BON ESTIU!

Hola nens i nenes de P-3, P-4 i P-5!
Ja hem acabat aquest curs tan diferent al que estem acostumats, amb tantes videoconferències i molts correus electrònics però que sempre el recordarem per ser tan especial.
Us volem felicitar per el vostre valor,  il.lusío, paciència i el gran esforç que heu fet.
Us estimem molt!!
Passeu un bon estiu, divertiu-vos i disfruteu molt d’aquests dies de vacances que ens tornarem a veure al setembre.
Molts petons!!
Les mestres d´Infantil.DEL 12 EL 18 D'AGOST TANQUEM PER VACANCES. BON ESTIU A TOTS ...

Propostes de treball pel tancament de l´escola

       

PARES I MARES APROFITEU AQUESTS DIES DE CONFINAMENT PER JUGAR I APRENDRE AMB ELS VOSTRES FILLS I FILLES

 Podeu posar en pràctica tot el que us vam explicar en les reunions que vam tenir a finals de febrer

A P3

Durant aquests dies a casa podeu aprofitar per fer jocs amb lletres i números amb els vostres fills i filles.

– Una activitat molt interessant és la d’explicar contes senzills als nens a la vegada que veuen les il·lustracions i el text.

– Com us vam comentar a la reunió, estem treballant el nom, podeu fer exercicis de resseguir i escriure el seu propi, i també exercicis de reconèixer el nom dels companys de classe, com per exemple resseguir el dels que són més amics, o el dels nens o nenes que seuen a la seva taula, o els que comencen o tenen la lletra “A”, … Altra activitat podria ser proposar que els emparellin amb les fotos dels nens, si les teniu, etc.

– També estem treballant els números, la seva grafia i la quantitat que representen. Podeu resseguir-los també per que millorin el traç, jugar a comptar objectes diverses com les seves joguines, els plats i coberts a l’hora de posar la taula, .. o fins i tot fer boletes a un paper, comptar-les en veu alta i unir-les amb la grafia de la quantitat corresponent…

– Així mateix, també podeu fer-los resseguir línies de puntets que podeu fer vosaltres mateixos amb un full i un retolador amb diferents traços, horitzontal, vertical, en diagonal, fent espirals, ones, muntanyes, tot sigui per assegurar el traç i millorar en motricitat fina.

– Podeu practicar amb la taula numèrica i organitzar jocs diversos per a omplir-la. Recordeu que estem treballant els números fins el número 15.

– També podeu aprofitar per jugar amb ells a fer puzzles, jocs de memòria, jocs de classificació per colors, formes i mides,…

– A més d´aquestes recomanacions, a internet podeu trobar més idees d´activitats de tot tipus per fer amb els nens en moments d´oci dins de casa per fer el confinament una miqueta més entretingut.

 

A P-4

De números, quantitats i càlculs

– Jugar amb la taula numèrica per col·locar els números de forma ordenada i desordenada, amb model i sense model. A la vegada que col·loquem els números diem en veu alta el seu nom.

– Podeu jugar pare mare i germans: primer col·loca tu, després col·loco jo; muntar una mena de bingo amb la taula, i inventar altres formes de jugar.

– De la mateixa manera podeu jugar amb la recta numèrica i les sumes +1

– Podeu organitzar altres sessions de joc, per exemple de comprar i vendre, tal com vam dir a les reunions, d’aquesta manera hauran de fer servir números, quantitats i càlculs a partir dels preus.

– També podeu practicar la numeració i la quantitat en moltes situacions de la vida quotidiana, per exemple a l’hora de parar la taula, decidint i comptant els plats, o coberts que em de posar.

– És divertit jugar a jocs de taula com el parxís, l’oca o altres de semblants que ens obliguen a comptar. Podem jugar amb un dau, o amb dos per sumar o comptar els seus resultats..

De llengua i lectoescriptura

– Podeu repassar les paraules treballades que us vam explicar a les reunions: intentar escriure-les i llegir-les, en situacions lúdiques i amb una funció comunicativa, de forma que escriure-les i llegir-les serveixi per dir i entendre missatges, les poden escriure sense model i si tenen dificultats amb model per copiar o resseguir.

– Podeu jugar a separar les paraules per síl·labes acompanyant cada síl·laba amb un cop de mans, a identificar lletres dins les paraules, a endevinar paraules que comencen per la lletra …

– Una activitats molt interessant és la de llegir i comentar amb els vostres fills i filles contes senzills il·lustrats.

De coneixement del medi

Podeu tornar a fer amb els vostres fills els experiments que han estat publicats al Pupú.

A la web de l’escola trobareu penjats els últims, per exemple al número 98 “Què hi ha a l’ampolla”, al número 101 “Flota o no flota”, al 102 “Té o no té electricitat”, i si consulteu altres números trobareu més experiments.

De plàstica i manualitats:

De ben segur que a internet trobeu moltes propostes per a dibuixar, pintar i realitzar treballs de plàstica i manualitats, podeu animar als vostres fills a que els facin i aquells que resulten més complicat el podeu fer-los tots plegats

 

A P-5

De llengua i lectoescriptura

La majoria de vosaltres ja sap llegir i escriure, si més no una miqueta per entendre i escriure missatges.

– Hauríeu de llegir cada dia quinze minuts al matí i altres quinze a la tarda, amb els vostres pares i comentar amb ells el que heu llegit i les paraules difícils que no enteneu del tot.

– També és important escriure cada dia en un full, amb l’ajuda del papa o la mama, paraules o frases semblants a les que fem a la classe, per explicar coses que em fet o que ens agradaria fer.

– Podeu escoltar contes a internet “ Una mà de contes” i comentar-los amb els pares i germans.

 

De números, quantitats i càlculs

– Heu de practicar la recitació i escriptura de la sèrie numèrica fins el trenta, pujant dels del zero o baixant des del 30.

– També haureu de practicar amb la taula numèrica per completar-la el més ràpid possible. Amb la taula numèrica podeu organitzar amb els pares i germans jocs diferents per completar-la

– Fer dictats de números saltejats. Ordenar tres o quatre números de petit a gran.

– Que el papa o la mama et posin algunes sumes en un full o en una llibreta.

– Podeu jugar amb la família a jocs de taula com el dòmino, l’oca o el parxís i també a altres de pensar com per exemple el de quien és quien?

 

De coneixement del medi

– Podeu tornar a fer amb els vostres fills els experiments que han estat publicats al Pupú.

– A la web de l’escola trobareu penjats els últims, per exemple al número 98 “Què hi ha a l’ampolla”, al número 101 “Flota o no flota”, al 102 “Té o no té electricitat”, i si consulteu altres números trobareu més experiments.

De plàstica i manualitats

– De ben segur que a internet trobeu moltes propostes per a dibuixar, pintar i realitzar treballs de plàstica i manualitats, podeu animar als vostres fills a que els facin i aquells que resulten més complicat el podeu fer-los tots plegats.

Volem que us cuideu molt i seguiu les recomanacions dels experts.

Desitjo que passi ràpid aquesta situació i ens tornem a veure ben aviat.

        També volem aprofitar per aconsellar-vos una sèrie de mesures per prevenir la infecció:

  • Rentar-se les mans amb aigua i sabó o amb solucions alcohòliques.
  • Cobrir-se el nas i la boca amb el colze o amb un mocador d´un sol ús quan tinguem esternuts o tos.
  • No compartir menjar ni estris sense haver-los rentat degudament.
  • Evitar sortir de casa si no és estrictament necessari.
  • Mantenir almenys 1 metre de distància amb altres persones.
Y per últim amb aquest conte volem ajudar a que els vostres fills i filles participin i siguin conscients de les mesures de prevenció que s´han de fer per combatre el coronavirus.
Amb molta cura, respecte i responsabilitat segur que aconseguirem guanyar-lo.

Moltes gràcies per la vostra col·laboració.

Una forta abraçada de totes les mestres d´Infantil!!

Oh! La joguina no juga

El David i el Carles han vingut a la classe de    P-5 a fer un taller de consum.
Entre tots hem muntat la botiga “El drac estudiós” amb les joguines que han portat hem jugat a comprar.
L´Alma ha comprat una joguina que li faltaven dues peces i amb el tiquet ha anat a fer la reclamació a la botiga i després a     l´ajuntament.
Hem après que és molt importat guardar el tiquet de compra per poder reclamar si no estem conformes amb el que hem comprat.

Hem plantat l´hort

Els nens i nenes de P-3, P-4 i P-5 hem plantat al nostre hort: bledes, espinacs, cebes, maduixes, pebrots, albergínies, cogombres i tomàquets.
Hem regat i abonat la terra, només ens espera que amb l´arribada del bon temps tinguem una bona collita!!!

 

Planetari

Hem anat al Planetari del  Museu Torre Balldovina.
Ens han ensenyat les fases i els moviments de la lluna i les distàncies dels planetes del Sistema Solar.
A dintre del planetari s´ha fet de nit i hem pogut veure els planetes, les estrelles i les constel·lacions més importants.
Molt emocionant!!

P-3

P-4

P-5

P-5 Visita la Biblioteca Central de Santa Coloma

 

Els nens i nenes de P-5 hem anat fins a la Biblioteca Central.
La Montse, la bibliotecària, ens ha explicat una mica com ens hem de comportar i que hem de fer si volem portar-nos un conte a casa.
També ens ha explicat un conte molt maco “El Jardí Màgic”.
I ja, de tornada cap a l´escola hem estat una estoneta jugant al parc del costat de la Biblioteca.
                                                 Un matí molt especial!!