I tu què fas… amb la bici? 5è

Hola a tots i totes.

Aquest últim trimestre de curs tenim un objectiu prou important com per modificar l’activitat “I tú què fas?”. Ja sabeu que el divendres 31 de maig anirem a fer una sortida en bicicleta pel riu i no anirem aquí al costat, farem aproximadament uns 30 km així doncs, aneu-vos preparant ja què haureu de tenir una bona forma física.

I per ajudar-vos a millorar la vostra forma física farem activitats i exercicis a les classes d’Educació Física però cal que també en feu al vostre temps de lleure. Per això, totes les sortides que feu amb la bicicleta aquest trimestre podreu compartir-les en aquest espai del Bloc per millorar les vostres qualificacions de la dimensió “Joc motor i temps de lleure”.

Tots els comentaris han d’anar referits a sortides en bicicleta. Indiqueu per on heu anat, el temps dedicat i la distància recorreguda. A més d’un breu comentari de com ha anat la sortida, amb qui heu anat, com us heu trobat físicament…

I com s’avaluarà?

Cap Comentari = No assolit
Entre un i dos comentaris = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre comentaris = Assoliment Notable
Cinc o més comentaris = Assoliment Excel·lent

L’últim dia per participar serà el divendres 7 de juny
Apa! Tothom a pedalejar!!

Share

La Bicicleta, una màquina perfecta

Per anar-vos motivant de cara a la sortida en bici que tenim a finals de maig, aquí us deixo un capítol del programa “QUÈQUICOM?”, un programa de divulgació científica. El capítol, què us enllaço a continuació està basat en la bicicleta però us recomano que doneu un cop d’ull a altres programes ja que són súper interessants.

Podreu veure els beneficis d’anar en bici, les lleis físiques que fem servir quan donem pedals o ens estabilitzem, un recorregut històric des de la primera bicicleta, com funcionen els canvis i moltes més coses realment curioses.

A part, ja que el veieu, prepareu paper i llapis i si voleu un punt més en l’activitat “I tu què fas?” heu de respondre correctament a dues preguntes:

1. Quin any, l’anglès James Starley va inventar la bicicleta anomenada “bicicle”?
2. Com s’ajusta correctament el seient a la mida exacta de cadascú?

Podeu participar tant si sou de Cicle Mitjà com de Cicle Superior. Teniu de temps per respondre-les fins el divendres 7 de juny. Aquell dia publicaré totes les respostes a la vegada.

Share

I tu que fas? 4t

Aquest trimestre, els articles que feu per tal que us pugui avaluar de la dimensió “Joc motor i temps de lleure” hauran de continuar fent referència a les activitats que feu fora de l’escola amb una novetat. Haureu de comentar alguna activitat d’algun company o companya, és a dir, donar alguna recomanació, valorar l’esforç que fa, animar-lo/la a continuar, recomanar un altra activitat física… qualsevol comentari que vulgueu fer. Només podeu fer com a màxim dos comentaris a altres companys.

D’aquesta manera i continuant amb el mateix criteri que en els trimestres anteriors, l’avaluació d’aquesta dimensió quedarà així:

Si feu una activitat física puntual = Un punt
Si comenteu una activitat física d’un altre company/a = Un punt
Si feu una activitat física habitual (esteu inscrits) = Dos punts

Per tant:

Cap punt = No assolit
Entre un i dos punts = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre punts = Assoliment Notable
Cinc o més punts= Assoliment Excel·lent

L’últim dia per participar serà el divendres 7 de juny

Share

I tu que fas? 3r

Aquest trimestre, els articles que feu per tal que us pugui avaluar de la dimensió “Joc motor i temps de lleure” hauran de continuar fent referència a les activitats que feu fora de l’escola amb una novetat. Haureu de comentar alguna activitat d’algun company o companya, és a dir, donar alguna recomanació, valorar l’esforç que fa, animar-lo/la a continuar, recomanar un altra activitat física… qualsevol comentari que vulgueu fer. Només podeu fer com a màxim dos comentaris a altres companys.

D’aquesta manera i continuant amb el mateix criteri que en els trimestres anteriors, l’avaluació d’aquesta dimensió quedarà així:

Si feu una activitat física puntual = Un punt
Si comenteu una activitat física d’un altre company/a = Un punt
Si feu una activitat física habitual (esteu inscrits) = Dos punts

Per tant:

Cap punt = No assolit
Entre un i dos punts = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre punts = Assoliment Notable
Cinc o més punts= Assoliment Excel·lent

L’últim dia per participar serà el divendres 7 de juny

Share

Katherine Switzer

Ara que estem realitzant a tots els cursos la preparació del que serà la setmana vinent les jornades d’Atletisme escolar, no està de més recordar el fet que, no fa gaire, moltes competicions esportives eren exclusivament masculines. Ara això ens sembla un anacronisme però sovint cal recordar algunes de les dones que van propiciar aquest canvi i que ara, el fet de tenir competicions esportives masculines i femenines sigui d’allò més normal.

És el cas de Katherine Switzer, una corredora que, l’any 1967 va decidir inscriure’s a la marató de Boston, prova prohibida per a les dones. El que va passar us deixarà alucinats.

I en aquest vídeo podreu escoltar el relat explicat en primera persona per la mateixa Katherine. Si voleu deixar algun comentari seria genial per tal que els altres poguessin saber el vostre punt de vista sobre aquest tema.

Share

Campionat de fútbol 6 vs 6 Cruyff Court

El proper dissabte 23 de març, de 15 a 21h tindrà lloc a la Cruyff Court (pista de futbol sala del carrer Cadis) el 1r torneig de 6 contra 6 inclòs dins del circuit estatal dels Campionats Cruyff court 6 vs 6.

El campionat “Cruyff Courts 6vs6” és un torneig escolar on participen nens i nenes de l’últim any de primària, de 10 a 12 anys. És el mateix campionat a tots els Cruyff Courts d’Espanya i tenen com a objectiu aconseguir la integració i la solidaritat dels nens i de les seves comunitats a través del futbol. El campionat està estructurat en fases locals, semifinals i la final nacional. En algunes ocasions també es celebra el torneig Cruyff Courts 6vs internacional que connecta Cruyff Courts de tot el món.

Durant el torneig Cruyff Courts 6vs6, el lema “Respecta als altres” (que és una de les 14 regles d’en Johan Cruyff) juga un paper molt important. Amb la finalitat de que tots els participants demostrin que juguen amb respecte, firmaran la bandera del “Respecte” i es donaran la mà) També a cada torneig es lliurarà el premi al respecte a l’equip de nois i noies que demostrin joc net. Una condició addicional del Cruyff Courts 6vs6 és que el torneig s’ha d’organitzar tant per a nois com per a noies. També és obligatori que els jugadors siguin companys de classe a l’escola i no companys d’un club de futbol, ja que es tracta d’un torneig escolar.

Durant les properes setmanes els tècnics de la Regidoria d’Esports visitaran les escoles per explicar les normes d’inscripcions i funcionament del torneig; també es deixaran les inscripcions als mestres d’Educació Física per poder tramitar-les. Les escoles podran tenir tants equips com vulguin, sempre que els alumnes siguin de 6è i que es separin els equips (masculins i femenins). Les inscripcions es tancaran el dia 15 de març a les 13h.

Els dos equips campions del torneig organitzat el 23 de març passaran a jugar les Supers Semis al mes d’abril a Esplugues de Llobregat.

Aquí teniu la normativa d’aquest torneig

Normativa Cruyff Court 6&6

Share

Bàsquet

Durant el mes de gener i principis de febrer hem estat realitzant una unitat sobre el bàsquet. La particularitat ha estat que l’hem realitzat mitjançant l’assoliment de reptes.

Ens hem dividit en tres grups estables durant tota la unitat i a cada grup s’ha hagut d’assolir uns reptes recollits en un full on s’anava incrementant progressivament la dificultat. S’avançava des d’una pràctica totalment individual fins a les tasques cooperatives finals. Els reptes estaven dividits en control de la pilota, bot, passada i llençament a cistella.

Arrel d’això us ensenyem l’últim repte, el repte de “La Cistella Impossible” on cada grup s’havia de passar la pilota de maneres poc convencionals per acabar a fer bàsquet. No us equivoqueu! Sembla fàcil però l’hem hagut de gravar moltes vegades ja que no sempre sortia bé.

Per acabar, hem estat fent uns partits on cada equip tenia uns observadors individuals que realitzaven una avaluació en forma de rúbrica coavaluativa.

Al grup de 5è B ens va donar temps a realitzar un retorn d’aquesta coavaluació, cada observador va explicar la seva rúbrica al seu observat. A 5è A, malauradament no vam poder fer aquest retorn ja que haviem de començar a treballar d’Atletisme.






Share

Saltem i girem amb els de 2n

Doncs aquesta unitat la dividim en dues parts, una centrada en els salts de corda i un altre en els girs. Pel que fa a la primera part, hem après a saltar en corda curta. Però els alumnes han après d’aquells que ja en sabien. És a dir, aquells alumnes que ja sabien saltar un mínim de 10 salts han estat els “mestres” d’aquells qui no en sabien, els denominats “alumnes”. Durant quatre sessions han intentat donar consells i trucs per tal que els qui no en tenien els coneixements, aprenguessin a fer-ho. Paral·lelament, hem debatut sobre dues qüestions: Què ha de tenir un alumne per ser un bon alumne? I també: Què ha de tenir un mestre per ser un bon mestre? Després de parlar-ne en gran grup hem arribat a la conclusió que per nosaltres, un bon alumne ha de mostrar esforç i escolta cap al seu mestre i un mestre bo ha de ser pacient i tenir bones paraules.

El gran dia va arribar i cada alumne va haver de demostrar al grup si havia millorat fent tots els salts que podia. Posteriorment es preguntava als mestres que valoressin els seus alumnes i als alumnes als seus mestres aquestes reflexions van ser molt i molt interessants. Jo em quedo amb una. Un mestre va valorar molt i molt bé pel seu alumne i l’alumne també va valorar molt bé al seu mestre però, tot i això, l’alumne no va arribar a fer 10 salts seguits. Què havia passat? Perquè no havia assolit l’objectiu dels 10 salts si totes les condicions d’aprenentatge eren favorables? Doncs vam arribar a la conclusió que el què l’alumne necessitava era simplement més temps de pràctica. Quina gran reflexió! No tothom arriba alhora al mateix objectiu, l’important són les actituds que es mostren en el camí per assolir l’aprenentatge desitjat. Així, quan s’assoleixi l’objectiu (perquè s’assolirà, s’ha de tenir confiança i perseverar) la satisfacció serà immensa. Visca l’Educació Física!!

Febrer de 2019

Share

Rècord de l’Escola Sant Jordi en salt de corda curta!!

Rècord de l’Escola Sant Jordi en salt de corda curta!!

Doncs fa tot just una setmana que amb els de 4t hem acabat la unitat basada en els salts de corda i hem establert un nou rècord!

Mireu, en grups cooperatius hem estat registrant els salts que els companys anaven fent en corda individual tenint un doble objectiu, fer tants salts com sigui possible i fer que, com a mínim tots féssim 10 salts seguits.

D’aquesta manera els que ja en sabien de saltar han intentat saltar el màxim i a més han donat trucs i consells a qui no en sabien, ja que si aquests no feien 10 salts, el rècord no hauria estat vàlid.

I després d’unes quantes setmanes… ho hem aconseguit!!! Tothom ha arribat com a mínim als 10 salts i alguns fins i tot als 300!
Però sabeu quants salts hem fet entre tota la classe? Flipareu… 1436 salts!!!

Brutal, oi que sí? Doncs aquí està el rècord! Als que esteu ara fent 3r.. Ho podreu superar?

Gener de 2019

Share

I tu que fas? 6è

Si ets de 6è, has de saber que ara l’activitat “I tu que fas?” la realitzarem en aquest bloc. Només has d’afegir un comentari sobre l’activitat que fas en el teu temps de lleure, ja saps, com ho vam fer al primer trimestre. No oblidis de posar-hi el teu nom

Et recomano que abans de deixar definitivament el comentari, el corregeixis amb un corrector en línia, n’hi ha molts, jo et recomano aquest:

Softcatalà

Ara ja ho tens, clica a “Deixa un comentari” i participa-hi!

Share

I tu que fas? 5è

Si ets de 5è, has de saber que ara l’activitat “I tu que fas?” la realitzarem en aquest bloc. Només has d’afegir un comentari sobre l’activitat que fas en el teu temps de lleure, ja saps, com ho vam fer al primer trimestre. No oblidis de posar-hi el teu nom

Et recomano que abans de deixar definitivament el comentari, el corregeixis amb un corrector en línia, n’hi ha molts, jo et recomano aquest:

Softcatalà

AAra ja ho tens, clica a “Deixa un comentari” i participa-hi!

Share

I tu que fas? 4T

Si ets de 4t, has de saber que ara l’activitat “I tu que fas?” la realitzarem en aquest bloc. Només has d’afegir un comentari sobre l’activitat que fas en el teu temps de lleure, ja saps, com ho vam fer al primer trimestre. No oblidis de posar-hi el teu nom

Et recomano que abans de deixar definitivament el comentari, el corregeixis amb un corrector en línia, n’hi ha molts, jo et recomano aquest:

Softcatalà

Ara ja ho tens, clica a “Deixa un comentari” i participa-hi!

Share

I tu que fas? 3R

Si ets de 3r, has de saber que ara l’activitat “I tu que fas?” la realitzarem en aquest bloc. Només has d’afegir un comentari sobre l’activitat que fas en el teu temps de lleure, ja saps, com ho vam fer al primer trimestre. No oblidis de posar-hi el teu nom.

Et recomano que abans de deixar definitivament el comentari, el corregeixis amb un corrector en línia, n’hi ha molts, jo et recomano aquest:

Softcatalà

Ara ja ho tens, clica a “Deixa un comentari” i participa-hi!

Share

Korfbal 6è

El dijous 22 de novembre vam realitzar la trobada de Korfbal escolar al Poliesportiu Municipal Sant Josep. Prèviament a les classes d’Educació Física vam treballar aquest esport que en essència, és coeducatiu i cooperatiu a més de molt i molt actiu. La millora observada des de la primera sessió fins que hem anat a la trobada ha estat espectacular i no podem més que estar molt i molt satisfets de la gran evolució observada.

Un cop allà hem pogut notar l’ambient d’una trobada esportiva, molts partits simultanis, crits d’ànims de les diferents escoles, nervis, angoixes, grans satisfaccions i grans desil·lusions. Hem de reconèixer que les escoles a les quals ens hem enfrontat han jugat millor que nosaltres i ens han guanyat. Tot i això ens hem esforçat al màxim i sobretot hem respectat al rival i als nostres mateixos companys d’equip, hem acceptat les decisions arbitrals i hem estat actius en tot moment. El fet de guanyar o perdre… ja sabeu que va com va jejeje. Perquè ja sabeu que a vegades es guanya i d’altres s’aprèn.

Aquí teniu unes quantes fotos d’aquesta trobada

Trobada de Korfbal 6è

Share

Piscina 4t

PISCINA

Durant el primer trimestre del curs hem anat a la piscina a realitzar un seguit de sessions al medi aquàtic. Ha estat molt divertit, ja que la major part de la sessió eren jocs dins la piscina, tot i que també hem fet crol, esquena i braça. Raul, el nostre monitor ens ha ajudat molt.

Volem agrair a tots els pares i mares que d’una manera voluntària han ajudat al fet que aquest projecte es pugui realitzar tot fent l’acompanyament a la piscina, és per això que aquest recull de fotos us els dediquem a vosaltres, així podreu veure un petit tastet d’allò treballat a les sessions. Fins i tot hem fet Aquagym!

Piscina 4t

Share

Reptes Cooperatius 6è

Reptes cooperatius

Durant el mes d’octubre hem estat realitzant amb els alumnes de Sisè una unitat de Reptes Cooperatius. I què són els reptes cooperatius? Doncs una tasca motriu complexa la qual només té una solució cooperativa, es a dir, comptant amb tots els membres del grup. Les solucions individuals tot i ser “possibles” solucions, o be no ajuden a la consecució del repte o no són eficaces (triguem molt de temps a fer-la i hi ha riscos). Això implica que tot el grup ha de prendre decisions de manera consensuada, cosa que en alguns moments de la unitat no va ser fàcil però la recompensa final, la consecució del repte d’una manera grupal, dóna una satisfacció indescriptible.

Els reptes realitzats van ser el de les barques (el què més ens va costar i més esforços vam haver de dedicar, gairebé cinc sessions) el dels recolzaments (amb una marca de 29 recolzaments), el del cuc (que només el vam poder fer una sessió), el del quadrat màgic (repte molt físic i divertit) i el dels cèrcols musicals (el que més ens va satisfer i hi va haver una eufòria grupal indescriptible tot i haver-lo perdut!)

A continuació podeu veure algunes fotos del repte de les barques, el quadrat màgic i el dels recolzaments. No deixeu de fer alguna contribució tot explicant les vostres sensacions, vivències i tot allò de positiu que en vam treure d’aquesta unitat.

I ara… prepareu-vos pel Korfbal!

Fotos dels reptes cooperatius

Share

El Joc perfecte!

El Joc perfecte! 3r

Sabeu què li cal a un joc per tal que sigui “perfecte”? Doncs a les classes d’Educació Física hem analitzat els jocs per tal d’esbrinar perquè un joc funciona i un altre no. Hem practicat diversos jocs, des dels més antics als més innovadors i hem arribat a la conclusió que hi intervenen tres elements:

1. Respecte per les normes
2. Diversió
3. Participació

Si no respectem les normes, el joc “es trenca”, sorgeixen les tensions, malentesos i emprenyamentes i ja no val la pena jugar.

Per analitzar la participació hem jugat al clàssic joc del mocador i hem vist que la mitja de participació ha estat entre dos i tres cops per cada alumne. A més hem analitzat la participació d’una companya de classe agafada a l’atzar (en aquest cas ha estat la Lucia) i hem vist que ha participat només 21 segons… 21 SEGONS!!! És molt poc!! Un joc pot ser perfecte si només mirem? És per reflexionar-hi… En contraposició, hem jugat al joc del mocador a l’Sprint i la mitja de participació, ha pujat molt, gairebé vuit o nou cops per alumne. Expliqueu a casa com es juga!

Pel que fa a la diversió… per què juguem si no és per divertir-nos? La raó última dels jocs és passar una bona estona, si respectem les normes, participem però el joc és avorrit… continuarem jugant?

Només la suma d’aquests tres ingredients fa que un joc sigui PERFECTE! Però… se t’acut algun altre ingredient?

Share

Documents

A la pàgina “Documents” trobareu informació del vostre interès pel que fa a les classes d’Educació Física com poden ser les normes, el material per fer les sessions, el projecte “I tu, que fas?” o informacions relacionades amb les sessions de piscina d’aquest curs.

Share

Cartrons!!

Avui quan hem entrat al gimnàs hem vist que estava ple de caixes i tubs de cartró, un material diferent i que ens ha permés realitzar infinitat de jocs i accions. Ha estat una sessió molt i molt creativa on les propostes més increïbles s’han pogut realitzar: cotxes, castells, piscines, naus espacials, paquets de regal, parcs gegants, equilibris espectaculars…

Per tal que pogueu veure un tastet d’alló que es va crear durant aquella sessió us convidem a veure les fotos que vam realitzar. Alucinareu!

Cartrons!

Share

Comencem amb la Psicomotricitat

Bé doncs ja hem començat les sessions de Psicomotricitat a P4. Fem seguir la metodologia Aucouturier on basat en el joc, l’experimentació i la creativiat, cada alunne es pot expressar lliurement. D’aquesta manera es mostra tal com és
Avui hem començat tot destruint la paret de matalassos per deixar pas a una descàrrega d’activitat molt important per després passar a una fase més creativa.
Avui hem realitzat un joc en el què fèiem una construcció entre tots aportant cadascú una peça, a continuació us deixem algunes de les fotos i també allò que els nens i nenes crèien que havien creat. La pregunta era: Què és això? i les respostes han estat d’allò més variades, mireu:
Paula: un cotxe
Iris: un avió
Bruno: un helicòpter
Sergi: un Cohet
Lleó: una grua-torre
Pau: una vaca
Jannat: una flor
Nerea: una muntanya de neu
Noa: una casa

Maria:una casa
Hugo: una casa
Ada: un parc
Adam: una casa
Biel: un monstre
Magí: un monstre
Alexander: una casa
Valentina: una casa
Miguel: un monstre de veritat
Mateo: un tobogán
Gabriel: una casa
Sohaib: un monstre
Adriel: un tobogan
Valentina: un unicornio

Com veieu ens ho hem passat súper bé!

Aquí teniu les fotos

Psicomotricitat setembre

Share

Benvinguts!!!

Hola a totes i tots!

Primer de tot preguntar-vos… com us ha anat l’estiu? Espero que hàgiu practicat un munt d’activitats físiques i que a les classes les anem comentant ja que l’estiu és un bon moment per fer excursions, anar a la platja, jugar a Volei, anar en bici…

Ja veieu que a partir d’aquest curs tenim un bloc d’Educació Física! Aquí podreu veure tot allò que anem realitzant a les classes així com el que fan els vostres companys de la resta de cursos.

Si us plau, no deixeu de fer comentaris als diferents articles que anirem publicant.

Va que l’aventura comença!!!

Share