespa al costat del riu. Darrera cinc elefants completen l’escena. La nena i els elefants conviuen en un paradís perdut i idíl·lic.