8.- EDUcert Educa amb certesa i seguretat

Tot hom necessita del sentiment de certesa i de seguretat en la presa de decisions educatives. A això cal acompanyar-ho amb les hìpòtesis, els riscos i els processos de dol (sentiments de por, ràbia i de tristesa) necessaris per a trobar l’equilibri emocional i el creixement afectiu d’educadors/es i educants.

EDUcert requereix en moltes ocasions ajuts, ajuts del voltant proper, de professionals de l’educació, etc.

CERADAI-Institut cooperant ofereix ajuts EDUcert a la ciutadania i a les famílies, així com el motor educatiu formal el professorat.

Els principals ajuts EDUcert són:

Teranyina, el treball comunicatiu, creatiu i cooperatiu de les famílies i del professorat.

Ràdio Entorn Cooperant, els mitjans de la ràdio i de megafonia en l’estímul de l’expressió oral i la construcció de vincles cooperatius entre els participants

EDITAcre@, la comunicació digital en totes les conseqüències per abaratir el sistema de formació permanent amb el suport d’internet i dels grups i equips en xarxa.

        Dos eines importants són EDUcre@ (Educació en creativitat), mostractiva sobre produccions i treballs creatius cooperants del professorat, de les famílies i de la ciutadania en general. Per aconseguir l’EDUcert cal participar en l’acte públic EDUcre@.

               L’EDUcert, la llicència de publicitar l’obra amb l’emblema EDUcert. Amb quatre condicions que suposa aquesta llicència:

1.- L’obra és coherent amb els drets humans i amb el marc curricular legal vigent

2.- L’obra per mitjà del personal propietari o autor s’adhereix al repte Desenvolupament Mil.lenni 2015 i a facilitar la difusió d’iniciatives al servei d’aquest repte

3.- Adquirir l’obra és entrar dins de la sensibilització per un món més just i sostenible. L’obra és declara din del comerç just i ètic, i es posa a la supervisió de CERADAI-Institut cooperant tots els canvis que es facin dins del període de la llicència. Així com també és justifica els motius de concessió de l’ EDUcert i s’orienta cap a l’educació del consum i a la salut de l’usuari o consumidor/a.

CERADAI-Institut cooperant vetllarà per les produccions en llicència, per a la seva difusió pública de baix cost, tot amb el respecte als drets d’autor/a i la seva indemnització justa.

Amb EDUcert    EDUCA amb certesa i seguretat

Tots els drets reservats   Tarragona    2008 

9.- EDUcre@ 2008 PROGRAMA NO DEFINITIU

El definitiu està a EDUcre@

http://blocs.xtec.cat/educrea

EDUcre@.dos

II Mostractiva sobre produccions i treballs creatius

cooperants educatius

Dimarts, 09 de desembre de 2008

Sala d’actes del

MUSEU D’ART MODERN DE TARRAGONACarrer Santa Anna, 8
43003 – TARRAGONA
Tel. 977 – 23 50 32
On es troba?http://www.viamichelin.es/viamichelin/esp/dyn/controller/Cartes?strCountry=844&strAddress=Santa+Ana&strMerged=Tarragona&ie=UTF-8&x=35&y=14

INICI DE LA TROBADA DE PONENTS I DE CIUTADANIA CREATIVA.

18 hores  Recepció ponents i membres del Consell Assessor i Junta Àrbitra Creativa (CAJAC). Assajos. Subhasta activa cooperant. Acords cooperatius.

INCI DE L’ACTE PÚBLIC.-

19 hores. Salutació   Inici de la mostracció  EDU.cre@  2008

Les bases i les regles de joc d’ EDUcre@ i de la subhasta cooperant

Presentació de l’EDUcert, de CATcre@ 2016 i de l’EDUcrèdit

PRIMERA PONÈNCIA   En Francesc Roig, escriptor i inspector d’educació

PROJECTE: 2008, 40 ANYS DE SALVADOR MARTORELL I 25 DE MODEST GENÉ. EL FUTUR DE LA CATALOGACIÓ DE L’OBRA DE MODEST GENÉ

SEGONA PONÈNCIA  Na Montserrat Montanyola, mestra

PRODUCCIÓ: UNA EXPERIÈNCIA DE PLÀSTICA A P-3

TERCERA PONÈNCIA Na Trinitat Pedescoll i Na Maria Ramon Torné, mestres

PRODUCCIÓ: EL TEATRE COM A ESTRATÈGIA EN L’EXPRESSIÓ ORAL TRANSVERSAL DEL CENTRE EDUCATIU

QUARTA PONÈNCIA Na Montserrat Fortuny, professora de secundària

La programació didàctica de filologia anglesa i recursos per a l’exposició oral. Màxima nota, oposicions 2007

PRODUCCIÓ: UNA EXPERIÈNCIA A L’AULA OBERTA  IES

QUINTA PONÈNCIA  En Guillem Serrano, Verònica Rossell i Josep Oria, mestres

PROJECTE: LA CONSCIÈNCIA FONOLÒGICA I EL PAPER DE LA MÚSICA

LA CANÇÓ:  DE LA BARONIA AL MÓN

SEXTA PONÈNCIA Na Meritxell Salla Llambrich.

PRODUCCIÓ: LA PROGRAMACIÓ D’EDUCACIÓ FÍSICA EN CICLE SUPERIOR D’EDUCACIÓ PRIMÀRIA

SÈPTIMA PONÈNCIA  Carles Prats, periodista i escriptor

LLIBRE. LA HISTÒRIA DE LA COOPERATIVA DE CABACÉS, UN MÈTODE DE RECERCA 

 VUITENA PONÈNCIA: Josep Enric Peris i Consol Vericat Castells

PRODUCCIÓ. Les cançons CATALUNYA 2016 i CABACEJAR

 NOVENA PONÈNCIA.

L’ATORGAMENT DE L’EDUcert a LA FAPAC, LA FEDERACIÓ CATALANA DE VOLUNTARIAT SOCIAL, EL PROGRAMA PEDAGÒGIC FÈLIX DEL CEIP ELS ÀNGELS I A LES REVISTES: “LA VILELLA BAIXA”, “LA GRIFOLLA” DE L’AMPA DE L’ALEIXAR I “VIOLI” DEL CENTRE D’ESTUDIS DEL PRIORAT.

DESENA PONÈNCIA.

LA DIVERSITAT DE PROJECTES AJUTS COOPERANTS:

A.- LA CONSTRUCCIÓ VISUAL DE CASOS

B.- LA RÀDIORAL.LES ESTRATÈGIES A FAVOR DE LA COMUNICACIÓ ORAL I DIGITAL, DE LA CREATIVITAT I DE LA COOPERACIÓ AL CENTRE EDUCATIU COM AL SEU ENTORN                

                      L’AJUT RADIORAL Miriam Bogaldon Treball de recerca pràcticum de pedagogia de la URV   LA RADIORAL A L’ESCOLA 

C.- EL PROJECTE IJEBC. Primeres Jornades d’Estudis de la Baronia de Cabacés.

D.- EL PROJECTE CAT.cre@ 2016                                 

         EL PROJECTE REUScre@     EL PROGRAMA MODESTGENE.crea

E.- ELS MICRO.edu creatius cooperants. El +Club del Centre Cívic de Torreforta, Oràlia, Coopera, Conductàlia, etc.

21 hores. LA SÍNTESI I LES CONCLUSIONS.

Lliurament de diplomes, acreditacions de difusió pública i llicències EDUcert. 

I TOT SEGUIT LA CLOENDA  PER LES AUTORITATS CONVIDADES   

AQUESTA ACTIVITAT S’HAURÀ CONVOCAT PER INTERNET SENSE CAP SUPORT PAPER I EL SEU PRESSUPOST ÉS ZERO EUROS. LA INFRAESTRUCTURA ES ASSUMIDA PER CERADAI EN UN 66% I EL PROGRAMA TU AJUDES DE LA FUNDACIÓ DE  CAIXA TARRAGONA AMB EL 33%

.-ÉS UNA INICIATIVA CIUTADANA I DOCENT A FAVOR DE LA COMUNICACIÓ ORAL I DIGITAL, DE LA CREATIVITAT I DE LA COOPERACIÓ. 

ADHERIDA A LA MARATÓ DE TV3 2008.

2008  ENGUANY 60 ANYS DE LA DECLARACIÓ UNIVERSAL DELS DRETS HUMANS PER NACIONS UNIDES 1948-2008

ACTIVITAT ADHERIDA EN ACTUACIONS EN CONTRA EL CANVI CLIMÀTIC I SOLIDÀRIA EN LES MESURES EN CONTRA LA CRISI ECONÒMICA  

 “Comunicació sense fronteres, creativitat sense barreres i cooperació sense limitacions”       

Les ponències en general són intervencions de 10 minuts amb power point o recursos per internet.De 18 a 19 hores la mostractiva consisteix en subhasta cooperant d’iniciatives.De 19 a 21 hores la mostractiva és expositiva amb intervencions cooperants d’un minut del personal assistent actiu, pactades prèviament.  

PROPOSTA de 07 de novembre de 2008 de Consell Assessor Junta Àrbitra Creativa EDUcre@  2008:Antoni Sebastià (músic), Juan Blazquez (joier creatiu internacional), Bruno Gallart (escultor), Coia Valls (escriptora i logopeda), Jordi Duch (psicopedagog), Jordi Salvadó (inspector d’educació jubilat), Rosa Maria Bessó (llic. belles arts i biografa de l’escultor Modest Gené), Andreu Faro (Dibuixant i ninotaire. Acudits, caricatures, il·lustracions i disseny) i Victor Pomerol (mestre i director de CEIP)

Secretari: J.M. Ferran  

A NIVELL OPCIONAL I VOLUNTARI: EL SOPAR COOPERANT AL TIBERI, cuina amb gastronomia catalana

PREU POPULAR  I DE COST REAL: 17 EUROS

Per a la reserva cal ingressar en el cc núm 2073  0114  33  01 000 65 389 per abans del dia 03 de desembre de 2008 a les 15 hores. 

