Currículum educació primària – Decret 142/2007 DOGC
Cicle mitjà
CONTINGUTS
El cos: imatge i percepció
• Descobriment dels elements orgànics i funcionals relacionats amb el moviment.
• Adequació de la consciència i control del cos en relació amb la tensió, la relaxació i la respiració.
• Representació del propi cos i el dels altres.
• Adequació de la postura a les diferents necessitats expressives i motrius.
• Realització d’activitats en las que intervingui l’equilibri estàtic i dinàmic.
• Intervenció de l’organització espacio–temporal en el desenvolupament
d’activitats físiques.
• Valoració i acceptació de la pròpia realitat corporal i la dels altres.
Habilitats motrius i qualitats físiques bàsiques
• Execució de formes i possibilitats de moviment, ajustant i consolidant els elements fonamentals a l’execució de les habilitats motrius bàsiques.
• Utilització eficaç de les habilitats bàsiques i específiques en medis i situacions conegudes i estables.
• Elaboració d’un control motriu i domini corporal.
• Consecució de la millora de les qualitats físiques bàsiques de forma genèrica i orientada a l’execució motriu en múltiples situacions.
• Disposició a participar en activitats diverses, acceptant les diferències individuals en el nivell de l’habilitat.
• Pràctica d’activitats físiques elaborades.
• Apreciació de l’esforç tant individual com col·lectiu en les activitats físiques.
Activitat física i salut
• Adquisició d’hàbits posturals i alimentaris saludables relacionats amb l’activitat física i la higiene corporal.
• Adopció de mesures bàsiques de seguretat en la pràctica de l’activitat física i utilització dels materials i els espais d’acord amb unes normes.
• Pràctica habitual d’exercicis d’escalfament previs i control de l’esforç durant la realització de l’activitat física.
• Actitud favorable cap a l’activitat física en relació a la salut.
Expressió corporal
• Experimentació del cos i el moviment com instruments d’expressió i comunicació.
• Adequació del moviment a estructures espacio-temporals.
• Expressió d’emocions i sentiments a través del cos, el gest i el moviment.
• Utilització d’objectes i materials com a instruments d’expressió i
comunicació.
• Participació en la creació i interpretació de situacions que suposin comunicació corporal.
• Participació en la realització de balls, danses i coreografies senzilles.
• Valoració i apreciació de les diferents formes d’expressar-se.
El joc
• Apreciació del joc com a element de la realitat social i cultural.
• Participació en diferents tipus de joc.
• Execució i descobriment de les estratègies bàsiques del joc relacionades amb la cooperació, l’oposició i la cooperació/oposició amb relació a les regles del joc.
• Actitud responsable en relació amb l’estratègia del joc.
• Reconeixement i valoració de les persones que participen en el joc.
• Comprensió, acceptació i compliment de les normes del joc.
• Valoració de l’esforç en els jocs.
• Valoració del joc com a mitjà de relació, de divertiment i d’ús del temps de
lleure.
Connexions amb altres àrees
– Expressió d’emocions per mitjà del cos, el gest i el moviment.
– Representació espacio-temporal de les activitats físiques.
– Ús dels espais i materials d’acord amb unes normes.
– Interacció oral en desenvolupament dels jocs i les activitats.
 Comprensió de les normes dels jocs i les activitats.
CRITERIS D’AVALUACIÓ
• Utilitzar les nocions topològiques per orientar-se a l’espai en relació a la posició de persones i d’objectes.
• Participar en les activitats físiques ajustant la pròpia actuació a les possibilitats i limitacions corporals i de moviment.
• Desplaçar-se i saltar mitjançant un moviment corporal coordinat.
• Saltar i llençar objectes coordinadament.
•Incorporar conductes actives d’acord amb el valor de l’exercici físic per a la salut, mostrant interès per la cura del propi cos.
• Proposar estructures rítmiques senzilles i reproduir-les corporalment o amb instruments.
• Utilitzar els recursos expressius del cos i promoure el treball en grup per representar i escenificar històries reals o imaginàries.
• Participar i gaudir dels jocs i les activitats físiques amb coneixement i respecte de les normes i mostrant una actitud d’acceptació vers els companys.
