A les pestanyes teniu totes les activitats que realitzarem al llarg del curs.
Currículum educació primària – Decret 142/2007 DOGC
Cicle superior
CONTINGUTS
El cos: imatge i percepció
• Reconeixement dels elements orgànics i funcionals relacionats amb el moviment.
• Domini de la consciència i control del cos en repòs i en moviment.
• Aplicació del control tònic i de la respiració al control motor.
• Adequació de la postura a les necessitats expressives i motrius de forma econòmica i equilibrada.
• Utilització adequada de la discriminació selectiva dels estímuls i de l’anticipació perceptiva.
• Execució de moviments amb certa dificultat amb els segments corporals no dominants.
• Adquisició del desenvolupament de l’equilibri està tic i dinàmic en situacions complexes.
• Resolució de l’estructura de l’espai i del temps en accions i situacions motrius complexes.
• Valoració i acceptació de la pròpia realitat corporal i la dels altres.
Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques
•  Adaptació de l’execució de les habilitats motrius a entorns de pràctica de
complexitat creixent, amb eficiència i creativitat.
• Adquisició d’un control motor i corporal previ a l’acció.
• Execució d’activitats de condicionament físic orientades a la millora de les habilitats motrius.
• Valoració individual i col·lectiva del treball des del punt de vista motriu.
• Disposició a participar en activitats diverses, acc eptant l’existència de diferències en el nivell de l’habilitat.
Activitat física i salut
• Adquisició dels hàbits de postura i alimentaris sa ludables i autonomia en la
higiene personal.
• Identificació de les pràctiques poc saludables.
• Prevenció de lesions en l’activitat física tot valorant la importància de l’escalfament, la dosificació de l’esforç i la recuperació.
• Utilització de materials i espais, respectant les normes.
• Valoració de l’activitat física per al manteniment i millora de la salut en el present i el futur.
Expressió corporal
• Elaboració, participació i conscienciació de les possibilitats i recursos que ofereix el llenguatge corporal.
• Composició individual i/o col·lectiva de moviments a partir d’estímuls rítmics i musicals.
• Participació en l’elaboració de balls i coreografies senzilles.
• Expressió i comunicació de sentiments i emocions individuals i compartides a través del cos, el gest i el moviment.
• Utilització d’objectes i materials en la realització de dramatitzacions i en la construcció d’escenaris.
• Valoració crítica dels usos expressius i comunicatius del cos.
• Participació i respecte davant situacions que suposin comunicació corporal.
El joc
• Consolidació del joc com a fenomen social i cultural.
• Realització de jocs de diferents modalitats i de dificultat creixent.
• Pràctica d’habilitats bàsiques d’iniciació esportiva en situacions de joc.
• Promoció de l’ús adequat de les estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació/oposició.
• Acceptació i respecte vers les normes, regles i persones que participen en el joc.
• Elaboració i compliment d’un codi de joc net.
• Estimació de l’esforç personal i col·lectiu en els diferents tipus de joc al marge de les preferències i prejudicis.
• Valoració del joc com a mitjà de relació, de divertiment i d’utilització satisfactori del temps de lleure.
• Participació en la pràctica de jocs d’arreu del món.
• Incorporació d’elements creatius en els jocs.
• Participació en jocs cooperatius i per a la pau.
Connexions amb altres àrees
– Participació en l’elaboració de dramatitzacions.
– Identificació de les pràctiques saludables.
– Participació en l’elaboració de balls i coreografies.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
• Ajustar els moviments corporals a diferents canvis de les condicions d’una activitat utilitzant les nocions topològiques bàsiques.
• Opinar de forma crítica en relació a situacions sorgides en la pràctica de
l’activitat física.
• Desenvolupar conductes actives per incrementar la condició física, ajustant la pròpia actuació a les pròpies possibilitats i limitacions corporals.
• Identificar algunes de les relacions que s’estableixen entre la correcta i habitual pràctica d’exercici físic i millora de la salut.
• Construir composicions col·lectives en interacció amb els companys i companyes utilitzant els recursos expressius del cos i partint d’estímuls musicals, plàstics o verbals.
• Utilitzar els recursos expressius del cos per comunicar idees i sentiments i representar personatges o històries reals o imaginàries.
• Identificar com a valors fonamentals dels jocs i les pràctiques d’activitat física, l’esforç personal i les relacions que s’estableixen amb el grup i actuar d’acord amb ells.
