TASCA 5 (setmana del 9 al 16 de junt)
Doncs com us deia, avui us faig arribar la última tasca d’Educació Física del trimestre i del curs. Espero que hàgiu gaudit amb aquestes tasques que us hem fet arribar al llarg d’aquests dies.
Aquesta última tasca també us la proposa la Cristina i crec que ha tingut una molt bona idea, ja veureu. Espero que us animeu a fer-la, ja que és molt divertida i quants més participeu, més divertit serà, quan llegiu la tasca ja ho entendreu. No m’heu d’enviar res al mail, tot ho farem a la carpeta del Drive, el link el tenen els pares al Tellfy.
Feu clic en aquest enllaç (TASCA 5) i prepareu-vos ja que la cosa va de reptes!
A part de l’explicació de l’últim repte, volia aprofitar per acomiadar-me de vosaltres. Ha estat un curs plé de sorpreses, no creieu? Volia felicitar-vos per la feina que heu fet tots i totes. No ha estat fàcil tot plegat i per això crec que és just que us torni a felicitar per lo bé que ho heu fet durant aquests dies de confinament. Espero que durant l’estiu tingueu temps de poder sortir a l’aire lliure i practicar totes aquelles activitats que us vinguin de gust fer. El moviment dona felicitat, jo ho penso així, jo quan em moc sóc més feliç, el meu estat d’ànim millora i estic més content. Us animo a gaudir d’aquest sentiment de felicitat quan sortiu en bici, feu una cursa, nadeu a la platja, balleu una música que us agrada o jugueu un partidet de futbol o hàndbol amb els amics.
Bon estiu!!!!
*******************************************************************************************************************
TASCA 4 (setmana del 25 de maig al 2 de juny)
Ei! Com anem? Doncs aquí està la quarta tasca d’Educació Física El repte dels objectes perduts però abans de res us vull presentar a algú, bé, millor que es presenti ella mateixa.
Bon dia nois i noies, em dic Cristina sóc una alumna de pràctiques, que ve de la Universitat. Estic estudiant per ser mestre d’educació física, sóc una noia molt moguda que mai para quieta. Des de ben petita he practicat gimnàstica artística, coneixeu aquest esport? Però realment m’agrada practicar tota mena d’esports envoltada dels meus amics.
M’hauria agradat molt poder anar a l’escola i conèixer-vos a tots i a totes. Malgrat això, estic segura que aprendrem moltes coses junts durant aquests dies. A continuació, us proposo un joc per practicar amb tota la família, desitjo que us agradi molt. Espero amb moltes ganes saber com heu aconseguit de ràpid tots els objectes.
Molts ànims i que guanyi el millor!
Si voleu saber com fer aquest repte, cliqueu AQUÍ ja us garantitzo què és molt divertit, ja veureu!
Teniu de temps per enviar el text que us demana la Cristina fins el proper dimarts 2 de juny.
Quant de temps trigareu a aconseguir tots els objectes? Ànims!!
*******************************************************************************************************************
TASCA 3 (setmana del 12 al 19 de maig)
Abans de res, felicitar-vos pels vostres “menús” d’activitat física. Són molt variats i alguns molt originals. Els podeu consultar al Drive d’EF de la classe i així agafar idees els uns dels altres. Recordeu que l’activitat física és molt important i tenir tantes propostes plantejades pels altres companys de la classe ens pot ajudar si en algun moment em quedo sense idees a l’hora de plantejar la nostra activitat física durant aquests dies de confinament. Alguns encara no l’heu enviada, no passa res, si necessiteu més temps, cap problema, envieu-me-la quan pugueu ok?
Bé doncs… MALABARS!! Sí, aquesta és la tercera tasca del trimestre. Haureu de preparar una petita exhibició de malabars, 5 trucs en progressió de dificultat.
Haureu de demostrar coordinació de moviments en la tasca presentada ok?
Aquesta vegada us faig l’explicació de la tasca al FLIPGRID així que entreu i veieu el vídeo que us he preparat.
Posteriorment, podeu enregistrar la vostra exhibició i penjar-la tant al FLIPGRID com a la carpeta de DRIVE d’Educació Física de la classe. Les contrasenyes i el link ho tenen, com és habitual, els vostres pares al TELLFY.
Per tal d’ajudar-vos a crear la coreografia, us poso un parell de videos de malabars per recordar com es feia però creativitat i imaginació al poder ok?
Progressió des d’una fins a 3 pilotes
Teniu de temps fins el proper dimarts 19 de maig.
Va, malabaristes! Comença l’espectacle!!
