Objectius

Des de l’Institut Narcís Oller es desplegarà el projecte “Com és la meva ciutat” a partir de la matèria de Visual i Plàstica a la ESO (1r i 2n) i del Dibuix Tècnic al Batxillerat (1r i 2n) amb la seva corresponent adaptació: respon a l ’interès d’aplicar els continguts a diferents nivells educatius sense descartar la possible aplicació als darrers cursos de primària. L’estudi de l’espai, la seva percepció i representació és el motor del projecte i la forma d’analitzar-lo serà mitjançant la cartografia col·laborativa, proposant l’anàlisi de l’espai urbà per determinar la seva qualitat. Aquesta mateixa experiència es realitzarà a l’Escola Puigcerver de Reus, des d’el vessant de les Ciències Socials i en els mateixos nivells educatius, participant conjuntament en aquesta 2a edició de l’Edu_Hack de mSchools i proposant aquest projecte d’Innovació.

També es realitzarà a l’Institut Martí i Franqués de Tarragona, aquest però sense participar a la 2a edició de l’Edu_Hack ni al projecte d’innovació. Per tant, es parteix de 3 contexts de ciutats molt diferents, Valls, Reus i Tarragona, analitzant espais concrets per tal uns criteris de qualitat estandaritzats, aplicables a qualsevol ciutat per comprovar quines semblances, problemes, enfocaments es generen alhora d’analitzar-les, és a dir, extraient unes conclusions des de la sostenibilitat i el paisatgisme de l’entorn més directe que l’alumne té, la seva pròpia ciutat. S’estudia la possibilitat d’extrapolar el projecte a altres ciutats i a altres centres en el següent curs acadèmic mitjançant un grup de treball adreçat al professorat que es gestionaria a partir de l’ICE de la URV i diferents CRP’s.

 

En base al Pla Tac del centre, es treballarà la competència digital de l’alumnat que participarà en el projecte, centrant-nos en la cartografia digital col·laborativa, la georeferenciació, geolocatització, realitat virtual i ús de dispositius mòbils per tal de desenvolupar el projecte. En principi, l’alumnat destinatari no té cap mena de coneixement previ sobre aquests temes: aquest seria el punt de partida.

Al ser un projecte d’Innovació Pedagògica Tecnologies Digitals els objectius del mateix han de respondre als corresponents al projecte d’innovació, com és el cas, publicats al DOGC, en la seva RESOLUCIÓ ENS/2185/2017, de 13 de setembre.

A continuació es detallen els objectius i indicadors d’aquest projecte.