Sisè

TASCA 5 (setmana del 9 al 16 de junt)

Doncs com us deia, avui us faig arribar la última tasca d’Educació Física del trimestre i del curs. Espero que hàgiu gaudit amb aquestes tasques que us hem fet arribar al llarg d’aquests dies.

Aquesta última tasca també us la proposa la Cristina i crec que ha tingut una molt bona idea, ja veureu. Espero que us animeu a fer-la, ja que és molt divertida i quants més participeu, més divertit serà, quan llegiu la tasca ja ho entendreu. No m’heu d’enviar res al mail, tot ho farem a la carpeta del Drive, el link el tenen els pares al Tellfy.

Feu clic en aquest enllaç (TASCA 5) i prepareu-vos ja que la cosa va de reptes!

A part de l’explicació de l’últim repte, volia aprofitar per acomiadar-me de vosaltres. Ha estat un curs plé de sorpreses, no creieu? Volia felicitar-vos per la feina que heu fet tots i totes. No ha estat fàcil tot plegat i per això crec que és just que us torni a felicitar per lo bé que ho heu fet durant aquests dies de confinament. Espero que durant l’estiu tingueu temps de poder sortir a l’aire lliure i practicar totes aquelles activitats que us vinguin de gust fer. El moviment dona felicitat, jo ho penso així, jo quan em moc sóc més feliç, el meu estat d’ànim millora i estic més content. Us animo a gaudir d’aquest sentiment de felicitat quan sortiu en bici, feu una cursa, nadeu a la platja, balleu una música que us agrada o jugueu un partidet de futbol o hàndbol amb els amics.

Bon estiu!!!

*******************************************************************************************************************

TASCA 4 (setmana del 25 de maig al 2 de juny)

Ei! Com anem? Doncs aquí està la quarta tasca d’Educació Física El repte dels 30 punts però abans de res us vull presentar a algú, bé, millor que es presenti ella mateixa.

Bon dia nois i noies, em dic Cristina sóc una alumna de pràctiques, que ve de la Universitat. Estic estudiant per ser mestre d’educació física, sóc una noia molt moguda que mai para quieta. Des de ben petita he practicat gimnàstica artística, coneixeu aquest esport? Però realment m’agrada practicar tota mena d’esports envoltada dels meus amics.

M’hauria agradat molt poder anar a l’escola i conèixer-vos a tots i a totes. Malgrat això, estic segura que aprendrem moltes coses junts durant aquests dies. A continuació, us proposo un joc per practicar amb tota la família, desitjo que us agradi molt. Espero amb moltes ganes saber les vostres opinions sobre el joc i les variants que proposeu.

Molts ànims i que guanyi el millor!

Si voleu saber com fer aquest repte Cliqueu AQUÍ ja us garantitzo què és molt divertit, ja veureu!

Teniu de temps per enviar el text que us demana la Cristina fins el proper dimarts 2 de juny.

Arribareu als 30 punts? Segur que sí!!!!

*******************************************************************************************************************

TASCA 3 (setmana del 12 al 19 de maig)

Abans de res, felicitar-vos pels vostres “menús” d’activitat física. Són molt variats i alguns molt originals. Els podeu consultar al Drive d’EF de la classe i així agafar idees els uns dels altres. Recordeu que l’activitat física és molt important i tenir tantes propostes plantejades pels altres companys de la classe ens pot ajudar si en algun moment em quedo sense idees a l’hora de plantejar la nostra activitat física durant aquests dies de confinament. Alguns encara no l’heu enviada, no passa res, si necessiteu més temps, cap problema, envieu-me-la quan pugueu ok?

Bé doncs… MALABARS!! Sí, aquesta és la tercera tasca del trimestre. Haureu de preparar una petita exhibició de malabars, 5 trucs en progressió de dificultat.

Haureu de demostrar coordinació de moviments en la tasca presentada ok?

Aquesta vegada us faig l’explicació de la tasca al FLIPGRID així que entreu i veieu el vídeo que us he preparat.

Si sou de 6è A aquest és el vostre FLIPGRID
Si sou de 6è B aquest és el vostre FLIPGRID

Posteriorment, podeu enregistrar la vostra exhibició i penjar-la tant al FLIPGRID com a la carpeta de DRIVE d’Educació Física de la classe. Les contrasenyes i el link ho tenen, com és habitual, els vostres pares al TELLFY.

Per tal d’ajudar-vos a crear la coreografia, us poso un parell de videos de malabars per recordar com es feia però creativitat i imaginació al poder ok?

Progressió des d’una fins a 3 pilotes

Malabars amb 3 pilotes

Teniu de temps fins el proper dimarts 19 de maig.

Va, malabaristes! Comença l’espectacle!!Espero els vostres vídeos!

*******************************************************************************************************************

TASCA 2 (setmana del 28 d’abril al 5 de maig)

Bé doncs, la Tasca 2 ja la tenim aquí. En aquesta haureu de plantejar un “Menú” d’activitat física pels vostres companys. I com si fos un menú de l’escola, el plantegem setmanalment així que haureu de recomanar set activitats físiques, una per cada dia de la setmana, als vostres companys/es. Quan ho tingueu en format Word, PDF, foto… el pengeu al Drive d’EF de la vostra classe. Només us poso una condició, han de ser activitats que hàgiu practicat, no les recomaneu sense haver-les provat prèviament. Teniu un model fet per mi al mateix DRIVE.

Teniu de temps fins el dimarts 5 de maig.

Va, que amb totes les vostres recomanacions podreu triar el “Menú” físic que més us agradi. L’objectiu és fomentar la pràctica d’activitat física entre vosaltres.

Bé, res més, si voleu més info, cliqueu AQUÍ.

Espero els vostres “Menús”!

*******************************************************************************************************************

3r trimestre. Tasca 1

Bé, ja us adelanto que aquesta primera tasca ès una coreografia de ball. De fet hauríem d’estar assajant la dansa de Sant Jordi així que he pensat que per no quedar-nos amb les ganes de ballar, podríem començar amb aquesta activitat.

Si sou de 6è A cliqueu AQUÍ

Si sou de 6è B cliqueu AQUÍ

Teniu de temps per fer-la fins el 28 d’abril així que tranquils! Podeu dedicar els primers dies a buscar la música i començar a preparar el ball. A principis de la setmana vinent penseu el vestuari i l’escenografia mentre continueu assajant i entre el 22 i el 28 d’abril pujeu els vídeos definitius al Flipgrid.

FLIPGRID 6È A
FLIPGRID 6È B

La TASCA 1 és la mateixa per a tots els alumnes de primària, vull veure si la pàgina funciona, si em puc comunicar bé amb vosaltres, etc. Amb això vull dir que, aprofitant aquest fet, si teniu germans a casa que també van al Sant Jordi, podeu fer la coreografía conjuntament, fer un únic enregistrament i penjar-ho una única vegada. Això si voleu eh?

Res més, per qualsevol cosa ja sabeu que us podeu comunicar amb mi a la següent adreça de correu electrònic: educaciofisicasjordi@gmail.com

*******************************************************************************************************************

“1ª PEDALADA PEL RIU DEL SANT JORDI”

El passat divendres 31 de maig els cursos de 5è A, 5è B i 6è vam realitzar la “1a pedalada pel riu del Sant Jordi”.

Molts nervis i molta expectativa es va crear al voltant d’aquesta activitat ja que el repte era majúscul. Realitzar 30 km pel riu! Alguns alumnes van expressar que no havien fet mai aquesta distància, que aquesta seria la primera vegada que la farien i que no sabien si ho aconseguirien. Jo, com a mestre d’Educació Física estava convençut que tots la podrien acabar, cansats, però que l’acabarien segur.

I així va ser, vam sortir a les 10 h i la policia municipal ens va portar fins al camí del riu i allà… a pedalejar!! Tenim un entorn natural que l’hem d’aprofitar per a la pràctica esportiva i així ho vam fer. Després d’una llarga estona a sobre de la bici, vam esmorzar a la masia de Can Comas i després d’agafar forces vam continuar fins al nostre destí, una zona d’esbarjo al principi del Prat de Llobregat, ben a prop del riu on vam poder jugar i descansar.

La tornada va ser més dura per l’esforç acumulat i pel sol i la calor que feia. Així i tot, a l’hora prevista, vam arribar a l’escola, cansats però eufòrics d’haver superat el repte plantejat.
La vida són reptes, alguns de més senzills de realitzar i d’altres més complexos. Aquesta pedalada també es va plantejar des d’aquest punt de vista. Si ens plantegem un repte massa senzill i que no necessita esforç, el seu assoliment no ens aporta satisfacció, en canvi, reptes difícils i que d’entrada ens creen dubtes en la seva consecució són els que al cap i a la fi ens ajuden a avançar i ens pugen l’autoestima, ja que ens valoren com a persona i ens demostrem a nosaltres mateixos que sí que podem, que som bons i ens motiven a afrontar nous reptes amb més confiança i així la roda de l’autosuperació es posa en marxa.

Per a mi, el repte no eren fer els 30 km sinó organitzar tota aquesta pedalada i… repte assolit! Ja sabeu, cadascú que busqui els seus reptes. Vull donar les gràcies a tots els pares i mares que es van oferir a acompanyar-nos en bicicleta i en cotxe d’assistència, ja que sense ells no s’hagués pogut realitzar aquesta activitat.

Disfruteu del riu, passegeu, correu, aneu en bici… El tenim allà i és font de natura i d’activitat física.

Aquí podeu gaudir d’algunes fotos d’aquesta inoblidable activitat.

1ª Pedalada pel riu del Sant Jordi 2019

*******************************************************************

Bàsquet

Durant el mes de gener i principis de febrer hem estat realitzant una unitat sobre el bàsquet. La particularitat ha estat que l’hem realitzat mitjançant l’assoliment de reptes.

Ens hem dividit en tres grups estables durant tota la unitat i a cada grup s’ha hagut d’assolir uns reptes recollits en un full on s’anava incrementant progressivament la dificultat. S’avançava des d’una pràctica totalment individual fins a les tasques cooperatives finals. Els reptes estaven dividits en control de la pilota, bot, passada i llençament a cistella.

Arrel d’això us ensenyem l’últim repte, el repte de “La Cistella Impossible” on cada grup s’havia de passar la pilota de maneres poc convencionals per acabar a fer bàsquet. No us equivoqueu! Sembla fàcil però l’hem hagut de gravar moltes vegades ja que no sempre sortia bé.

Per acabar, hem estat fent uns partits on cada equip tenia uns observadors individuals que realitzaven una avaluació en forma de rúbrica coavaluativa.

Al grup de 5è B ens va donar temps a realitzar un retorn d’aquesta coavaluació, cada observador va explicar la seva rúbrica al seu observat. A 5è A, malauradament no vam poder fer aquest retorn ja que haviem de començar a treballar d’Atletisme.