TASCA 4 (setmana del 2 al 9 de juny)
Ei! Com anem? Doncs aquí està la TASCA 4 d’Educació Física El repte dels objectes perduts però abans de res us vull presentar a algú, bé, millor que es presenti ella mateixa.
Bon dia nois i noies, em dic Cristina sóc una alumna de pràctiques, que ve de la Universitat. Estic estudiant per ser mestre d’educació física, sóc una noia molt moguda que mai para quieta. Des de ben petita he practicat gimnàstica artística, coneixeu aquest esport? Però realment m’agrada practicar tota mena d’esports envoltada dels meus amics.
M’hauria agradat molt poder anar a l’escola i conèixer-vos a tots i a totes. Malgrat això, estic segura que aprendrem moltes coses junts durant aquests dies. A continuació, us proposo un joc per practicar amb tota la família, desitjo que us agradi molt. Espero amb moltes ganes saber com heu aconseguit de ràpid tots els objectes.
Molts ànims i que guanyi el millor!
Si voleu saber com fer aquest repte, cliqueu AQUÍ ja us garantitzo què és molt divertit, ja veureu!
Teniu de temps per enviar el text que us demana la Cristina fins el proper dimarts 9 de juny. Envieu-lo, ja sabeu, a educaciofisicasjordi@gmail.com o a la carpeta del DRIVE d’EF de 3r
Quant de temps trigareu a aconseguir tots els objectes? Ànims!!
*****************************************************************************************************************
TASCA 3 (Del 19 al 26 de maig)
Hola a tots i totes! Primer de tot felicitar-vos pels circuits que heu mostrat. Estaven molt i molt bé! Recordeu que si encara no l’heu realitzat, teniu uns dies per fer-ho, d’acord?
Ara podreu llegir l’explicació, però si voleu veure’m tot intentant passar el repte, us recomano que entreu al FLIPGRID de la classe, una imatge val més que mil paraules diuen, no?
Igual que les tasques anteriors haureu de fer un vídeo tot realitzant el repte i penjar-ho al FLIPGRID o a la carpeta de DRIVE. Ja sabeu que tant les contrasenyes com els enllaços els tenen els pares al TELLFY.
Bé doncs la tercera tasca es un repte i porta per nom….
EL REPTE DEL CODI SECRET
Un repte on la condició física i la memòria es donen la mà.
Haureu d’intentar d’esbrinar un codi de 10 xifres que els vostres pares hauran de crear. Sereu capaços de descobrir-lo? Si no arribeu a 10 xifres, quantes heu arribat a descobrir?
Necessiteu:
• 3 paperets petits (podeu partir un full en 3 trossos) i heu d’escriure el número 1, el número 2 i el número 3 darrere de cadascun dels paperets.
• Un paper on s’escriurà un codi de 10 xifres.
Un cop tingueu els tres paperets, cadascun amb un número, els poseu a terra cap per avall. És el torn dels vostres pares, ells hauran d’escriure una combinació de números fins a arribar a 10 xifres, per exemple 1 / 2 / 2 / 3 / 1 / 3 / 2 / 1 / 2 / 2
El joc comença quan vosaltres comenceu a aixecar genolls, com fent una cursa però sense moure-us de lloc.
Llavors qui estigui fent el joc amb vosaltres, començarà a dir-vos el primer número (en aquest cas de l’exemple, el número 1) haureu de fer un salt a peus junts, tot saltant sobre el paperet amb el número 1 i tornar al lloc on estàveu continuant fent la cursa aixecant genolls. Si l’heu fet bé us diran un altre número afegit al primer (1 i 2) haureu de saltar sobre el número 1 i tornar a lloc i després saltar sobre el número 2 i tornar a lloc. Si l’heu fet bé, afegiran un tercer número (1,2,2) i haureu de fer el mateix procediment.
Mentre aneu encertant, us aniran dient números i l’objectiu és arribar al final de la llista de 10 xifres.
Si us equivoqueu, pareu, descanseu un moment, recupereu i a començar des del 1r número un altre cop.
Feu aquest repte unes quantes vegades, podeu variar el codi, podeu afegir penalitzacions, fer-ho amb cronòmetre, canviar els números per fruites, colors… Pot jugar tota la família!
Quan ho creieu convenient, us feu un enregistrament per tal de poder demostrar algun dels següents objectius:
• Objectiu 1: Completar el codi de 10 números.
• Objectiu 2: Arribar al meu màxim de números.
Considero que tot el que sigui menys de 5 és superable, sou molt bons així que espero que doneu el màxim de vosaltres!!! Molts i moltes arribareu a 10 i els que no segur que us quedareu ben a prop. Ànims!
Teniu de temps fins el proper dimarts 26 de maig
Agafeu forces que us cansareu!
*******************************************************************************************************************
TASCA 2 (Del 5 al 12 de maig)
Bé doncs, després de la coreografia de ball haureu de fer un circuit d’obstacles a casa, explicar-lo i enregistrar en vídeo (curt) per després compartir-lo al FLIPGRID (és molt xulo, així els companys/es podran veure el que heu fet) o enviar-m’ho al correu. Llegiu les instruccions de la tasca AQUÍ. Teniu una setmana per fer-ho, fins al dimarts 12 de maig. La contrasenya del Flipgrid la tenen els pares al Tellfy.
Ja sabeu que per enviar la tasca o per qualsevol cosa meu correu és educaciofisicasjordi@gmail.com.
Espero els vostres circuits d’obstacles!!
****************************************************************************************************************************************
Tasca 1 (del 14 al 28 d’abril)
Bé, la primera activitat que haureu de fer aquest estrany trimestre la trobareu ben explicada si cliqueu AQUÍ però ja us adelanto que ès una coreografia de ball. De fet hauríem d’estar assajant la dansa de Sant Jordi així que he pensat que per no quedar-nos amb les ganes de ballar, podríem començar amb aquesta activitat.
Teniu de temps per fer-la fins el 28 d’abril així que tranquils! Podeu dedicar els primers dies a buscar la música i començar a preparar el ball. A principis de la setmana vinent penseu el vestuari i l’escenografia mentre continueu assajant i entre el 22 i el 28 d’abril pujeu els vídeos definitius al FLIPGRID. La contrasenya per accedir la tenen els pares i mares al TELLFY.
La TASCA 1 és la mateixa per a tots els alumnes de primària, vull veure si la pàgina funciona, si em puc comunicar bé amb vosaltres, etc. Amb això vull dir que, aprofitant aquest fet, si teniu germans a casa que també van al Sant Jordi, podeu fer la coreografía conjuntament, fer un únic enregistrament i penjar-ho una única vegada. Això si voleu eh?
Res més, per qualsevol cosa ja sabeu que us podeu comunicar amb mi a la següent adreça de correu electrònic: educaciofisicasjordi@gmail.com
*******************************************************************************************************************
Coreografies d’Acrosport
Avui hem fet l’exhibició d’Acrosport que portàvem preparant ja fa dies.
Heu hagut de practicar molt i haig de dir que no tot han estat flors i violes, el treball en grup té això. Per aquest motiu, l’esforç d’entesa i d’arribar a acords que heu hagut de fer s’ha de valorar molt i molt.
Equilibri, força, agilitat, flexibilitat, totes aquestes capacitats estan presents en l’Acrosport i en algun moment heu hagut de fer-ne ús.
Per últim el fet de fer una coregorafia implica que hi ha d’haver un principi, un desenvolupament i un final amb un increment de dificultat progressiu i tot relacionat amb la música.
A continuació podreu veure aquesta exhibició. Gaudiu-la tant com nosaltres hem gaudit preparant-la.
********************************************************************************************
El Joc perfecte! Setembre-octubre de 2019
Doncs ja hem fet la primera unitat del curs i ha estat ni més ni menys la ja famosa “El Joc Perfecte!”
Sabeu què li cal a un joc per tal que sigui “perfecte”? Doncs a les classes d’Educació Física hem analitzat els jocs per tal d’esbrinar perquè un joc funciona. Hem practicat diversos jocs, des dels més antics als més innovadors i hem arribat a la conclusió que hi intervenen tres elements:
1. Respecte per les normes
2. Participació
3. Diversió
Si no respectem les normes, el joc “es trenca”, sorgeixen les tensions, malentesos i emprenyamentes i ja no val la pena jugar.
Per analitzar la participació hem jugat al clàssic joc del mocador i hem vist que la mitja de participació ha estat entre dos i tres cops per cada alumne. A més hem analitzat la participació d’una companya de classe agafada a l’atzar (en aquest cas ha estat la Lucia) i hem vist que ha participat només 12 segons… 12 SEGONS!!! És molt poc!! Un joc pot ser perfecte si només mirem? És per reflexionar-hi… Pot ser que tot esperant que diguin el teu número, estiguis en tensió i amb molta atenció però… per a mí no es suficient. En contraposició, hem jugat al joc del mocador a l’Sprint i la mitja de participació, ha pujat molt, gairebé vuit o nou cops per alumne. Expliqueu a casa com es juga!
Pel que fa a la diversió… per què juguem si no és per divertir-nos? La raó última dels jocs és passar una bona estona, si respectem les normes i participem però el joc és avorrit… continuarem jugant?
Només la suma d’aquests tres ingredients fa que un joc sigui PERFECTE! Però… se t’acut algun altre ingredient? Com valores aquesta unitat?
*******************************************************************
Piscina a 2n.
Doncs ja hem acabat les sessions de piscina d’aquest tercer trimestre amb els de 2n. Han estat unes classes molt i molt divertides on, mitjançant jocs i activitats molt lúdiques hem anat millorant les habilitats pròpies del medi aquàtic.
A continuació podreu veure unes fotos que vam fer-les a la última sessió, esperem que us agradin.
*******************************************************************
Saltem i girem
Doncs aquesta unitat la dividim en dues parts, una centrada en els salts de corda i un altre en els girs. Pel que fa a la primera part, hem après a saltar en corda curta. Però els alumnes han après d’aquells que ja en sabien. És a dir, aquells alumnes que ja sabien saltar un mínim de 10 salts han estat els “mestres” d’aquells qui no en sabien, els denominats “alumnes”. Durant quatre sessions han intentat donar consells i trucs per tal que els qui no en tenien els coneixements, aprenguessin a fer-ho. Paral·lelament, hem debatut sobre dues qüestions: Què ha de tenir un alumne per ser un bon alumne? I també: Què ha de tenir un mestre per ser un bon mestre? Després de parlar-ne en gran grup hem arribat a la conclusió que per nosaltres, un bon alumne ha de mostrar esforç i escolta cap al seu mestre i un mestre bo ha de ser pacient i tenir bones paraules.
El gran dia va arribar i cada alumne va haver de demostrar al grup si havia millorat fent tots els salts que podia. Posteriorment es preguntava als mestres que valoressin els seus alumnes i als alumnes als seus mestres aquestes reflexions van ser molt i molt interessants. Jo em quedo amb una. Un mestre va valorar molt i molt bé pel seu alumne i l’alumne també va valorar molt bé al seu mestre però, tot i això, l’alumne no va arribar a fer 10 salts seguits. Què havia passat? Perquè no havia assolit l’objectiu dels 10 salts si totes les condicions d’aprenentatge eren favorables? Doncs vam arribar a la conclusió que el què l’alumne necessitava era simplement més temps de pràctica. Quina gran reflexió! No tothom arriba alhora al mateix objectiu, l’important són les actituds que es mostren en el camí per assolir l’aprenentatge desitjat. Així, quan s’assoleixi l’objectiu (perquè s’assolirà, s’ha de tenir confiança i perseverar) la satisfacció serà immensa. Visca l’Educació Física!!
Febrer de 2019