Com interactuen els alumnes? Com es coordinen?

Els alumnes han triat uns rols i després cada grup ha de tenir 5 components amb 5 rols diferents. Un cop generats els grups comencen a buscar l’espai a analitzar. Un cop consensuat, faran un llistat dels indicadors que volen analitzar, susceptibles d’influir en la qualitat de la plaça. Aquest és l’únic treball que es fa a l’aula.

Aquests són els espais que varen sortir. Cada grup treballa el seu espai i fa servir els enllaços que tenen.  Així fan la breu descripció, el mapa amb els indicadors, el treball previ a la sortida de camp, l’escenari del Mobile History maps i enllacen després, mitjançant el codi QR amb la feina a fer en el Treball de Camp.

 

 

Les altres sessions transcorren en l’aula d’informàtica. Cal que tinguin un correu gmail preferentment. Treballen en grups però dos per ordinador. Es donen permisos d’edició i es comencen a distribuir les tasques: bascar informació sobre la plaça, un altre comença a fer el mapa, un altre busca imatges antigues, un altra monta l’escenari al MHM. Cal que es distribueixin les tasques a fer. Del resultat de la feina de tots sorgirà el projecte. És un treball col·laboratiu.

A l’hora de realitzar el treball de camp tothom té molt clar el que ha de fer. Cal saber com funcionen les aplicacions, tenir el quadre resum omplert, i tenir un smartphone amb dades a l’hora de fer el qüestionari. Cadascú té el seu paper. Prèviament s’haurà assajat a l’aula el funcionament de les aplicacions.