1.- Iniciativa associativa fundada el 31 de juliol de 1986, a l’entorn de les innovacions educatives de l’ICE de la Universitat de Barcelona i de l’Institut Municipal d’Investigació Psicològica Aplicada a l’Educació (IMIPAE) de Barcelona i a conseqüència de la participació en les jornades culturals de Tortosa i de la “Muestra Nacional de Experiencias en el Aula”, organitzada per l’ICE de Zaragoza, després de ser presentada a l’Escola d’Estiu de Mestres del Camp de Tarragona a Reus.
2.- En 1989, ara fa vint anys, iniciem l’agenda pública CERADAI en el Priorat, extenent-se al Baix Camp, Tarragonès, Alt Camp, Conca de Barberà, Ribera d’Ebre i a molts indrets de Catalunya i de fora, amb conferències, acpes públics de promoció cultural, olimpiades toponímiques escolars comarcals, programes de ràdio escolar, etc. , tenint avui per avui més de 1000 col.laboracions anotades i reconegudes només en el nostre registre social de l’entitat.
3.- Iniciativa on la ciutadania i en especial els pares i les mares poden participar en projectes d’investigació psicosocial pilotades per professionals de l’educació.
4.- Malgrat complir amb quasi tots els requisits per a sol.licitar el reconeixement legal d’associació d’utilitat pública i de fundació, al no tenir activitat comercial de cap mena, ni personal amb cap mena de retribució, es fa inviable la seva tramitació. Això si tot considerant l’Estatut Internacional del Voluntariat i el seu codi, és mira d’indemnitzar l’exercici de l’activitat voluntària continuada, concertada i sistemàtica.
5.- Actuem com una agència posant en contacte persones, a la fi de segons les seves capacitats, necessitats i interessos prenguin els acords entre elles, a la vegada promovem projectes, programes i actuacions de caire educatiu.
6.- Organitzem formació social inclosible sistèmica competencial al professorat i a la vegada a les famílies, dins del programa COOPERASprec, que vol dir Cooperació en la complicitat, en l’organització i en l’orientació en projectes EDUcre@ amb la Recerca Acció Social des de la pràctica reflexiva estratègica col.lectiva. Col.laborem en la implantació de la cooperació, dels equips i dels treballs cooperatius amb tècniques d’aprenentatges cooperatius en l’entorn (associacions, entitats, institucions, centres culturals etc.), en la família i en els centres educatius.
7- Promovem el coneixement compartit amb el reconeixement de les aportacions a favor de la creativitat i la cooperació recerca acció social i les xarxes i comunitats d’aprenentatge i convivència.
8.- Col.laborem en projectes i plans d’autonomia de centres, en plans d’actuacions immediates de centres educatius que piloten inovacions educatives originals, contextualitzades a les seves necessitats educatives. Així col.laborem en la promoció professional del professorat (oposicions, accès a càtedres, llicències d’estudis retribuïdes, practicums, tesines, tesis doctorals i altres causes d’investigació i d’intervenció en la millora de la pràctica docent).
9.- La nostra formació promou a la persona usuària d’alumne a aspirant, d’aspirant a cooperant i de cooperant a coas (coordinació de cooperants i aspirants). L’aspirant elabora el seu pla individual d’expectatives i d’aspiracions, el PAS (Pla d’Aspiracions i Solucions) a nivell del professorat el pla docent (PD) i a nivell de les famílies el pla d’autonomia familiar (PAF) “peaefe”, des de l’anàlisi sistèmic competencial l’usuari elabora les seves pròpies estratègies i elegeix els ajuts i els recursos necessaris per aonseguir les seves solucions.
Per això nosaltres no tenim alumnes sinó cooperants.
10.- Promovem plans d’actuacions conjuntes (PaCS) amb altres persones i altres entitats a la fi de facilitar recursos i ajuts a l’abast de tothom dins de l’entorn social i cultural educatiu. Per això posem en marxa una sèrie de mesures com la ràdio entorn cooperant, els centres oberts d’assessorament aprenentatge en les ciutats de Tarragona i Falset.
Per a més informació.
Aquest pla estratègic es porta a terme per mitjà de l’associació CERADAI, que té per finalitat principal la investigació a partir de detectar necessitats, interessos i capacitats al voltant de la ciència, la cultura i l’educació, proposar actuacions creatives cooperants.
A la vegada observem les respostes, les reaccions i els processos de les preses de decisions respecte a les propostes.
Identifiquem persones com a tal o com a responsables d’entitats que generen i posen barreres a les propostes i iniciatives i el seu grau de competència a les esmentades respostes creatives cooperants.
BLOCS PERMANENTS
ANUNCIS I NOTÍCIES ÀNIMS http://blocs.xtec.cat/anims
RECLAMS BUSCO COOPERANTS BUSCO http://blocs.xtec.cat/busco
OBSERVATORI QUATRE ULLS “4ULLS” http://blocs.xtec.cat/4ulls
Associació CERADAI http://blocs.xtec.cat/ceradai
Defensem els Drets Humans Emergent en contra de les barreres socials i psicosocials a les iniciatives creatives cooperants de la ciutadania
SINDICvol http://blocs.xtec.cat/sindicvol
Telèfons NITS 977 22 32 68 Horari lectiu. 619 79 39 69
E.mail. ceradai@gmail.com
Persona de contacte J.M. Ferran Bloc personal: http://blocs.xtec.cat/ferrancrea
Associació CERADAI de Catalunya
En el repte de l’educació en la certesa i en la creativitat per a la cooperació
Sostè CERADAI-Institut cooperant que es defineix com: