10.- Certesa per a una educació social inclosible sistèmica competencial.-

Partir que l’educació és social vol dir que la socialització, la cohesió social, la convivència, la pluralitat lingüística i la interculturalitat és el més important en educació i en tots els àmbits de la vida de les persones que s’inclouen els diversos col.lectius.

Inclosible en el nostre cas és que precisa indicadors de necessitats de certesa i de llibertat dins de les organitzacions socials, les quals identifiquem les barreres a la cooperació, a la creativitat i a la comunicació en general i en especial a l’oral i a la digital. Identificar barreres a la fi de treballar tots junts per a limitar-es, eliminar-les o superar-les.

Tot això amb els ajuts suficients dins de les relacions sistèmiques i del desenvolupament de les competències de totes les persones que inclouen la diversitat de col.lectius.

Per això neix EDUcert®, una eina per ajudar a les persones en aquest gran repte: l’educació global com a persones usuàries, consumidores i participants en la crítica educativa en la reconstrucció tècnica, artística i científica de les nostres competències per a fer un món millor en benefici de tothom. 

11.- Necessitem el nostre sentiment de certesa per a educar amb eficàcia

Aquest bloc està pensat per a trobar persones cooperants en el repte de fer un món més just amb els sentiments afectius i de certesa suficients per a una educació efectiva i plena.

Aquí trobaràs els continguts que hem anat creant en els darrers 20 anys. A la fi que trobis els ajuts necessaris per al gran repte de l’educació en la cooperació, en la comunicació, en la creativitat i en la certesa.

14.-ASPIRACIONS EDUcert ®.-

La  millor i més noble competència és la de tenir satisfacció en el que fem, fins i tot en les petites percepcions de millora de la qualitat de vida personal i la dels demés. En tot això t’entra un sentiment de certesa en educació, entesa aquesta com el camí cap el ple desenvolupament de les persones i dels seus col.lectius en els quals hi som i estem inclosos.

J.M. Ferran   En la presentació d’EDUcert ® el passat dia 05 de desembre de 2008 a la Direcció General d’Innovació i al Club d’Inventors de Barcelona

15.- Per mitjà d’EDUcert ® treballem per donar resposta

Donar resposta a les necessitats educatives emergents des dels nous Drets Humans també emergents.

El nostre afany es constituir una fundació: EDUcre@ FUNDACIÓ  destinada a l’educació en la creativitat gestionada per l’agència EDUcert, aquest és el nostre somni.

Conscienciar de la importància del pes associatiu (treball cívic) i del voluntariat. El voluntariat ha de tenir el reconeixement amb dignitat humana, prestigi social a favor dels ideals i de l’obra honorable i noble. En l’actualitat els valors estan en crisi i el treball voluntari, domèstic i cívic ha estat devaluat. No podem oblidar que el treball laboral és la punta de l’iceberg del treball cívic, voluntari i domèstic. Per al bon funcionament de la societat i de la civilització cal un equilibri entre els quatre treballs, el laboral l´únic retribuit, el domèstic (les tasques de la llar i de l’educació dels fills/es, de la convivència domèstica, la primera escola de l’amor), el cívic en relació a l’associacionisme i el voluntari en l’aprenentatge en el servei a les persones alienes i més llunyanes. Tots els treballs a més de ser importants per al creixement econòmic i social, són necessaris per al creixement personal i per l’assoliment de les competències bàsiques de la ciutadania del segle XXI.

EDUcert, EDUQUEM amb certesa és un pla estratègic de CERADAI de Catalunya que pots descobrir els ajuts i els recursos que EDUcert et pot facilitar.

Esperem que la visita a aquest bloc sigui del teu interès.

16.-EDUcert ® Som els primers, amb 10 clares raons:

1.- Iniciativa associativa fundada el 31 de juliol de 1986, a l’entorn de les innovacions educatives de l’ICE de la Universitat de Barcelona i de l’Institut Municipal d’Investigació Psicològica Aplicada a l’Educació (IMIPAE) de Barcelona i a conseqüència de la participació en les jornades culturals de Tortosa i de la “Muestra Nacional de Experiencias en el Aula”, organitzada per l’ICE de Zaragoza, després de ser presentada a l’Escola d’Estiu de Mestres del Camp de Tarragona a Reus.

