JOCS DE LLUITA

Aquest article s’ha creat per tal de donar a conèixer diverses activitats-jocs que es fan servir (sobretot en edat escolar) dins d’esports de lluita, i d’aquesta manera apropar a la comunitat educativa aquests esports tant beneficiosos per a la persona.

També m’he aventurat a fer aquest article, perque les activitats-jocs que proposaré, es poden realitzar en parelles (així que no es necessari gran quanties de gent per poder treballar i jugar) i espai reduït, així que tothom podrà participar.

Pols:

Per parelles, agafats de la mateixa mà amb el colze recolzat (sense aixecar-lo del terra) s’intenta tombar el braç contrari del company fins que el dors de la mà li toqui a terra.

 Pols de Peu:

Per parelles enfrontades amb els peus drets junts i agafats de la mà dreta. Empenyent amb les mans agafades han d’aconseguir que el contrari mogui el peu dret. El peu esquerre es pot moure.

 Lluites de galls:

Per parelles anar saltant a la gatzoneta s’ha d’intentar fer caure el contrari empenyent-se amb les mans.

Trepitjar peus:

Intentar trepitjar els peus dels altres.

La piranya:

Tots drets per un espai reduït. Un company és la piranya i va a quatre grapes. Ha d’intenta fer-los caure agafant-los per les dues cames. Quan un cau es converteix en piranya.

Buscar l’esquena:

Parelles enfrontades. Un ha d’intentar col ··locar-se · darrera del seu company i aquest ha d’evitar-ho. És permès el contacte físic.

Abraçar-se:

Parelles encarades i agafades amb una mà a l’espatlla i l’altra a la cintura. Es tracta d’abraçar al company i evitar ser abraçat. Hem d’aconseguir ser els primers de col locar la mà de la · cintura a l’espatlla del company per poder-lo abraçar.

La mula tossuda:

Per parelles un intentar moure al company que no es deixa. Es pot fer en les diferents posicions: drets, quatre grapes, ajupits, estirats…

Esquena contra esquena:

Asseguts al terra dos companys s’empenyen per fer-lo fora del matalàs o de l’espai marcat.

Asseguts al terra, al moment acordat s’han de girar i intentar fer tocar l’esquena de l’altre al terra e inmobilitzar-ho per a que no pugui aixecar-se.

El trencadents:

Per parelles situats un davant de l’altre estirats panxa a terra amb els braços estirats aguantant la part superior del cos. Han d’intentar colpejar el braç del company per desequilibrar-lo i al mateix temps evitar ser desequilibrats. Per evitar al màxim cops a la cara aquesta lluita la farem sobre colxonetes.

Sumo:

En un espai circular entre 2 i 3 metres de diàmetre col loquem dos alumnes drets, encarats i agafats per les espatlles . · A la senyal han  d’intentar desequilibrar al company per tal de fer-lo fora dels límits marcats.

A dormir:

Per parelles un estirat a terra i l’altre, de genolls al seu costat, intenta que no s’aixequi.

A que entras dins!

Es delimita l’espai. Dues persones es col·loquen fora i un ha d’intentar ficar dins de l’espai a l’altre. Es pot partir de diferents posicions inicials: de peu, assegut, de genolls, en cuadropedia, tombat …

 

Desde l’àrea d’Educació Física esperem que aquestes propostes d’activitats i jocs siguen del vostre agrad, també dir-vos que quedo a la vostre disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que tingueu o proposta a realitzar.

 

ESCOLA BONAVISTA PARTICIPA A “MOVID19 EDUCACIÓ FÍSICA EN FAMÍLIA”

MOVID19 EDUCACIÓ FÍSICA EN FAMILIA

#MOVID19EFenFamilia #JoEmCorono

Avui dia 15 de maig a les 19.30 h, en motiu del Dia Internacional de les Famílies, els alumnes de l’Escola Bonavista que han pogut, i motivats per l’àrea d’Educació Física, han ballat en família, ja sigui amb els/les pares/mares, amb els/les germans/es, amb qualsevol membre de la família. I ha estat una acció doble, a part d’un “Retorn” com a Tasca d’Educació Física, també ha estat una acció que ha esdevingut solidària i ha col·laborat amb el projecte  d’investigació   https://www.yomecorono.com/ca/

RESULTAT:

8 alumnes que pertanyen al Cicle Mitjà i Cicle Superior de l’Escola Bonavista han enviat els seus vídeos (última recopilació 15/5/2020 a les 19:20) al Mestre d’Educació Física.

Per motius de capacitat del bloc, els vídeos no s’han pogut penjar en l’article, però aquí teniu una capturació de pantalla de totes les i els alumnes que han participat.

PUBLICACIONS:

DISCULPES:

Voldria demanar disculpes a l’alumne Saül i a la seva família, ja que malauradament i per motius aliens a l’àrea d’Educació Física que encara no sap degut a què, NO s’ha pogut publicar ni penjar el seu video. Em sap molt de greu.

AGRAÏMENTS:

Només em queda que agrair a totes les famílies participants, sobretot als i les alumnes, a la espera que us hagueu divertit molt, en alguns vídeos ja es veia que sí.

També no vull deixar d’Agrair, a COPLEF per la tasca tant important que realitza i per la seva iniciativa i proposta. Dir-lis que sempre que plantegin activitats d’aquest estic tindrà l’àrea d’Educació Física de l’Escola Bonavista a la seva disposició

 

ESCOLA BONAVISTA PARTICIPA EN EL D.E.F.C.

Dimarts dia 28 d’Abril del 2.020, alumnes del Cicle Superior de l’Escola Bonavista ha participat, de forma molt activa, com no podria ser d’una altra manera, en el DEFC (Dia d’Educació Física al Carrer) l’únic que com és obvi la C de Carrer ha canviat per la C de casa.

Aquest any era la primera vegada que l’Escola Bonavista anava a participar de forma oficial, fent classes i activitats pels carrers, places i parcs del barri Tarragoní, Bonavista, però malauradament no ha pogut ser així, però això NO li ha parat els peus al departament d’Educació Física i ha volgut seguir endavant amb la idea de participar amb aquesta iniciativa, però això sí, canviant les propostes, i la veritat és que els alumnes del Cicle Superior, que han pogut participar, han tingut idees molt originals i han participat de la idea, que no és un altre que demostrar la importància que té l’Educació Física en les nostres vides, i ara encara més.

Com funciona:

DEAF proposa diversos apartats, temes a tractar, als mestres d’Educació Física, i aquests trien els que creuen més oportuns per als seus alumnes, i aquests altres realitzen les propostes que els seus mestres d’E.F. els fan arribar, un cop realitzades les activitats o durant les activitats els alumnes es realitzen fotografies i es penja a les xarxes socials amb els hashtags #DEFCasa #COPLEFCActivaCatalunya #DEFC2020

 

PROPOSTES DE D.E.F.C.TRIADES PEL MESTRE:

PROPOSTA REPTE GAEM:

Es tracta de mantenir el repte solidari i aconseguir fer, en un dia, i entre tota la família, el màxim de distància caminant o corrent per casa, a través d’una plataforma com Strava, Endomondo…

PROPOSTA JOCS AMB MATERIAL RECICLAT:

Hauríeu de fabricar amb material reciclat elements per jugar i jugar amb aquests materials. SIGUES ORIGINAL, CREA EL TEU JOC.

PROPOSTA JOCS TRADICIONALS:

MOTOGP Juguem a Xapes: Agafa un parell de xapes, tria un pilot de motos de tota la història de motos, ja sigui pilot actual, pilot històric, pilot llegenda o pilot que ha participat en el mundial de motociclisme, ja hagi guanyat alguna cursa o hagi caigut, TRIA EL TEU PILOT PREFERIT, JO JA HE TRIAT EL MEU.

Un cop hagis triat el teu pilot, per la part exterior pinta els seus colors a les xapes (dues xapes dues motos), dibuixa també el seu NÚMERO, i si tens l’oportunitat per la part interior enganxa la seva foto (sino potser no passa res), quan ja tinguis tot això fet, tria un circuit del mundial de motogp i dissenya’l al terra (amb guix, amb paper de vàter, amb més xapes, de la manera que puguis)

CIRCUITS DEL MUNDIAL DE MOTOGP

Un cop hagis triat i creat el teu circuit ja pots jugar, a veure qui amb menys tocs fa la volta sencera al circuit, si la xapa surt del circuit torna al lloc des d’on has tirat, si jugues amb més gent, vés alternant cops, trieu un ordre i que cada vegada tiri un, però recorda no es pot sortir del circuit.

RESPOSTA DELS ALUMNES

La veritat que us he de felicitar, perquè hi han alumnes que han fet totes les propostes, alguns només una, però totes les heu realitzat d’allò més bé i MOLT MOLT MOLT originals.

EMY 5è A

KEVIN 5è A

PAULA 5è A

DAVID 5è B

IKER & JUNIOR 5è B

AYA 6è A

RANIA 6è A

DORIAN 6è C

Aquest és el reportatge fotogràfic que s’ha publicat al Twitter del mestre d’Educació Física del Cicle Superior nombra’n a @escolabonavista i fent servir els hashtags abans nomenats

PUBLICACIÓ AL TWITTER

https://t.co/ySUOBm6l2g

I per acabar vull agrair a tots els alumnes que han pogut participar activament, així dona gust proposar activitats. MOLTES GRÀCIES, SOU GENIALS

 

 

CLAUSTRE ESCOLA BONAVISTA CAMINA PER UNA BONA CAUSA

El diumenge dia 19 d’abril del 2020, gran part del Claustre de l’Escola Bonavista durant les 10:00 fins a les 14:00 va estar caminant (sense sortir de casa) a favor d’una bona causa, promocionada per EDP.

La causa “SUMATE AL RETO Y PARTICIPA EN LA CARRERA #EdpEchaUnCable”

Aquesta causa consistia en caminar el màxim possible durant 4 hores, contant les passes mitjançant apps o rellotge pedòmetres i després publicant-les a les xarxes socials amb els hashtag #EdpEchaUnCable y el nombre de passos acompanyat de passos d’energia, és a dir, #xxxPasosDeEnergia.

I per què tot això?

Doncs perque EDP sumaran tots els passos per transformar-los en ajuda econòmica per al “Plan Cruz Roja RESPONDE”, concretament la donació té com objectiu minorar l’impacte econòmic i de treball en la societat impactada per la crisis del coronavirus “COVID-19”

La Recaudació: TANTS PASSOS TANTS DINERS

2.OOO.OOO DE PASSOS: 10.000 Euros

4.OOO.OOO DE PASSOS: 20.000 Euros

6.OOO.OOO DE PASSOS: 30.000 Euros

8.OOO.OOO DE PASSOS: 40.000 Euros

10.OOO.OOO DE PASSOS: 50.000 Euros (Recaudació màxima)

121.302 PASSOS DEL CLAUSTRE ESCOLA BONAVISTA

EXACTE 121.302 realitzats per gran part del claustre de l’Escola Bonavista i d’aquesta manera ajudant aquesta noble causa de EDP i per a que quedi constància aquí teniu totes les captacions de pantalla.

AGRAÏMENTS:

Desde l’Àrea d’Educació Física de l’Escola Bonavista volem agrair primer de tot a EDP per la solidaritat demostrada i per tant bona iniciativa, i aprofitant per dir-lis que en causes així sempre ens tindrà al costat.

I per acabar, ja personalment, jo Miquel Àngel Díaz voldria agrair al claustre la seva solidaritat i les ganes de realitzar l’activitat proposada desde aquesta àrea, amb actituds com aquesta, hi han ganes de seguir muntant més coses.

MOLTES GRÀCIES.

MOU-TE: NO AL SEDENTARISME (Exercicis de Manteniment)

En aquesta época dura, molt dura de confinament, no podem descuidar el nostre cos, per diferents motius:

  • Primer, i molt important, si tenim bona higiene corporal, podrem lluitar millor contra aquest maligne CORONAVIRUS.
  • Segon, i per això no menys important, encara que estiguem obligats a quedar-nos a casa, no podem descuidar l’activitat física i caure en el sedentarisme.

Per això, desde l’àrea d’Educació Física juntament amb el mestre de Cicle Mitjà i Superior de dita àrea, es vol ajudar a que la comunitat educativa de l’Escola Bonavista, i tothom que vulgui, no caigui en aquest aspecte, per aquest motiu s’han fet dos articles, aquest que va dirigit per als adults (ja que es una taula d’exercicis per tal de mantenir-se, és a dir una Taula de Manteniment) que vagi dirigit per adults no vols dir que no es pugui realitzar també amb els infants (indiscutiblement dins de les seves limitacions), i un altre i és per realitzar amb tota la família de forma divertida (ja que són jocs que es poden fer en família)

Recomanem, dins la higiene corporal, rentar-se les mans (especialment) i les parts del cos que més fem servir en les activitats que realitzem, abans i després de l’activitat.

TAULA DE MANTENIMENT.

Es recomana realitzar aquesta taula, un dia sí un dia no, o com a mínim 3 vegades a la setmana.

És un taula d’un total mínim de 12 exercicis, i per aquells que vulgui més “manteca” hi ha un plus d’unes quantes activitats més, on es recomanable realitzar al començament, si no estem acostumats a realitzar molta activitat, entre 2-3 de 10 repeticions de cada exercici, això durant les dues primeres setmanes. A partir de la 3ª setmana o si ja tens un hàbit creat d’entrenament, pots realitzar la taula cada dia i entre 4-5 series de 15-20 repeticions de cada exercici.

SALT TIJERA

Com es pot comprovar en la imatge es realitzar salts seguit, amb la condició de coordinar el salt quan obres les cames picar de mans per sobre del cap i quan tanques les cames acabant en postura de firmes.

SENTADILLES PARED

S’ha de realitzar amb la esquena totalment enganxada a la paret i es tracta de baixar el glutis fins que les cames estiguin en angle recte i torna a pujar.

FLEXIONS

Si patim de l’esquena podem realitzar les flexions sense aixecar els genoll i les mans just a l’alçada del pit.

ABDOMINALS

Es recomana realitzar diferents tipus d’abdominals en cada serie, d’aquesta manera intentarem treballar el màxim.

STEPS CADIRA

L’activitat es realitza sense saltar i de la següent manera, si comencem amb la cama dreta, es puja el peu dret, després el peu esquerra, es baixa el peu dret i després el peu esquerra. Es recomana realitzar la meitat de l’exercici començant amb cada peu, és a dir si es fan 10 repeticions començar 5 amb el peu dret i 5 amb el peu esquerra.

TRICEPS CADIRA

baixar i aixecar el glutis sense arribar a tocar amb aquest al terra, però realitzant el desplaçament d’aquest amb la força dels braços.

SENTADILLES

Baixar i pujar el glutis intentant no arribar a tocar al terra amb aquest, com també s’ha d’intentar no aixecar els talons del terra i baixar amb l’esquena recte o al seu defecte el mínim inclinat possible.

FLEXIO ROTACIÓ

Es tracta de realitzar una flexió de braços i quan els estirem realitzar un petit gir aixecant el braç (tal com es veu a la imatge), cada cop girar cap a un cantó, també es pot realitzar amb els genolls a terra.

COLZE AL GENOLL

Exercici de coordinació on s’ha de tocar amb el colze al genoll contrari (és a dir: colze dret tocar amb el genoll esquerra i colze esquerra tocar amb el genoll dret), així realitzant l’exercici sense doblegar l’esquena.

