MOU-TE: NO AL SEDENTARISME (Jocs en família)

TORNEM A RENOVAR JOCS”

Primer de tot demanar disculpes per la tardança de la renovació de jocs, però per diversos motius no s’ha pogut renovar fins ara. Però aprofitem la vinent-essa per informar que JA ESTÀ al vostre abast un nou article que es diu “JOCS DE LLUITA” jocs que necessita molt pot espai i que són jocs a realitzar en parella, d’aquesta manera no tenim el problema d’espai i de quantitat de membres per realitzar les activitats.

“L’ESTÀTUA DE FANG”:

per parelles, un és una bolla de fang i el company l’escultor, que el modelarà fins obtenir una estàtua.

“FILES D’EQUILIBRISTES”:

La familia sencera sobre una linea que em dibuixat al terra (o totes les cadires en linea). Sense trepitjar fora de la linea o sense baixar de les cadires, s’han d’ordenar segons: altura, data de naixement, ordre de lletra del abecedari, número de peu, color de camiseta, etc.

“EL LLAPIS MÀGIC”:

Tots els membres de la familia “menys un” són estàtues d’un museu d’animals (o esportistes, etc.). El membre de la familia que em triat porta un llapis màgic amb el que pintarà el contorn de l’estàtua que estigui més quieta i en silenci. En acabar, l’estàtua cobrarà vida i li passarà un altre llapis màgic. El joc acaba quan tots han estat pintats amb el llapis màgic.

“MASSATGES”:

els alumnes tombats en terra panxa abaix. A qui estigui més quiet i en silenci, el mestre li farà un massatge amb una pilota de plàstic: passar-la rodant per les cames, esquena i els braços. En acabar, passar la pilota a aquest alumnes perquè faci un massatge a un altre. Afegir fins a quatre pilotes.

“MINIGOLF”:

parelles amb una pilota de tennis, una escombra i una caixa invertida. Trien una distància i intenten introduir la pilota a la caixa.

“RENOVEM JOCS”

“GRANOTES ENVERINADES”:

Un individu bota com una granota (flexió profunda) i intenten tocar a la resta de companys a un espai reduït. A qui toquen l’enverinen i s’afegeix a la granota, fins que tots ho siguin.

– “GRIPAUS I FLAMENCS”:

Un espai molt reduït, un alumne serà el gripas i s’haurà de desplaçar fent bots amb flexió profunda. La resta seran flamencs i ho hauran de fer a peu coix. Els flamencs enxampats passen a ser gripaus fins que no en quedi cap.

“LA GUINEU I LES GALLINES”:

Un espai limitat, un fa de guineu i durà un mocador penjant dels calçons a mode de coa. A qui toca se seu fins que qualcú li prengui la coa. En fer-ho tornen començar fent de guineu qui ha robat el mocador

“LA PISSARRA”:

Per parelles, asseguts. Un li escriu amb el dit una lletra a l’esquena del company, que l’ha d’endevinar. Després de fer-ne un parell canviar de rol. A continuació escriure paraules senceres.

“RELLEUS D’ANIMALS”:

Grups reduïts en fileres. El primer farà un petit desplaçament imitant un animal. En tornar picarà la mà del següent company/a com a senyal que pot partir i es col·locarà al final de la filera fins que li torni tocar. Animals a imitar:

Lleons (quatre grapes)

Cangurs (bots a peu junts)

Micos (cames flexionades i una mà al cap)

Cocodrils (panxa en contacte amb el terra)

Granotes (bots amb flexió profunda)

Crancs (quatre grapes panxa per amunt i el cap va per davant)

Desde l’àrea d’Educació Física recordem que la higiene corporal és vital, sobretot aquelles parts del cos que més fem servir, mans, braços, etc. Esperem que aquestes propostes d’activitats i jocs siguis del vostre agrad, també dir-vos que quedem a la vostra disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que tingueu. I tot seguit teniu els jocs publicats anteriorment.

