Benvinguts al nou curs a tots els nens de P-3, P-4 i P-5.
Serà un curs ben diferent als altres però el superarem amb il·lusió, energia i moltes ganes d’ aprendre i d’ estar junts.
Un petó ben fort.
Les mestres d`Infantil
Hola famílies! Aquests dies d’adaptació han estat una miqueta diferents al que estem acostumats, però aqui us deixem un enllaç amb unes quantes fotos per que veieu com s’ho han passat de bé els vostres fills i filles!!
PARES I MARES APROFITEU AQUESTS DIES DE CONFINAMENT PER JUGAR I APRENDRE AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES
Podeu posar en pràctica tot el que us vam explicar en les reunions que vam tenir a finals de febrer
A P3
Durant aquests dies a casa podeu aprofitar per fer jocs amb lletres i números amb els vostres fills i filles.
– Una activitat molt interessant és la d’explicar contes senzills als nens a la vegada que veuen les il·lustracions i el text.
– Com us vam comentar a la reunió, estem treballant el nom, podeu fer exercicis de resseguir i escriure el seu propi, i també exercicis de reconèixer el nom dels companys de classe, com per exemple resseguir el dels que són més amics, o el dels nens o nenes que seuen a la seva taula, o els que comencen o tenen la lletra “A”, … Altra activitat podria ser proposar que els emparellin amb les fotos dels nens, si les teniu, etc.
– També estem treballant els números, la seva grafia i la quantitat que representen. Podeu resseguir-los també per que millorin el traç, jugar a comptar objectes diverses com les seves joguines, els plats i coberts a l’hora de posar la taula, .. o fins i tot fer boletes a un paper, comptar-les en veu alta i unir-les amb la grafia de la quantitat corresponent…
– Així mateix, també podeu fer-los resseguir línies de puntets que podeu fer vosaltres mateixos amb un full i un retolador amb diferents traços, horitzontal, vertical, en diagonal, fent espirals, ones, muntanyes, tot sigui per assegurar el traç i millorar en motricitat fina.
– Podeu practicar amb la taula numèrica i organitzar jocs diversos per a omplir-la. Recordeu que estem treballant els números fins el número 15.
– També podeu aprofitar per jugar amb ells a fer puzzles, jocs de memòria, jocs de classificació per colors, formes i mides,…
– A més d´aquestes recomanacions, a internet podeu trobar més idees d´activitats de tot tipus per fer amb els nens en moments d´oci dins de casa per fer el confinament una miqueta més entretingut.
A P-4
De números, quantitats i càlculs
– Jugar amb la taula numèrica per col·locar els números de forma ordenada i desordenada, amb model i sense model. A la vegada que col·loquem els números diem en veu alta el seu nom.
– Podeu jugar pare mare i germans: primer col·loca tu, després col·loco jo; muntar una mena de bingo amb la taula, i inventar altres formes de jugar.
– De la mateixa manera podeu jugar amb la recta numèrica i les sumes +1
– Podeu organitzar altres sessions de joc, per exemple de comprar i vendre, tal com vam dir a les reunions, d’aquesta manera hauran de fer servir números, quantitats i càlculs a partir dels preus.
– També podeu practicar la numeració i la quantitat en moltes situacions de la vida quotidiana, per exemple a l’hora de parar la taula, decidint i comptant els plats, o coberts que em de posar.
– És divertit jugar a jocs de taula com el parxís, l’oca o altres de semblants que ens obliguen a comptar. Podem jugar amb un dau, o amb dos per sumar o comptar els seus resultats..
De llengua i lectoescriptura
– Podeu repassar les paraules treballades que us vam explicar a les reunions: intentar escriure-les i llegir-les, en situacions lúdiques i amb una funció comunicativa, de forma que escriure-les i llegir-les serveixi per dir i entendre missatges, les poden escriure sense model i si tenen dificultats amb model per copiar o resseguir.
– Podeu jugar a separar les paraules per síl·labes acompanyant cada síl·laba amb un cop de mans, a identificar lletres dins les paraules, a endevinar paraules que comencen per la lletra …
– Una activitats molt interessant és la de llegir i comentar amb els vostres fills i filles contes senzills il·lustrats.
De coneixement del medi
Podeu tornar a fer amb els vostres fills els experiments que han estat publicats al Pupú.
A la web de l’escola trobareu penjats els últims, per exemple al número 98 “Què hi ha a l’ampolla”, al número 101 “Flota o no flota”, al 102 “Té o no té electricitat”, i si consulteu altres números trobareu més experiments.
De plàstica i manualitats:
De ben segur que a internet trobeu moltes propostes per a dibuixar, pintar i realitzar treballs de plàstica i manualitats, podeu animar als vostres fills a que els facin i aquells que resulten més complicat el podeu fer-los tots plegats
A P-5
De llengua i lectoescriptura
La majoria de vosaltres ja sap llegir i escriure, si més no una miqueta per entendre i escriure missatges.
– Hauríeu de llegir cada dia quinze minuts al matí i altres quinze a la tarda, amb els vostres pares i comentar amb ells el que heu llegit i les paraules difícils que no enteneu del tot.
– També és important escriure cada dia en un full, amb l’ajuda del papa o la mama, paraules o frases semblants a les que fem a la classe, per explicar coses que em fet o que ens agradaria fer.
– Podeu escoltar contes a internet “ Una mà de contes” i comentar-los amb els pares i germans.
De números, quantitats i càlculs
– Heu de practicar la recitació i escriptura de la sèrie numèrica fins el trenta, pujant dels del zero o baixant des del 30.
– També haureu de practicar amb la taula numèrica per completar-la el més ràpid possible. Amb la taula numèrica podeu organitzar amb els pares i germans jocs diferents per completar-la
– Fer dictats de números saltejats. Ordenar tres o quatre números de petit a gran.
– Que el papa o la mama et posin algunes sumes en un full o en una llibreta.
– Podeu jugar amb la família a jocs de taula com el dòmino, l’oca o el parxís i també a altres de pensar com per exemple el de quien és quien?
De coneixement del medi
– Podeu tornar a fer amb els vostres fills els experiments que han estat publicats al Pupú.
– A la web de l’escola trobareu penjats els últims, per exemple al número 98 “Què hi ha a l’ampolla”, al número 101 “Flota o no flota”, al 102 “Té o no té electricitat”, i si consulteu altres números trobareu més experiments.
De plàstica i manualitats
– De ben segur que a internet trobeu moltes propostes per a dibuixar, pintar i realitzar treballs de plàstica i manualitats, podeu animar als vostres fills a que els facin i aquells que resulten més complicat el podeu fer-los tots plegats.
Volem que us cuideu molt i seguiu les recomanacions dels experts.
Desitjo que passi ràpid aquesta situació i ens tornem a veure ben aviat.
També volem aprofitar per aconsellar-vos una sèrie de mesures per prevenir la infecció:
Moltes gràcies per la vostra col·laboració.
Una forta abraçada de totes les mestres d´Infantil!!
Hem celebrat el Nadal a l´escola amb moltes ganes, il·lusió i alegria.
Després de cantar les Nadales hem esmorzat torrons i xocolates i per acabar hem picat el Tió i uns bons regals ens ha deixat!
Gaudiu de les vacances de Nadal i torneu al gener amb molta força!.
Bon Nadal a tothom!!
https://photos.app.goo.gl/TUktEzuRh8ys24CX7