ESCRIURE

Animem als nens i les nenes a escriure. L’objectiu és afavorir l’autonomia, potenciar la creativitat, millorar la presentació dels escrits,  la construcció activa del coneixement, l’adquisició de les pròpies estratègies cognitives i la personalització de l’ensenyament-aprenentatge en l’escriptura de diferents tipus de textos.

El/la nen/a per escriure ha de:

1. Pensar:

Quin serà el contingut del text, per a qui o a qui vol escriure. Això vol dir activar el pensament generant idees i organitzant-les.

2. Escriure:

El/la nen/a necessita disposar de la informació suficient de l’estructura del tipus de text que ha decidit escriure.

3. Llegir i revisar

Després d’escriure el text s’ha de revisar. Aquesta estratègia de composició aportarà canvis qualitatius entre el primer text i el text definitiu.

4. Il·lustrar

Acompanyar el text d’una imatge o un dibuix enriqueix la producció.

5. Preparar-se per llegir el text davant de la classe.

Haurà de tenir en compte: la postura corporal, mirar el públic, sentir-se relaxat, no tapar-se la cara amb el full, tenir un to de veu adequat…

Els/les nens/es, de forma voluntària , poden aportar les seves creacions.

Aquesta setmana la Mònica ens ha escrit una recepta de galetes de xocolata. Bona tasca!

 08 09

 

 

07

MARIA ROSARIO SORIA MARTIN

Quant a MARIA ROSARIO SORIA MARTIN

Hola sóc la Roser, Sóc mestra d'educació infantil i d'educació primària. Treballo a Sant Feliu de Guíxols
Aquest article ha estat publicat en CASTELLÀ, CATALÀ, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari