#Ensquedemacasa Repte 8 -Pica-mans-

REPTE 8

Avui us poso un repte que l’heu de fer sí o sí amb algú. Algun cop a Educació Física, sobretot amb els de 1r, 2n i 3r hem fet algun joc de pica-mans. Doncs bé, per si no ho recordeu, us ofereixo un vídeo d’una escola on alumnes de 4t fan una demostració de molts i molts jocs de pica-mans.

Com més ràpid, més dificultat i, per tant el repte d’aconseguir-ho augmenta. Pregunteu a pares i mares si en saben algun, segur que sí!!

Share

#Ensquedemacasa Repte 7 -Kidz Bop Dance-

REPTE 7

Ei! Com va? Sí, ja sé que ara mateix hauríem d’estar assajant les danses de Sant Jordi però serà una mica difícil, veritat? Bé, per treure’ns el cuquet, aquests dies també posaré coreografies per tal que pugueu moure l’esquelet una mica.

Ei! Que ja sé que ho esteu fent, eh? Així i tot, mireu quin vídeo més interessant que us ofereixo avui. Pertany a KidZ Bop Un canal en Youtube amb moltes més coreos pensades per vosaltres.

Us recomano que us el poseu un parell de cops per setmana per aprendre-us els moviments i fer pràctica d’activitat física intensa ja que la seva duració és de 34 minuts

Share

#Ensquedemacasa Repte 5 -Jocs de taula-

Repte 5

Quins grans companys de feina que tinc! Avui us enllaço uns joc de taula molt i molt chulos.

El primer ha estat elaborat pel mestre d’Educació Física Ivan Ollé, i el segon per Miguel Àngel Azorín (@flipped_primary) ell li ha posat de nom “MuevetEF, pero en casa” un nom molt apropiat.

És molt senzill, quan tireu el dau, moveu la fitxa i cliqueu a la casella per saber què heu de fer. És molt divertit! Ei! Aquests jocs de taula els heu de fer sí o sí en família eh?

Gimcana d’Educació Física a casa

MuevetEF pero en casa

Share

#Ensquedemacasa Repte 3 -Coreografia-

Repte 3

Va! Avui us proposo fer una coreografia que segur que us agradarà. A veure si us en sortiu amb els moviments. No és fàcil i per això pot ser que us la poseu més d’un cop en els pròxims dies a veure si l’acabeu recordant. Per cert, podeu ballar tota la família, pot ser divertit no?

No oblideu de comentar si us ha agradat o si l’heu trobat fàcil o difícil. També si teniu alguna proposta pels vostres companys i companyes!

Share

#Ensquedemacasa Repte 1

COMENCEN ELS REPTES!

Com aneu? Mireu, per ajudar-vos a fer pràctica física aquests dies i per distreure-us una mica, aniré penjant diferents reptes per tal que els aneu fent, a veure si us en sortiu!

M’agradaria que comentéssiu si us ha sortit, si no, si us han ajudat… jo que sé! Qualsevol cosa que vulgueu comentar, ok?

Aquí van els primers!

Share

CORONO-ACTIVITATS!!!

Hola a tots i totes!

Com van aquests dies? No us estareu avorrint no??? Segur que amb les activitats que us han deixat les mestres i les super idees dels pares i mares estareu ben distrets. La llàstima és que no podem sortir de casa i, pel que a mi respecta, és un rollo, ja que no puc fer les activitats físiques que m’agraden, ja sabeu, anar a classes de ioga o agafar la bici a fer un volt. I clar, si voleu participar de “I tu que fas?” no ho podreu fer ja que les extraescolars estan tancades i no podeu sortir de casa a fer una excursioneta.

Però ara que estic pensant! Clar! Estaria molt i molt bé que ens poguéssim recomanar activitats que esteu fent a casa i així donar idees als altres i fer fora l’avorriment. Així que, vinga! Escriviu un comentari amb els vostres treballs manuals, jocs, i sobretot exercicis físics (que també es poden fer) o d’altres coses que feu per passar el temps.

Podeu escriure alumnes de tots els cicles i així, tot i estar cadascú a casa seva, tindrem un espai per estar a prop els uns dels altres.

Cuideu-vos molt i seguiu les recomanacions que us diuen els pares ok? Tinc ganes de tornar-vos a veure i jugar a tots aquells jocs que ens encanten a Educació Física.

Share

Acrosport 3r

Avui hem fet l’exhibició d’Acrosport que portàvem preparant ja fa dies.

Heu hagut de practicar molt i haig de dir que no tot han estat flors i violes, el treball en grup té això. Per aquest motiu, l’esforç d’entesa i d’arribar a acords que heu hagut de fer s’ha de valorar molt i molt.

Equilibri, força, agilitat, flexibilitat, totes aquestes capacitats estan presents en l’Acrosport i en algun moment heu hagut de fer-ne ús.

Per últim el fet de fer una coregorafia implica que hi ha d’haver un principi, un desenvolupament i un final amb un increment de dificultat progressiu i tot relacionat amb la música.

A continuació podreu veure aquesta exhibició. Gaudiu-la tant com nosaltres hem gaudit preparant-la.

Share

Campionat de futbol 6 vs 6 a la Cruyff Court adreçat a 6è

Després d’haver fet una unitat de futbol a 6è en la que hem aprés molt us volem convocar a una activitat que de ben segur us agradarà molt i molt. El proper diumenge 29 de març, de 15 a 20.30h tindrà lloc a la Cruyff Court (pista de futbol sala del carrer Cadis) el 2n torneig de 6 contra 6 inclòs dins del circuit estatal dels Campionats Cruyff court 6 vs 6.

El campionat “Cruyff Courts 6vs6” és un torneig escolar on participen nens i nenes de l’últim any de primària, de 10 a 12 anys. És el mateix campionat a tots els Cruyff Courts d’Espanya i tenen com a objectiu aconseguir la integració i la solidaritat dels nens i de les seves comunitats a través del futbol. El campionat està estructurat en fases locals, semifinals i final catalana. Els 2 equips guanyadors de Catalunya enguany aniran a palència a jugar el campionat d’Espanya, amb totes les despeses pagades.

Durant el torneig Cruyff Courts 6vs6, el lema “Respecta als altres” (que és una de les 14 regles d’en Johan Cruyff) juga un paper molt important. Amb la finalitat de que tots els participants demostrin que juguen amb respecte, firmaran la bandera del “Respecte” i es donaran la mà.

També a cada torneig es lliurarà el premi al respecte a l’equip de nois i noies que demostrin joc net. Una condició addicional del Cruyff Courts 6vs6 és que el torneig s’ha d’organitzar tant per a nois com per a noies.

També és obligatori que els jugadors siguin companys de classe a l’escola i no companys d’un club de futbol, ja que es tracta d’un torneig escolar.

Haurà d’haver una persona responsable (normalment és un pare/mare d’un dels jugadors/es) qui es fa càrrec de l’equip. Cada equip haurà de buscar les tardes per entrenar-se, buscar un uniforme i qualsevol aspecte organitzatiu pertinent. Poden haver diversos equips d’una mateixa escola sempre que siguin de 6è.

Durant les properes setmanes els tècnics de la Regidoria d’Esports visitaran les escoles per explicar les normes d’inscripcions i funcionament del torneig; també es deixaran les inscripcions als mestres d’Educació Física per poder tramitar-les. Les escoles podran tenir tants equips com vulguin, sempre que els alumnes siguin de 6è i que es separin els equips (masculins i femenins). Les inscripcions es tancaran el dia 20 de març a les 13h.

Els dos equips campions del torneig organitzat el 29 de març passaran a jugar les Supers Semis al mes d’abril. Aquestes es celebraran també al nostre municipi.

Aquí teniu la normativa per tal d’anar adaptant els entrenaments.
Ànims!!

Normativa Cruyff Court 6&6

Per a més informació visiteu el seguent link de la regidoria d’esports.

svh.cat/esports

Share

I tu que fas? 6è B

Aquest trimestre, els articles que feu per tal que us pugui avaluar de la dimensió “Joc motor i temps de lleure” hauran de continuar fent referència a les activitats que feu fora de l’escola amb una novetat. Haureu de comentar alguna activitat d’algun company o companya, és a dir, donar alguna recomanació, valorar l’esforç que fa, animar-lo/la a continuar, recomanar un altra activitat física… qualsevol comentari que vulgueu fer. Podeu fer com a màxim dos comentaris a altres companys.

D’aquesta manera l’avaluació d’aquesta dimensió quedarà així:

Si feu una activitat física puntual = Un punt
Si comenteu una activitat física d’un altre company/a = Un punt
Si feu una activitat física habitual (esteu inscrits) = Dos punts

Per tant:

Cap punt = No assolit
Entre un i dos punts = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre punts = Assoliment Notable
Cinc o més punts= Assoliment Excel·lent

Share

I tu que fas? 6è A

Aquest trimestre, els articles que feu per tal que us pugui avaluar de la dimensió “Joc motor i temps de lleure” hauran de continuar fent referència a les activitats que feu fora de l’escola amb una novetat. Haureu de comentar alguna activitat d’algun company o companya, és a dir, donar alguna recomanació, valorar l’esforç que fa, animar-lo/la a continuar, recomanar un altra activitat física… qualsevol comentari que vulgueu fer. Podeu fer com a màxim dos comentaris a altres companys.

D’aquesta manera l’avaluació d’aquesta dimensió quedarà així:

Si feu una activitat física puntual = Un punt
Si comenteu una activitat física d’un altre company/a = Un punt
Si feu una activitat física habitual (esteu inscrits) = Dos punts

Per tant:

Cap punt = No assolit
Entre un i dos punts = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre punts = Assoliment Notable
Cinc o més punts= Assoliment Excel·lent

Share

I tu que fas? 5è

Aquest trimestre, els articles que feu per tal que us pugui avaluar de la dimensió “Joc motor i temps de lleure” hauran de continuar fent referència a les activitats que feu fora de l’escola amb una novetat. Haureu de comentar alguna activitat d’algun company o companya, és a dir, donar alguna recomanació, valorar l’esforç que fa, animar-lo/la a continuar, recomanar un altra activitat física… qualsevol comentari que vulgueu fer. Podeu fer com a màxim dos comentaris a altres companys.

D’aquesta manera l’avaluació d’aquesta dimensió quedarà així:

Si feu una activitat física puntual = Un punt
Si comenteu una activitat física d’un altre company/a = Un punt
Si feu una activitat física habitual (esteu inscrits) = Dos punts

Per tant:

Cap punt = No assolit
Entre un i dos punts = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre punts = Assoliment Notable
Cinc o més punts= Assoliment Excel·lent

Share

I tu que fas? 4t

Aquest trimestre, els articles que feu per tal que us pugui avaluar de la dimensió “Joc motor i temps de lleure” hauran de continuar fent referència a les activitats que feu fora de l’escola amb una novetat. Haureu de comentar alguna activitat d’algun company o companya, és a dir, donar alguna recomanació, valorar l’esforç que fa, animar-lo/la a continuar, recomanar un altra activitat física… qualsevol comentari que vulgueu fer. Podeu fer com a màxim dos comentaris a altres companys.

D’aquesta manera l’avaluació d’aquesta dimensió quedarà així:

Si feu una activitat física puntual = Un punt
Si comenteu una activitat física d’un altre company/a = Un punt
Si feu una activitat física habitual (esteu inscrits) = Dos punts

Per tant:

Cap punt = No assolit
Entre un i dos punts = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre punts = Assoliment Notable
Cinc o més punts= Assoliment Excel·lent

Share

I tu que fas? 3r

Aquest trimestre, els articles que feu per tal que us pugui avaluar de la dimensió “Joc motor i temps de lleure” hauran de continuar fent referència a les activitats que feu fora de l’escola amb una novetat. Haureu de comentar alguna activitat d’algun company o companya, és a dir, donar alguna recomanació, valorar l’esforç que fa, animar-lo/la a continuar, recomanar un altra activitat física… qualsevol comentari que vulgueu fer. Podeu fer com a màxim dos comentaris a altres companys.

D’aquesta manera l’avaluació d’aquesta dimensió quedarà així:

Si feu una activitat física puntual = Un punt
Si comenteu una activitat física d’un altre company/a = Un punt
Si feu una activitat física habitual (esteu inscrits) = Dos punts

Per tant:

Cap punt = No assolit
Entre un i dos punts = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre punts = Assoliment Notable
Cinc o més punts= Assoliment Excel·lent

Share

El Joc perfecte!

Doncs ja hem fet la primera unitat del curs amb els i les alumnes de 3r i ha estat ni més ni menys la ja famosa “El Joc Perfecte!”
Sabeu què li cal a un joc per tal que sigui “perfecte”? Doncs a les classes d’Educació Física hem analitzat els jocs per tal d’esbrinar perquè un joc funciona. Hem practicat diversos jocs, des dels més antics als més innovadors i hem arribat a la conclusió que hi intervenen tres elements:

1. Respecte per les normes
2. Participació
3. Diversió

Si no respectem les normes, el joc “es trenca”, sorgeixen les tensions, malentesos i emprenyamentes i ja no val la pena jugar.

Per analitzar la participació hem jugat al clàssic joc del mocador i hem vist que la mitja de participació ha estat entre dos i tres cops per cada alumne. A més hem analitzat la participació d’una companya de classe agafada a l’atzar (en aquest cas ha estat la Lucia) i hem vist que ha participat només 12 segons… 12 SEGONS!!! És molt poc!! Un joc pot ser perfecte si només mirem? És per reflexionar-hi… Pot ser que tot esperant que diguin el teu número, estiguis en tensió i amb molta atenció però… és suficient per a vosaltres?. En contraposició, hem jugat al joc del mocador a l’Sprint i la mitja de participació, ha pujat molt, gairebé vuit o nou cops per alumne. Expliqueu a casa com es juga!

Pel que fa a la diversió… per què juguem si no és per divertir-nos? La raó última dels jocs és passar una bona estona, si respectem les normes i participem però el joc és avorrit… continuarem jugant?

Només la suma d’aquests tres ingredients fa que un joc sigui PERFECTE! Però… se t’acut algun altre ingredient? Com valores aquesta unitat?

Share

Baixicletada

Hola a tots i totes, i benvinguts al nou curs, Serà genial ja que saltarem a la corda, farem coreografies, farem jocs de tota mena, practicarem diferents esports, ens orientarem, anirem a la piscina, alguns fins i tot faran un bateig de mar i d’altres aniran en bicicleta pel riu.

Parlant precisament de la Pedalada que tenim prevista pel tercer trimestre pels alumnes del Cicle Superior, des de l’ajuntament ens informen d’una activitat molt i molt interessant, per a tots els alumnes de primària relacionat amb la pràctica de la bicicleta. Us ho comento tot seguit.

Baixcicletada popular: 29 de setembre

El proper 29 de setembre tindrà lloc la Baixcicletada, conjuntament amb 8 municipis més del Baix Llobregat. La sortida es farà a les 10h des de la Plaça de la Vila. Aquesta bicicletada és de caire familiar i trasncorrerà per la llera del riu Llobregat fins a Sant Boi. Pel camí se’ns uniran els ciclistes de Santa Coloma. Un cop arribem a Sant Boi farem una aturada per juntar als ciclistes i ens unirem als ciclistes de St Boi per travessar a l’altra banda del riu pel gual inundable. Després recollirem als ciclistes de St Joan i St Feliu per acabar al parc de Torreblanca.

Un cop al parc, hi haurà diverses carpes on s’oferirà menjar i beguda per recuperar forces. També hi haurà sorteig de material esportiu de les empreses col.laboradores.

Un cop finalitzat el sorteig tornarem a St Vicenç per la llera del riu (banda St Feliu). En total seran uns 18 kms.

Us adjunto els links on està tota la informació adjunta i on es poden tramitar, de forma gratuïta, les inscripcions.

http://www.svh.cat/municipi-per-temes/territori-i-mobilitat/SEM-2019/16a-baixcicletada/

https://labaixcicletada.wordpress.com/

Share

Piscina 2n

Doncs ja hem acabat les sessions de piscina d’aquest trimestre amb els de 2n. Han estat unes classes molt i molt divertides on, mitjançant jocs i activitats molt lúdiques hem anat millorant les habilitats pròpies del medi aquàtic.

A continuació podreu veure unes fotos que vam fer-les a la última sessió, esperem que us agradin.

Piscina de 2n

Share

Jocs Alternatius a la platja

El passat dijous 30 de maig, els alumnes de 3r i 4t vam anar a la platja de Castelldefels a realitzar una activitat organitzada pel Consell Esportiu del Baix Llobregat i centrada en els jocs i esports alternatius que es poden realitzar a la platja.

Va ser molt i molt divertit, ja que vam fer des de jugar a pales, passant per castells de sorra, futbol gegant, Acrosport, transport d’aigua, frisbie, paracaigudes i molts altres jocs i activitats. La peculiaritat és que ens vam juntar amb altres escoles del Baix Llobregat així que vam poder conèixer a altres nens i nenes.

Quan va acabar aquesta activitat vam tenir una estona ben llarga de bany a la platja. La veritat és que l’aigua estava bastant freda però això no va impedir que ens banyéssim. Va ser molt i molt divertit.

Després vam anar a una pineda a dinar i vam estar al parc fins que vam tornar a l’escola.

En el següent link podreu veure les fotos d’aquell dia.

Jocs Alternatius a Castelldefels

Share

1a Pedalada pel riu del Sant Jordi

El passat divendres 31 de maig els cursos de 5è A, 5è B i 6è vam realitzar la “1a pedalada pel riu del Sant Jordi”.

Molts nervis i molta expectativa es va crear al voltant d’aquesta activitat ja que el repte era majúscul. Realitzar 30 km pel riu! Alguns alumnes van expressar que no havien fet mai aquesta distància, que aquesta seria la primera vegada que la farien i que no sabien si ho aconseguirien. Jo, com a mestre d’Educació Física estava convençut que tots la podrien acabar, cansats, però que l’acabarien segur.

I així va ser, vam sortir a les 10 h i la policia municipal ens va portar fins al camí del riu i allà… a pedalejar!! Tenim un entorn natural que l’hem d’aprofitar per a la pràctica esportiva i així ho vam fer. Després d’una llarga estona a sobre de la bici, vam esmorzar a la masia de Can Comas i després d’agafar forces vam continuar fins al nostre destí, una zona d’esbarjo al principi del Prat de Llobregat, ben a prop del riu on vam poder jugar i descansar.

La tornada va ser més dura per l’esforç acumulat i pel sol i la calor que feia. Així i tot, a l’hora prevista, vam arribar a l’escola, cansats però eufòrics d’haver superat el repte plantejat.
La vida són reptes, alguns de més senzills de realitzar i d’altres més complexos. Aquesta pedalada també es va plantejar des d’aquest punt de vista. Si ens plantegem un repte massa senzill i que no necessita esforç, el seu assoliment no ens aporta satisfacció, en canvi, reptes difícils i que d’entrada ens creen dubtes en la seva consecució són els que al cap i a la fi ens ajuden a avançar i ens pugen l’autoestima, ja que ens valoren com a persona i ens demostrem a nosaltres mateixos que sí que podem, que som bons i ens motiven a afrontar nous reptes amb més confiança i així la roda de l’autosuperació es posa en marxa.

Per a mi, el repte no eren fer els 30 km sinó organitzar tota aquesta pedalada i… repte assolit! Ja sabeu, cadascú que busqui els seus reptes. Vull donar les gràcies a tots els pares i mares que es van oferir a acompanyar-nos en bicicleta i en cotxe d’assistència, ja que sense ells no s’hagués pogut realitzar aquesta activitat.

Disfruteu del riu, passegeu, correu, aneu en bici… El tenim allà i és font de natura i d’activitat física.

Aquí podeu gaudir d’algunes fotos d’aquesta inoblidable activitat.

1ª Pedalada pel riu del Sant Jordi 2019

Albert

Share

I tu que fas… amb la bici? 6è

Hola a tots i totes.

Aquest últim trimestre de curs tenim un objectiu prou important com per modificar l’activitat “I tú què fas?”. Ja sabeu que el divendres 31 de maig anirem a fer una sortida en bicicleta pel riu i no anirem aquí al costat, farem aproximadament uns 30 km així doncs, aneu-vos preparant ja què haureu de tenir una bona forma física.

I per ajudar-vos a millorar la vostra forma física farem activitats i exercicis a les classes d’Educació Física però cal que també en feu al vostre temps de lleure. Per això, totes les sortides que feu amb la bicicleta aquest trimestre podreu compartir-les en aquest espai del Bloc per millorar les vostres qualificacions de la dimensió “Joc motor i temps de lleure”.

Tots els comentaris han d’anar referits a sortides en bicicleta. Indiqueu per on heu anat, el temps dedicat i la distància recorreguda. A més d’un breu comentari de com ha anat la sortida, amb qui heu anat, com us heu trobat físicament…

I com s’avaluarà?

Cap Comentari = No assolit
Entre un i dos comentaris = Assoliment Satisfactori
Entre tres i quatre comentaris = Assoliment Notable
Cinc o més comentaris = Assoliment Excel·lent

L’últim dia per participar serà el divendres 7 de juny
Apa! Tothom a pedalejar!!

Share