P-5: ELS VOLCANS

ELS NENS I NENES DE P5 ESTEM TREBALLANT ELS VOLCANS, ÉS PER AIXÒ QUE AQUESTS DIES FEM OBSERVACIONS DE VOLCANS QUE ENTREN EN ERUPCIÓ DESPRÉS DE TANTS ANYS I QUE SÓN NOTÍCIA A LA TELEVISIÓ I A LES XARXES.

APROFITEM PER OBSERVAR AMB LUPES ROQUES VOLCÀNIQUES I LA CENDRA QUE SÓN DOS DELS ELEMENTS QUE TREU UN VOLCÀ QUAN ERUPCIONA; ENTRE TOTS DESCOBRIM LES SEVES CARACTERÍSTIQUES…

TAMBÉ ELABOREM UN VOLCÀ AMB PLASTILINA PER TAL QUÈ A CASA EL POGUEU FER ERUPCIONAR.

ÉS MOLT EMOCIONANT!!!!

  (Clicar la foto per veure l’àlbum)

P-3: SORTIDA AL MAS BES

ELS NENS I NENES DE P3 HEM FET LA NOSTRA PRIMERA SORTIDA ESCOLAR I HEM ANAT A LA GRANJA PER COMPLETAR EL PROJECTE STEAM QUE HEM ESTAT TREBALLANT.
HEM POGUT VEURE EN DIRECTE ELS ANIMALS DE GRANJA: VAQUES, VEDELLS, OVELLES, CABRES, GALLINES, ASES…
ELS HEM DONAT MENJAR: BLAT DE MORO, ALFALS I CIVADA.
FINS I TOT HEM MUNYIT UNA VACA.
HEM GAUDIT D’UN BON DINAR I PER POSTRES IOGURT CASOLÀ AMB LA LLET DE LES SEVES VAQUES.
QUE BÉ QUE ENS HO HEM PASSAT I QUE GRANS QUE SÓN LES VAQUES.

 (Clicar la foto per veure l’àlbum)

P-4 ENS ANEM D’EXCURSIÓ A LA GRANJA

ELS NENS I NENES DE P-4

HEM ANAT D’EXCURSIÓ A LA GRANJA MAS BES.

ENS HAN ENSENYAT LES VAQUES, ELS VEDELLS…,

ELS HEM DONAT ALFALS I

HEM APRÈS COM FA MOLTS ANYS ES TREIA LLET DE LA VACA.

TAMBÉ HEM VIST

GALLINES, CONILLS, CABRES,…

HEM GAUDIT MOLT AMB AQUESTA EXCURSIÓ!!

 (Clicar la foto per veure l’àlbum)

A P-3 TASTEM LA LLET DE VACA I ELS SEUS DERIVATS

ELS NENS I NENES DE P3 ESTEM TREBALLANT EL PROJECTE DE LA GRANJA I ESTEM APRENENT PER QUINA RAÓ HI HA UNS ANIMALS QUE VIUEN EN GRANGES.

HEM APRÈS QUE DE LA VACA APROFITEM LA SEVA LLET I MOLTES MÉS COSES QUE PODEM FER AMB ELLA.

PER SABER PERQUÈ ÉS TAN BONA HEM FET UN TAST DE LLET, IOGURT, FORMATGE I MANTEGA… VISCA LES VAQUES… QUE BÉ PODER TENIR LA SEVA LLET.

(Clicar la foto per veure l’àlbum)

A P-3 FEM PASTA DE SAL

 

ELS NENS I NENES DE P3 HEM BARREJAT FARINA ,AIGUA I SAL I ENS HA SORTIT UNA PASTA. L’HEM ACOLORIT DE DIFERENTS COLORS I LI HEM DONAT FORMA D’ALIMENTS:POMES, TARONGES,MADUIXES,BOTIFARRES,SALSITXES,PLÀTANS….. L’HEM DEIXAT ASSECAR I…

ARA PODEM JUGAR A LA CUINETA AMB LES NOSTRES CREACIONS,ENS AGRADA MOLT.

(Clicar la foto per veure l’àlbum)

A P-5 APRENEM DE MANERA COOPERATIVA

ELS NENS I NENES DE P5 ESTEM APRENENT A TREBALLAR COOPERATIVAMENT. PRIMER HEM FORMAT EQUIPS I CADASCUN HA ESCOLLIT UN NOM, TOTS HAN SIGUT MOLT ORIGINALS. CADA MEMBRE DE L’EQUIP DESENVOLUPA UN ROL, AQUESTS SÓN: COORDINADOR / PORTAVEU, MATERIAL, MODERADOR I AJUDANT.