10.- El dret al sentiment de seguritat en la presa de decisions en educació

EL SENTIMENT DE CERTESA AL NOSTRE FAVOR I EL PAPER QUE JUGUEN LES CREENCES

Competència:

Capacitat d’actuar eficaçment en situacions diverses, complexes i imprevisibles, es recolza en coneixements però també en valors, habilitats, experiència…” (Eurydice, 2002)

  Les creences són idees acompanyades per un sentiment de certesa. A partir de les nostres creences percebem el món de manera particular. Són com les nostres ulleres per veure, interpretar el món.Ens fan actuar i reaccionar de manera inconscient. (M.C. Timoneda, 2002)  

11.- ÍNDEX de més ampliació d’aquest bloc EDUcert

11.1.- Notícies sobre EDUcert.-

11.2.- Els ajuts voluntaris per a EDUcert.-

11.3.- Els principis EDUcert.-

            11.3.1.- Ser competent és la nostra aspiració.

            11.3.2.- El món actual demana EDUcert.-

            11.3.3.- Educar és amb certesa…..

11.4.- Cert són els testimonis: evidència educativa.-

11.5.- Qui som i per a què estem actuant?.-

11.6.- La nostra Xarxa EDUcert.-

11.7.- EDUcert com a reivindicació pacífica.-

11.8.- Qui gestiona EDUcert?

           11.8.1.- Reservats tots els drets: © Copyright Josep Maria Ferran i Torrent      Tarragona      2008  De totes les fotos i dels textos dels blocs relacionats amb l’autor i els autors/es que impliqui EDUcert. S’orienta de cara a la propietat intel.lectual a totes les produccions i treballs EDUcert.

                 11.8.2.- Per a què sol.licitar l’EDUcert?

11.9.- Les principals participacions d’EDUcrea 2008.-

11.10.- Què significa EDUcert?

11.11.- La invitació a participar.-

11.12.- Què és EDUcert?

11.13.- Aspirants a EDUcert.-

11.14.- El lliurament de llicències EDUcert.-

11.15.- Garantia  EDUcert.-

11.3.- PRINCIPIS EDU.cert

La hipòtesi que l’educació com a ple desenvolupament comunicatiu, creatiu i cooperatiu orientat cap a la presa de decisions competents de totes les persones.

Es converteix amb cert quan els fets confirmen que són educatius.

EDUcert és una eina per a la conscienciació del valor afegit en el discernir positivament qué són decisions competents i que no, què és la construcció d’esquemes, els resultats dels aprenentatges i les decisions actives i interactives. (CERADAI).

L’EDUcre@, la DIREC, l’ENTRENA, etc. són instruments per aquesta conscienciació.

11.3.1.- Ser competent és el resultat a què aspirem en CERADAI de Catalunya

El ser competent i les seves conseqüències són el que ens ha de motivar i donar sentit, a la fi són l’arrel de CERADAI de Catalunya

http://blocs.xtec.cat/ceradai

EDUcert és un instrument que consisteix en exposar públicament una insigne en una producció creativa cooperant, que acompanya una certificació CERTedu que justifica els motius pels quals s’ha concedit la llicència EDUcert de publicitar esmentada insigne, a més significa que l’obra té coherència amb les competències bàsiques i amb els Drets Humans, aporta quelcom significatiu en comunicació, creativitat i/o cooperació, a més l’autor/a està adherit/ida a valors universals en actuacions concretes d’ONG/s o de Nacions Unides, més concretament en la cooperació internacional i la pau. També dona a conèixer les reivindicacions de CERADAI de Catalunya.

L’EDUcert es concedeix després d’exposar en un acte públic (EDUcre@) l’obra creada´i d’haver fet difusió també públicament (DirÈc) , facilitant l’accès a la mateixa, indemnitzant els drets d’autor/a

11.3.2.- El món actual demana EDUcert

Mai havia passat com ara la confusió que té la ciutadania sobre educació. Els pares i les mares no saben com educar, no saben manejar hipòtesis ni gestionar el risc, caen en la passivitat o la negació de la problemàtica.

EDUcert és la reivindicació ciutadana a partir de la responsabilitat i el testimoni, és una eina pro Drets Humans, és en el fons la protesta activa i pacífica, assertiva contra la mediocritat, la brossa de programes de ràdio, de televisió i d’altres productes.

És una eina a favor de la motivació per a la comunicació digital i oral, la creativitat i la cooperació.

És un instrument per a identificar, justificar accions responsables contra les barreres al desenvolupament humà, imaginar limitar-les, eliminar-les o superar-les de la forma més pacífica i asseritiva.

EDUcert fomenta la construcció competencial d’esquemes, criteris i indicadors amb un grau òptim de certesa que és educativa una producció, discernir què és educatiu i que no ho és.

EDUcert és per a treballs i produccions creatives cooperatives però també ho és en el camp del consum (aliments, begudes, medicaments) com de productes com els jocs i les joguines, els llibres, les webs i els blocs, etc.

EDUcert és tracta d’encertar l’estratègia més òptima possible.

EL QUE ÉS POSSIBLE, ÉS