Doncs sí, ja hem començat un nou curs escolar i desprès de tres mesos ja ho tenim tot ven superat!!!!
Els nens de P3, han passat l’adaptació i ho han fet molt bé, han sigut molt campions!!
Els nens nouvinguts a Infantil, també ho han fet molt bé i junt amb els nens que ja tenien coneixement dels espais i mestres de l’escola, els han ajudat a integra-se.
Us convidem a seguir el bloc de la nostra escola, per a poder gaudir de les activitats que es fan duran el curs.
Aquesta és una de les tantes frases amb les quals obrim pas a una gran aventura desconeguda, potser a un món de fades i éssers meravellosos o a una història propera a la nostra realitat? És un misteri, per això només cal anar més enllà!
Una bona manera d’aprendre és a través dels contes. Gràcies a ells els nens i nenes desenvolupen el seu món interior, la seva imaginació creix i amb cada nova història i amb la seva reiteració consolidem aspectes tan importants com l’autoestima, potenciar els seus sentits, estimular la memòria, enriquir el llenguatge, treballar l’atenció i la desinhibició en cas de representació, entre moltes d’altres coses.
A l’escola i a casa és important que els nens i nenes estiguin en contacte amb els contes, per aquest motiu us anirem recomanant alguns dels contes que treballem a les aules.
LLISTAT DE CONTES
EL GLOBUS VERMELL
Aquest conte està adreçat per a infants a partir dels tres anys. Amb aquest conte col·laboratiu podem fer participar als nens/es reproduint els sons dels personatges del conte i de so del globus quan l’inflem i quan esclata. També podem treballar el color del globus (el vermell) i la seva forma (rodona). Jocs derivats d’aquest conte serien per exemple, buscar objectes de casa que siguin vermells o rodons com el globus.
Aquest conte l’hem explicat a P3 i l’hem explicat representant i fent memòria dels personatges que anaven apareixent.
Pels qui no el coneixeu, tracta d’un grup d’animals que fan una excursió i es troben un pont de vidre per travessar un riu. Saben que si passen tots alhora el pont es trencarà i per això, un a un pensen com poden travessar-lo per a que això no passi.
El primer en passar és el bou que és molt gran (imiten al bou), però decideix passar poquet a poquet. Després el cavall que té molt fortes les potes, però decideix passar poquet a poquet. Tot seguit el porc que pesa molt, el gos que corre molt ràpid, el gall que té les urpes afilades i el gat que salta amb força.
Van passant un per un i en acabar tots… catacrik-catacrak el pont s’ha trencat!
EN TABALET
Per a infants de totes les edats, és un conte amb el qual aprendran que els fills/es han de fer cas dels pares i mares tot i que de vegades no els agradi.
A continuació us deixem una mostra del que anem fent.
A P3 hem treballat el conte del Cargol i l’herba de poliol. Ens explica les aventures d’un cargol que va agafar un mal de panxa quan anava a buscar el lloc per on surt el sol.
. Escolteu la cançó!
EN TITO BUSCA NAS
En Tito és l’estrella del circ. Un dia, però, passa una cosa molt estranya… li ha desaparegut el nas!
Els nens i nenes de P3 ens ho hem ajudat a en Tito a buscar el seu nas, i ens hem adonat que el més important de tot és passar-s’ho bé.
Els nens i nenes de P4 i P5 treballem dites relacionades amb els mesos de l’any. Cada mes introduirem dites noves perquè des de casa també les pugueu aprendre.
SETEMBRE
P4: AL SETEMBRE COMENÇA L’ESCOLA I LA XERINOLA
P5: setembre arribat, l’escola ha començat
OCTUBRE
P4 : BOLET O ROVELLÓ, DE L’OCTUBRE ÉS EL MILLOR
P5 : L’OCTUBRE ÉS BON PINTOR PERQUÈ ARRIBA LA TARDOR
NOVEMBRE
P4 : A PRIMERS DE NOVEMBRE EL FOC JA POTS ENCENDRE
A P3 iniciem l’activitat del protagonista de la setmana!
Clicant a la fotografia del Pepet trobareu un escrit que us explicarà el projecte.Esperem que gaudiu amb aquesta activitat on la col·laboració famiília- escola és imprescindible.