*******************************************************************************************************************
TASCA 2 (setmana del 28 d’abril al 5 de maig)
Bé doncs, la Tasca 2 ja la tenim aquí. En aquesta haureu de plantejar un “Menú” d’activitat física pels vostres companys. I com si fos un menú de l’escola, el plantegem setmanalment així que haureu de recomanar cinc activitats físiques, de dilluns a divendres, als vostres companys. Quan ho tingueu en format Word, PDF, foto… el pengeu al Drive d’EF de la vostra classe. Només us poso una condició, han de ser activitats que hàgiu practicat, no les recomaneu sense haver-les provat prèviament. Teniu un model fet per mi al mateix DRIVE.
Teniu de temps fins el dimarts 5 de maig.
Va, que amb totes les vostres recomanacions podreu triar el “Menú” físic que més us agradi. L’objectiu és fomentar la pràctica d’activitat física entre vosaltres.
Bé, res més, si voleu més info, cliqueu AQUÍ.
Espero els vostres “Menús”!
*******************************************************************************************************************
TASCA 1 (setmana del 21 al 28 d’abril)
Bé, la primera activitat que haureu de fer aquest estrany trimestre la trobareu ben explicada si cliqueu AQUI però ja us adelanto que ès una coreografia de ball. De fet hauríem d’estar assajant la dansa de Sant Jordi així que he pensat que per no quedar-nos amb les ganes de ballar, podríem començar amb aquesta activitat.
Teniu de temps per fer-la fins el 28 d’abril així que tranquils! Podeu dedicar els primers dies a buscar la música i començar a preparar el ball. A principis de la setmana vinent penseu el vestuari i l’escenografia mentre continueu assajant i entre el 22 i el 28 d’abril pujeu els vídeos definitius a FLIPGRID. La contrasenya per accedir la tenen els pares i mares al TELLFY.
La TASCA 1 és la mateixa per a tots els alumnes de primària, vull veure si la pàgina funciona, si em puc comunicar bé amb vosaltres, etc. Amb això vull dir que, aprofitant aquest fet, si teniu germans a casa que també van al Sant Jordi, podeu fer la coreografía conjuntament, fer un únic enregistrament i penjar-ho una única vegada. Això si voleu eh?
Res més, per qualsevol cosa ja sabeu que us podeu comunicar amb mi a la següent adreça de correu electrònic: educaciofisicasjordi@gmail.com
*******************************************************************************************************************
Trobada de Jocs Alternatius a Castelldefels
El passat dijous 30 de maig, els alumnes de 3r i 4t vam anar a la platja de Castelldefels a realitzar una activitat organitzada pel Consell Esportiu del Baix Llobregat i centrada en els jocs i esports alternatius que es poden realitzar a la platja.
Va ser molt i molt divertit, ja que vam fer des de jugar a pales, passant per castells de sorra, futbol gegant, Acrosport, transport d’aigua, frisbie, paracaigudes i molts altres jocs i activitats. La peculiaritat és que ens vam juntar amb altres escoles del Baix Llobregat així que vam poder conèixer a altres nens i nenes.
Quan va acabar aquesta activitat vam tenir una estona ben llarga de bany a la platja. La veritat és que l’aigua estava bastant freda però això no va impedir que ens banyéssim. Va ser molt i molt divertit.
Després vam anar a una pineda a dinar i vam estar al parc fins que vam tornar a l’escola.
En el següent link podreu veure les fotos d’aquell dia.
Jocs Alternatius a Castelldefels
*******************************************************************
El Joc perfecte! Setembre de 2018
Sabeu què li cal a un joc per tal que sigui “perfecte”? Doncs a les classes d’Educació Física hem analitzat els jocs per tal d’esbrinar perquè un joc funciona i un altre no. Hem practicat diversos jocs, des dels més antics als més innovadors i hem arribat a la conclusió que hi intervenen tres elements:
1. Respecte per les normes
2. Diversió
3. Participació
Si no respectem les normes, el joc “es trenca”, sorgeixen les tensions, malentesos i emprenyamentes i ja no val la pena jugar.
Per analitzar la participació hem jugat al clàssic joc del mocador i hem vist que la mitja de participació ha estat entre dos i tres cops per cada alumne. A més hem analitzat la participació d’una companya de classe agafada a l’atzar (en aquest cas ha estat la Lucia) i hem vist que ha participat només 21 segons… 21 SEGONS!!! És molt poc!! Un joc pot ser perfecte si només mirem? És per reflexionar-hi… En contraposició, hem jugat al joc del mocador a l’Sprint i la mitja de participació, ha pujat molt, gairebé vuit o nou cops per alumne. Expliqueu a casa com es juga!
Pel que fa a la diversió… per què juguem si no és per divertir-nos? La raó última dels jocs és passar una bona estona, si respectem les normes, participem però el joc és avorrit… continuarem jugant?
Només la suma d’aquests tres ingredients fa que un joc sigui PERFECTE! Però… se t’acut algun altre ingredient?