• Descripció: Are you ready to order?

Presentarem l’activitat de com demanar en un restaurant, utilitzant un vídeo VR com a model.

  • Recursos: Vídeo VR d’exemple; menú (si és possible, real); models de llengua funcional per demanar en un restaurant; atrezzo per l’escena; rúbrica d’avaluació
  • Eines d’avaluació: Fet/no fet amb l’activitat de comprensió oral del vídeo i lectora del text del menú; Rúbrica del vídeo.
  • Temporització: 4 sessions de 60 minuts
  • Gestió d’aula:

Sessió 1

Presentar l’activitat de com demanar en un restaurant, utilitzant un vídeo VR com a model. És important començar per la immersió, per crear la necessitat i l’interès i llavors preparar la llengua que es necessita més  “a demanda”. A partir del vídeo, farem una activitat de comprensió de la llengua i vocabulari que poden fer en parelles. 

Presentar a l’alumnat un menú d’un restaraurant on aniran a menjar (virtualment), amb una activitat de comprensió de vocabulari que poden treballar en parelles.

 

Sessió 2 i 3

Presentar models de llengua funcional amb suport escrit i oral de  com demanar en un restaurant per ajudar-los a crear el propi. Exemple.

Per inclusivitat, escollirem textos més senzill com aquest  exemple.  També podem adaptar la lletra per l’alumnat amb algun transtorn de llenguatge com dislèxia.

En aquest punt es pot introduir o reforçar algun contingut gramatical que necessitaran en aquest context en funció del nivell de l’alumnat: Modals de permís (May, Can, Could); Ús de “Would like”;  Expressions de quantitat: (Comptables i incomptables com some/any; much/many;  few /little); Expressions de like i dislike (I love, I’m mad about, I’m keen on, I don’t especially like, I can’t stand,  I hate…)

L’alumnat prepararà una escena en un restaurant per representar  en grups de 3-4  segons rúbrica d’avaluació.  Es gravaran en VR o Vídeo ordinari. Han d’escriure el guió. Poden seguir el model del vídeo i la llengua donada, tot i que es valorarà la creativitat. Cal pensar en la indumentària  i portar possible atrezzo per l’escena; assajar i gravar.

Sessió 4

Visionar els vídeos a l’aula amb Co-avaluació  de l’alumnat i avaluació del professorat destacant els objectius assolits i aspectes positius, així com els  aspectes a millorar. Després s’auto-avaluaran amb la rúbrica, comentant aquells aspectes que companys i professorat ha destacat. Tant el vídeo com l’autoavaluació i reflexió final del producte s’han d’incloure, si en tenen, en el seu portafoli (carpeta d’aprenentatge).