LA PRIMERA ESTRUCTURA HA SIGUT LA DEL “LLAPIS AL MIG”, QUE CONSISTEIX EN QUE HAVIEN DE PENSAR ENTRE TOTS ELS MEMBRES DE L’EQUIP UNA FRASE SOBRE LA LLUNA. QUAN TOTHOM HA TINGUT CLAR EL QUÈ S’HAVIA D’ESCRIURE HA AGAFAT EL SEU LLAPIS I HA ESCRIT LA FRASE ACORDADA. AL FINAL CADA EQUIP S’HA AUTO AVALUAT.

EL TREBALL COOPERATIU AJUDA ALS INFANTS A RESPECTAR TOTES LES OPINIONS, A AJUDAR-SE I A APRENDRE A TREBALLAR EN EQUIP.

 (Clicar la foto per veure l’àlbum)

P-3 FA RACONS D’INNOVAMAT

EXPERIMENTEM LES MATES AMB ELS RACONS INNOVAMAT.

 DE MANERA MOLT LÚDICA, SIGNIFICATIVA I VIVENCIADA APRENEM NUMERACIÓ I CÀLCUL, ESPAI I FORMA, MESURA, RELACIONS I CANVIS… MIREU, ENS HO PASSEM MOLT BÉ I APRENEM MOLT.

 UN COP A LA SETMANA FEM MOLTS EXERCICIS AMB LES TABLETS.

 (Clicar la foto per veure l’àlbum)

A P-4 DESCOBRIM EXPERIMENTEM LLARG I CURT

A P-4, INNOVAMAT ENS PROPOSA FER UN TALLER

ON EXPERIMENTEM AMB CUCS DE LLANA

ELS CONCEPTES LLARG I CURT.

QUIN ÉS EL MÉS LLARG?

QUIN ÉS EL MÉS CURT?

COM PODEM SABER SI ÉS LLARG O CURT?

COM PODEM MESURAR-HO?

QUINES EINES PODEM UTILITZAR PER MESURAR?

PODEM COMPARAR LES DIFERENTS MESURES?

MIREU COM HO HEM DESCOBERT!!

QUE DIVERTIT ÉS APRENDRE…

(Clicar la foto per veure l’àlbum)

A P-5 CELEBREM EL DIA DEL NOMBRE PI AMB UN ESMORZAR MATEMÀTIC

AMB MOTIU DEL DIA DEL NOMBRE PI, ELS NENS I NENES DE P5 HEM APROFITAT AQUESTA DATA ESPECIAL PER CELEBRAR I PREPARAR ENTRE TOTS I TOTES UN ESMORZAR MATEMÀTIC FENT BROQUETES DE FRUITA A PARTIR D’UN PATRÓ.

A LA PRIMERA SESSIÓ HEM EXPLICAT QUE FAREM SERIACIONS AMB MADUIXES, PLÀTANS I MANDARINES I ELS HEM ANIMAT A PENSAR EN PATRONS QUE ES PODEN FER AMB ELS TRES TIPUS DE FRUITES DE MANERA QUE SEMPRE HI HAGI 3 ELEMENTS I QUE NO SE’N REPETEIXI CAP. AQUESTS PATRONS ELS HAN DIBUIXAT I ELS HEM ENGANXAT A LA PISSARRA. FINALMENT ELS HEM POSAT EN COMÚ PER TAL DE TROBAR-LOS TOTS.

EN UNA ALTRA SESSIÓ HEM FET LES BROQUETES AMB LES FRUITES, PERÒ ABANS EN UN FULL HEM TREBALLAT HIPÒTESIS I MESURES.

ELS NENS I NENES HAN PENSAT QUANT CREUEN QUE MESURA CADA BROQUETA I HAN FET LES CONJECTURES.

I S’HAN PREGUNTAT: QUANTES VEGADES HI CABRÀ EL PATRÓ? QUANTES PECES DE FRUITA HI PODRÉ ENFILAR?

ANIMEM A ENFILAR LES FRUITES TENINT EL COMPTE EL PATRÓ I LA BROQUETA QUE CADA INFANT HA ESCOLLIT.

PER ACABAR, HEM FET I MENJAT LES BROQUETES DE FRUITA!!

(Clicar la foto per veure l’àlbum)