2.- En 1989, ara fa vint anys, iniciem l’agenda pública CERADAI en el Priorat, extenent-se al Baix Camp, Tarragonès, Alt Camp, Conca de Barberà, Ribera d’Ebre i a molts indrets de Catalunya i de fora, amb conferències, acpes públics de promoció cultural, olimpiades toponímiques escolars comarcals, programes de ràdio escolar, etc. , tenint avui per avui més de 1000 col.laboracions anotades i reconegudes només en el nostre registre social de l’entitat.

3.- Iniciativa on la ciutadania i en especial els pares i les mares poden participar en projectes d’investigació psicosocial pilotades per professionals de l’educació.

4.- Malgrat complir amb quasi tots els requisits per a sol.licitar el reconeixement legal d’associació d’utilitat pública i de fundació, al no tenir activitat comercial de cap mena, ni personal amb cap mena de retribució, es fa inviable la seva tramitació. Això si tot considerant l’Estatut Internacional del Voluntariat i el seu codi, és mira d’indemnitzar l’exercici de l’activitat voluntària continuada, concertada i sistemàtica.

5.- Actuem com una agència posant en contacte persones, a la fi de segons les seves capacitats, necessitats i interessos prenguin els acords entre elles, a la vegada promovem projectes, programes i actuacions de caire educatiu.

6.- Organitzem formació social inclosible sistèmica competencial al professorat i a la vegada a les famílies, dins del programa COOPERASprec, que vol dir Cooperació en la complicitat, en l’organització i en l’orientació en projectes EDUcre@ amb la Recerca Acció Social des de la pràctica reflexiva estratègica col.lectiva. Col.laborem en la implantació de la cooperació, dels equips i dels treballs cooperatius amb tècniques d’aprenentatges cooperatius en l’entorn (associacions, entitats, institucions, centres culturals etc.), en la família i en els centres educatius.

7- Promovem el coneixement compartit amb el reconeixement de les aportacions a favor de la creativitat i la cooperació recerca acció social i les xarxes i comunitats d’aprenentatge i convivència.

8.- Col.laborem en projectes i plans d’autonomia de centres, en plans d’actuacions immediates de centres educatius que piloten inovacions educatives originals, contextualitzades a les seves necessitats educatives. Així col.laborem en la promoció professional del professorat (oposicions, accès a càtedres, llicències d’estudis retribuïdes, practicums, tesines, tesis doctorals i altres causes d’investigació i d’intervenció en la millora de la pràctica docent).

9.- La nostra formació promou a la persona usuària d’alumne a aspirant, d’aspirant a cooperant i de cooperant a coas (coordinació de cooperants i aspirants). L’aspirant elabora el seu pla individual d’expectatives i d’aspiracions, el PAS (Pla d’Aspiracions i Solucions) a nivell del professorat el pla docent (PD) i a nivell de les famílies el pla d’autonomia familiar (PAF) “peaefe”, des de l’anàlisi sistèmic competencial l’usuari elabora les seves pròpies estratègies i elegeix els ajuts i els recursos necessaris per aonseguir les seves solucions.

Per això nosaltres no tenim alumnes sinó cooperants.

10.- Promovem plans d’actuacions conjuntes (PaCS) amb altres persones i altres entitats a la fi de facilitar recursos i ajuts a l’abast de tothom dins de l’entorn social i cultural educatiu. Per això posem en marxa una sèrie de mesures com la ràdio entorn cooperant, els centres oberts d’assessorament aprenentatge en les ciutats de Tarragona i Falset.

Per a més informació.

Aquest pla estratègic es porta a terme per mitjà de l’associació CERADAI, que té per finalitat principal la investigació a partir de detectar necessitats, interessos i capacitats al voltant de la ciència, la cultura i l’educació, proposar actuacions creatives cooperants. 