PLUBICACIONS ANTERIORS

En aquesta época dura, molt dura de confinament, no podem descuidar el nostre cos, per diferents motius:

  • Primer, i molt important, si tenim bona higiene corporal, podrem lluitar millor contra aquest maligne CORONAVIRUS.
  • Segon, i per això no menys important, encara que estiguem obligats a quedar-nos a casa, no podem descuidar l’activitat física i caure en el sedentarisme.

Per això, desde l’àrea d’Educació Física juntament amb el mestre de Cicle Mitjà i Superior de dita àrea, es vol ajudar a que la comunitat educativa de l’Escola Bonavista, i tothom que vulgui, no caigui en aquest aspectes, per aquest motiu s’han fet dos articles, aquest per fer amb tota la família de forma divertida (ja que són jocs que es poden fer en família) i un altre més dirigit per adults però que també es pot realitzar amb els nens.

Aquest article s’anirà renovant periòdicament de forma setmanal, afegint nou jocs, tot això mentres duri aquest confinament, i si la gent ho demana es pot seguir fent propostes.

Recomanem, dins la higiene corporal, rentar-se les mans (especialment) i les parts del cos que més fem servir en les activitats que realitzem, abans i després de l’activitat.

“A BITXO”:

Asseguts en cercle amb les mans darrera excepte qui para. Aquest, mocador en mà (el “bitxo”), passarà per darrera els qui seuen. Deixarà caure el “bitxo” sobre les mans d’un dels jugadors, el qual, ràpidament, agafarà el mocador, s’aixecarà i l’empaitarà fins que s’assegui al seu lloc després d’una volta a la rodona. Si l’enxampem repetirà, en cas contrari, qui queda amb el bitxo para. Variant: afegir més voltes per poder seure i fer vàries rodones per generar mes sortides.

 “EL COCODRIL”:

Per parelles, un assegut amb les cames allargades, que seran la boca del cocodril, i que obrirà i tancarà seguint un ritme molt marcat. L’altra bota alternant ajuntar i separar els peus a sobre per evitar la mossegada. Important mantenir el ritme. Canviar els rols.

“LLEONS I CANGURS”:

Un alumne és el lleó i s’ha de desplaçar a 4 grapes, els altres són cangurs i ho fan botant a peus junts. Quan el lleó toca un cangur, també la durà a 4 grapes, fins que estiguin tots pillats.

 “L’OMBRA”:

Per parelles, el primer es desplaça lliurement movent els segments i el company l’imita per darrera. Canvi de rol.

 “A TOCAR GENOLLS, A TREPITJAR PEUS, A DESPENTINAR CAPS”:

Tots els i les alumnes drets a un petit espai limitat, al senyal, durant un minut, intentar fer l’activitat pactada, tocar genolls, trepitjar peus, despentinar caps dels companys evitant a la vegada que li piquin al propi. Normes: (1) prohibit picar fort, (2) han d’estar contínuament en moviment, no poden seure al terra ni quedar quiets deixant l’esquena sobre els límits de l’espai.

“A ROBAR CUES”:

Tots els alumnes a un espai limitat i amb una tela penjada dels calçons com si fos una cua. Han de robar les cues dels altres i a la vegada evitar perdre la seva. Normes: (1) no poden mantenir agafada la seva cua, (2) encara que els hi prenguin segueixen jugant, (3) si en tenen vàries han de dur sempre una penjant i les altres a la mà on no li poden prendre, (4) no poden romandre quiets a un cantó de l’espai amb la coa cap a l’exterior del camp, (5) no poden robar la cua a qui se la col·loca.

“CANGURS ENVERINATS”:

1 bota com els cangurs i intenten tocar a la resta de companys a un espai reduït. A qui toquen l’enverinen i s’afegeix als cangurs, fins que tots ho siguin.

“A ESTIRAR”:

Per parelles, agafats de les mans, s’han d’estirar fins arribar a una línia.

 

Desde l’àrea d’Educació Física esperem que aquestes propostes d’activitats i jocs siguen del vostre agrad, també dir-vos que quedo a la vostre disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que tingueu o proposta a realitzar.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *