El fil conductor del meu projecte és el mateix que he fet servir en el meu bloc (les estacions de l’any i les festes tradicionals), tot i que he afegit dues activitats relacionades amb altres centres d’interès que he treballat amb el meu grup de P4.
ACTIVITAT 1: Presentació dels fruits de la tardor (presentada en el bloc).
Objectius: Escoltar amb atenció, participar en la conversa, reconèixer fruits de la tardor, incorporar vocabulari nou.
Metodologia: Activitat amb mig grup. Abans del visionat del vídeo, evocarem els coneixements previs en referència al seu títol. Després del vídeo s’iniciarà una conversa perquè els alumnes expressin el que recorden o el que els ha suggerit el vídeo. Tot seguit es farà un segon visionat del vídeo, fent pauses en els moments que es creguin més adients per reforçar vocabulari o per aclarir dubtes. Per acabar farem l’activitat Jclic, nivell 1, on es treballa el vocabulari i altres continguts relacionats.
Temporització: 1 sessió de desdoblament de 45 minuts, a l’octubre Recursos
TAC: Visionat del vídeo Els fruits de la tardor en la PDI de l’aula, d’El món per un forat a l’Edu 365.
ACTIVITAT 2: Poema de la tardor (presentada en el bloc)
Objectius: Millorar l’expressió oral i memoritzar el poema.
Metodologia: Activitat amb tot el grup. A mesura que els nens i nenes van aprenent el poema, es van realitzant gravacions que després s’escolten per valorar conjuntament com les podem millorar. Finalment farem una gravació amb tot el grup que penjarem en el bloc.
Temporització: El poema es recita cada dia a la rotllana de la tardor fins que la majoria de nens i nenes se l’aprenen. Les gravacions es fan durant la primera setmana.
Recursos TAC: Gravadora digital
ACTIVITAT 3: PDI Les fruites (presentada en el bloc)
Objectius: Conèixer i anomenar les fruites característiques de la tardor i classificar-les segons diferents atributs.
Metodologia: Activitat amb mig grup. Primer, col•lectivament, acordem què s’ha de fer en cada activitat i després la realitza un dels alumnes del grup.
Temporització: 1 sessió de desdoblament de 45 minuts, al novembre.
Recursos TAC: PDI i activitat de la biblioteca Alexandria, Projecte Fruites.
ACTIVITAT 4: S’acosta el Nadal (presentada en el bloc)
Objectius: Recordar les activitats que hem fet en relació al final del trimestre i el Nadal Metodologia: Activitat amb tot el grup. Visionat de la presentació google docs. Conversa per recordar les activitats realitzades.
Temporització: Una sessió de 30minuts, darrers dies del primer trimestre.
Recursos TAC: Pantalla PDI, presentació google docs
ACTIVITAT 5: PDI On viuen els llops (activitat nova)
Objectius:
– Respondre les preguntes del projecte del nom de la classe, en concret, ON VIUEN ELS LLOPS?
– Recordar les aportacions dels alumnes en referència a la pregunta. Reconèixer visualment l’hàbitat muntanya i l’hàbitat selva.
– Reconèixer alguns animals característics de cada hàbitat.
– Reconèixer l’hàbitat del llop.
Metodologia: Activitat amb tot el grup. A mida que es van passant les diapositives es van realitzant activitats que portaran al grup a respondre la pregunta del projecte. Després, en una altra sessió, es farà una fitxa que recollirà la resposta per incorporar-la al projecte.
Temporització: 1 sessió de 45 minuts
Recursos TAC: PDI, Notebook On viuen els llops de creació pròpia.
ACTIVITAT 6: Comentem un article del bloc de l’escola (activitat nova)
Objectius: Recordar l’audició de L’Auditori i fer ús del bloc de l’escola per donar resposta a un article amb les opinions dels alumnes.
Metodologia: Activitat amb tot el grup. Prèviament s’ha penjat l’article al bloc de l’escola. Primer es fa la visualització del vídeo des del bloc de l’escola. La mestra explica les funcions del bloc i proposa respondre l’article de la sortida. Els alumnes fan les seves aportacions i la mestra les escriu directament en el bloc.
Temporització: 1 sessió de 45 minuts, el dia després de la sortida
Recursos TAC: PDI, article bloc.