Animem als nens i les nenes a escriure. L’objectiu és afavorir l’autonomia, potenciar la creativitat, millorar la presentació dels escrits, la construcció activa del coneixement, l’adquisició de les pròpies estratègies cognitives i la personalització de l’ensenyament-aprenentatge en l’escriptura de diferents tipus de textos.
El/la nen/a per escriure ha de:
1. Pensar:
Quin serà el contingut del text, per a qui o a qui vol escriure. Això vol dir activar el pensament generant idees i organitzant-les.
2. Escriure:
El/la nen/a necessita disposar de la informació suficient de l’estructura del tipus de text que ha decidit escriure.
3. Llegir i revisar
Després d’escriure el text s’ha de revisar. Aquesta estratègia de composició aportarà canvis qualitatius entre el primer text i el text definitiu.
4. Il·lustrar
Acompanyar el text d’una imatge o un dibuix enriqueix la producció.
5. Preparar-se per llegir el text davant de la classe.
Haurà de tenir en compte: la postura corporal, mirar el públic, sentir-se relaxat, no tapar-se la cara amb el full, tenir un to de veu adequat…
Els/les nens/es, de forma voluntària , poden aportar les seves creacions.
Aquesta setmana la Mònica ens ha escrit una recepta de galetes de xocolata. Bona tasca!



