VET AQUÍ QUE UNA VEGADA…

llegir-contesCONTES

Vet aquí que una vegada

Aquesta és una de les tantes frases amb les quals obrim pas a una gran aventura desconeguda, potser a un món de fades i éssers meravellosos o a una història propera a la nostra realitat? És un misteri, per això només cal anar més enllà!

Una bona manera d’aprendre és a través dels contes. Gràcies a ells els nens i nenes desenvolupen el seu món interior, la seva imaginació creix i amb cada nova història i amb la seva reiteració consolidem aspectes tan importants com l’autoestima, potenciar els seus sentits, estimular la memòria, enriquir el llenguatge, treballar l’atenció i la desinhibició en cas de representació, entre moltes d’altres coses.

A l’escola i a casa és important que els nens i nenes estiguin en contacte amb els contes, per aquest motiu us anirem recomanant alguns dels contes que treballem a les aules.

LLISTAT DE CONTES

globus-vermell

EL GLOBUS VERMELL

Aquest conte està adreçat per a infants a partir dels tres anys. Amb aquest conte col·laboratiu podem fer participar als nens/es reproduint els sons dels personatges del conte i de so del globus quan l’inflem i quan esclata. També podem treballar el color del globus (el vermell) i la seva forma (rodona). Jocs derivats d’aquest conte serien per exemple, buscar objectes de casa que siguin vermells o rodons com el globus.

Aquí teniu l’enllaç:

castanyera2

LA CASTANYERA

Conte tradicional que ens ajuda a que els infants vagin ampliant els seus coneixement culturals. Adreçat a totes les edats.

Aquest és l’enllaç:

trepa-animals1LA TREPA D’ANIMALS

Aquest conte l’hem explicat a P3 i l’hem explicat representant i fent memòria dels personatges que anaven apareixent.

Pels qui no el coneixeu, tracta d’un grup d’animals que fan una excursió i es troben un pont de vidre per travessar un riu. Saben que si passen tots alhora el pont es trencarà i per això, un a un pensen com poden travessar-lo per a que això  no passi.

El primer en passar és el bou que és molt gran (imiten al bou), però decideix passar poquet a poquet. Després el cavall que té molt fortes les potes, però decideix passar poquet a poquet. Tot seguit el porc que pesa molt, el gos que corre molt ràpid, el gall que té les urpes afilades i el gat que salta amb força.

Van passant un per un i en acabar tots… catacrik-catacrak el pont s’ha trencat!

tabaletEN TABALET

Per a infants de totes les edats, és un conte amb el qual aprendran que els fills/es han de fer cas dels pares i mares tot i que de vegades no els agradi.

Cliqueu el següent enllaç i gaudiu del conte:

EL CARGOL I L’HERBA DE POLIOL

A continuació us deixem una mostra del que anem fent.

A P3 hem treballat el conte del Cargol i l’herba de poliol. Ens explica les aventures d’un cargol que va agafar un mal de panxa quan anava a buscar el lloc per on surt el sol.

. Escolteu la cançó!

EN TITO BUSCA NAS

tito

En Tito és l’estrella del circ. Un dia, però, passa una cosa molt estranya… li ha desaparegut el nas!

Els nens i nenes de P3 ens ho hem ajudat a en Tito a buscar el seu nas, i ens hem adonat que el més important de tot és passar-s’ho bé.

Veieu les fotos a continuació!

Aquest article ha estat publicat en General, P3. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.