Notes per els docents

Metodologia

Aquest projecte està pensat per a dur terme amb l’alumnat de 1r d’ESO.

A l’hora de pensar el projecte, es va decidir que aquest fos flexible en temps i tasques. Les activitats es poden treballar totes o saltades, depenent del grau de profunditat que el docent hi vulgui/pugui dedicar, sempre amb l’objectiu final de conscienciar l’alumnat i la comunitat educativa de quins són els efectes de la contaminació atmosfèrica sobre el medi ambient i les persones.

Aquest projecte es porta a terme simultàniament en els 3 grups d’ESO amb 1 o 2 docents a cada aula. A l’hora de preparar les activitats, es té una sessió de coordinació setmanal.

Les activitats estan pensades per a treballar en blocs de sessions de 2 hores seguides i en grups cooperatius de 4 o 5 alumnes. Aquests grups poden no sempre ser els mateixos, això ho deixem a criteri del docent.

Finalment, el producte final que reculli el treball realitzat aquest curs 24-25 ha estat un tríptic. Anys anteriors s’ha dissenyat una app de mòbil per visualitzar les dades atmosfèriques i de contaminació de l’aire o també s’han realitzat pòsters informatius.

Aquest projecte inclou competències específiques, criteris d’avaluació i sabers de les matèries de matemàtiques, tecnologia, biologia i geologia i física i química. La seva aplicació es desglossa en el següent document.