A la vegada observem les respostes, les reaccions i els processos de les preses de decisions respecte a les propostes.

Identifiquem persones com a tal o com a responsables d’entitats que generen i posen barreres a les propostes i iniciatives i el seu grau de competència a les esmentades respostes creatives cooperants.

BLOCS PERMANENTS

ANUNCIS I NOTÍCIES    ÀNIMS        http://blocs.xtec.cat/anims

RECLAMS BUSCO COOPERANTS   BUSCO   http://blocs.xtec.cat/busco

OBSERVATORI QUATRE ULLS  “4ULLS”    http://blocs.xtec.cat/4ulls

Associació CERADAI   http://blocs.xtec.cat/ceradai

Defensem els Drets Humans Emergent en contra de les barreres socials i psicosocials a les iniciatives creatives cooperants de la ciutadania

SINDICvol   http://blocs.xtec.cat/sindicvol

Telèfons   NITS    977 22 32 68        Horari lectiu. 619 79 39 69

E.mail. ceradai@gmail.com

Persona de contacte   J.M. Ferran               Bloc personal: http://blocs.xtec.cat/ferrancrea

  Associació CERADAI de Catalunya

En el repte de l’educació en la certesa i en la creativitat per a la cooperació

Sostè CERADAI-Institut cooperant que es defineix com:

CERADAI-Institut  per a l’Alt Entrenament Educatiu Creatiu Cooperant ( Internacional Sense Fronteres)    de Catalunya. 
Associació tecnocultural fundada el 31 de juliol de 1986, registrada amb el núm. 1.307 com a entitat jurídica i de dret del Departament de Justícia de la Generalitat de Catalunya de Tarragona.
Associació reconeguda per la UNESCO l’any 2000 i pel Consejo Iberoamericano en H.C.E. a Lima (El Perú)en el 2004. Per la Fundació Iberoamericana en el 2005.
Inicià en 1989 els programes de ràdio recerca escolar a Tarragona i activitats culturals com conferències, xerrades, convocatòries creatives, etc. arreu de les comarques. Enguany complim els 20 anys d’agenda pública.
Entitat col·laboradora amb la Marató de TV3.
Ponents en els congressos d’Anàlisi Transaccional de Zaragoza i Barcelona 2000, 2004 i 2006.
És entitat membre i activa, vocal de la delegació territorial de Tarragona de la Federació Catalana de Voluntariat Social des de l’any 2001

17.-EDUcert ®: EL PLA ESTRATÈGIC DE CERADAI DE CATALUNYA

EDUcert ®

EDUCACIÓ certa

CERADAI: La primera associació promotora del corrent d’innovació educativa metodològica i estratègica social en l’entorn social i cultural educatiu de Catalunya.

EDUcert: El primer pla estratègic que té per missió l’educació amb certesa i seguretat, en el foment d’activitats de baix cost econòmic, d’alt valor ecològic i d’alta participació ciutadana.

Centrat en l’entorn social i cultural. Fora de l’escola i de la família. Implicant en la cooperació a associacions, a entitats, a iniciatives d’acció social, de voluntariat i de ciutadania.

DESCOBREIX ELS NOSTRES RECURSOS I AJUTS

18.- Aquí trobaràs en EDUcert ®

Idees, recursos i estratègies per la motivació en la solidaritat competencial sobre tot per a la comunicació oral i digital, per a la creativitat i per a la cooperació.

Per a organitzar tu iniciatives

 solidàries  d’alta  participació

 ciutadana a baix cost

econòmic i alt rendiment ecològic

Respecta i respectem-nos  la propietat intel.lectual i els seus drets també com a drets humans

19.- T’INVITEM A EDUcert ®

Si coneixes produccions creatives i cooperants al teu entorn que són inèdites i que tenen un gran valor i mèrit, per a donar-les a conèixer.

Si creus que cal fer alguna cosa davant a la situació mundial i les crisis actuals.

ARA TENS LA RESPOSTA

                                      EDUcert®

Escriu a educert@educert.cat   o truca a 977 22 32 68. Es posarem en contacte