TABLO:

Tant el tablo, tablo esquerra, com el tablo dreta, s’han de realitzar de forma que es crei una línea recta des del taló fins al cap, tal com mostra el dibuix, i la realització de l’activitat hauria de ser durant 30 segons (si no tinguéssim cronometre en ma podem contar els segons mentalment però fent servir el 1000, es a dir comptaríem 1001, 1002, 1003, 1004 així successivament fins arribar al 1030).

EXERCICIS GOMES

Aquest apartat en breu o tindreu a la vostre disposició.

 

Desde l’àrea d’Educació Física esperem que aquestes propostes d’exercicis de manteniment siguin del vostre agrad, també dir-vos que quedem a la vostre disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que tingueu.

MOU-TE: NO AL SEDENTARISME (Jocs en família)

TORNEM A RENOVAR JOCS”

Primer de tot demanar disculpes per la tardança de la renovació de jocs, però per diversos motius no s’ha pogut renovar fins ara. Però aprofitem la vinent-essa per informar que JA ESTÀ al vostre abast un nou article que es diu “JOCS DE LLUITA” jocs que necessita molt pot espai i que són jocs a realitzar en parella, d’aquesta manera no tenim el problema d’espai i de quantitat de membres per realitzar les activitats.

“L’ESTÀTUA DE FANG”:

per parelles, un és una bolla de fang i el company l’escultor, que el modelarà fins obtenir una estàtua.

“FILES D’EQUILIBRISTES”:

La familia sencera sobre una linea que em dibuixat al terra (o totes les cadires en linea). Sense trepitjar fora de la linea o sense baixar de les cadires, s’han d’ordenar segons: altura, data de naixement, ordre de lletra del abecedari, número de peu, color de camiseta, etc.

“EL LLAPIS MÀGIC”:

Tots els membres de la familia “menys un” són estàtues d’un museu d’animals (o esportistes, etc.). El membre de la familia que em triat porta un llapis màgic amb el que pintarà el contorn de l’estàtua que estigui més quieta i en silenci. En acabar, l’estàtua cobrarà vida i li passarà un altre llapis màgic. El joc acaba quan tots han estat pintats amb el llapis màgic.

“MASSATGES”:

els alumnes tombats en terra panxa abaix. A qui estigui més quiet i en silenci, el mestre li farà un massatge amb una pilota de plàstic: passar-la rodant per les cames, esquena i els braços. En acabar, passar la pilota a aquest alumnes perquè faci un massatge a un altre. Afegir fins a quatre pilotes.

“MINIGOLF”:

parelles amb una pilota de tennis, una escombra i una caixa invertida. Trien una distància i intenten introduir la pilota a la caixa.

“RENOVEM JOCS”

“GRANOTES ENVERINADES”:

Un individu bota com una granota (flexió profunda) i intenten tocar a la resta de companys a un espai reduït. A qui toquen l’enverinen i s’afegeix a la granota, fins que tots ho siguin.

– “GRIPAUS I FLAMENCS”:

Un espai molt reduït, un alumne serà el gripas i s’haurà de desplaçar fent bots amb flexió profunda. La resta seran flamencs i ho hauran de fer a peu coix. Els flamencs enxampats passen a ser gripaus fins que no en quedi cap.

“LA GUINEU I LES GALLINES”:

Un espai limitat, un fa de guineu i durà un mocador penjant dels calçons a mode de coa. A qui toca se seu fins que qualcú li prengui la coa. En fer-ho tornen començar fent de guineu qui ha robat el mocador

“LA PISSARRA”:

Per parelles, asseguts. Un li escriu amb el dit una lletra a l’esquena del company, que l’ha d’endevinar. Després de fer-ne un parell canviar de rol. A continuació escriure paraules senceres.

“RELLEUS D’ANIMALS”:

Grups reduïts en fileres. El primer farà un petit desplaçament imitant un animal. En tornar picarà la mà del següent company/a com a senyal que pot partir i es col·locarà al final de la filera fins que li torni tocar. Animals a imitar:

Lleons (quatre grapes)

Cangurs (bots a peu junts)

Micos (cames flexionades i una mà al cap)

Cocodrils (panxa en contacte amb el terra)

Granotes (bots amb flexió profunda)

Crancs (quatre grapes panxa per amunt i el cap va per davant)

Desde l’àrea d’Educació Física recordem que la higiene corporal és vital, sobretot aquelles parts del cos que més fem servir, mans, braços, etc. Esperem que aquestes propostes d’activitats i jocs siguis del vostre agrad, també dir-vos que quedem a la vostra disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que tingueu. I tot seguit teniu els jocs publicats anteriorment.

PLUBICACIONS ANTERIORS

En aquesta época dura, molt dura de confinament, no podem descuidar el nostre cos, per diferents motius:

  • Primer, i molt important, si tenim bona higiene corporal, podrem lluitar millor contra aquest maligne CORONAVIRUS.
  • Segon, i per això no menys important, encara que estiguem obligats a quedar-nos a casa, no podem descuidar l’activitat física i caure en el sedentarisme.

Per això, desde l’àrea d’Educació Física juntament amb el mestre de Cicle Mitjà i Superior de dita àrea, es vol ajudar a que la comunitat educativa de l’Escola Bonavista, i tothom que vulgui, no caigui en aquest aspectes, per aquest motiu s’han fet dos articles, aquest per fer amb tota la família de forma divertida (ja que són jocs que es poden fer en família) i un altre més dirigit per adults però que també es pot realitzar amb els nens.

Aquest article s’anirà renovant periòdicament de forma setmanal, afegint nou jocs, tot això mentres duri aquest confinament, i si la gent ho demana es pot seguir fent propostes.

Recomanem, dins la higiene corporal, rentar-se les mans (especialment) i les parts del cos que més fem servir en les activitats que realitzem, abans i després de l’activitat.

“A BITXO”:

Asseguts en cercle amb les mans darrera excepte qui para. Aquest, mocador en mà (el “bitxo”), passarà per darrera els qui seuen. Deixarà caure el “bitxo” sobre les mans d’un dels jugadors, el qual, ràpidament, agafarà el mocador, s’aixecarà i l’empaitarà fins que s’assegui al seu lloc després d’una volta a la rodona. Si l’enxampem repetirà, en cas contrari, qui queda amb el bitxo para. Variant: afegir més voltes per poder seure i fer vàries rodones per generar mes sortides.

 “EL COCODRIL”:

Per parelles, un assegut amb les cames allargades, que seran la boca del cocodril, i que obrirà i tancarà seguint un ritme molt marcat. L’altra bota alternant ajuntar i separar els peus a sobre per evitar la mossegada. Important mantenir el ritme. Canviar els rols.

“LLEONS I CANGURS”:

Un alumne és el lleó i s’ha de desplaçar a 4 grapes, els altres són cangurs i ho fan botant a peus junts. Quan el lleó toca un cangur, també la durà a 4 grapes, fins que estiguin tots pillats.

 “L’OMBRA”:

Per parelles, el primer es desplaça lliurement movent els segments i el company l’imita per darrera. Canvi de rol.

 “A TOCAR GENOLLS, A TREPITJAR PEUS, A DESPENTINAR CAPS”:

Tots els i les alumnes drets a un petit espai limitat, al senyal, durant un minut, intentar fer l’activitat pactada, tocar genolls, trepitjar peus, despentinar caps dels companys evitant a la vegada que li piquin al propi. Normes: (1) prohibit picar fort, (2) han d’estar contínuament en moviment, no poden seure al terra ni quedar quiets deixant l’esquena sobre els límits de l’espai.

“A ROBAR CUES”:

Tots els alumnes a un espai limitat i amb una tela penjada dels calçons com si fos una cua. Han de robar les cues dels altres i a la vegada evitar perdre la seva. Normes: (1) no poden mantenir agafada la seva cua, (2) encara que els hi prenguin segueixen jugant, (3) si en tenen vàries han de dur sempre una penjant i les altres a la mà on no li poden prendre, (4) no poden romandre quiets a un cantó de l’espai amb la coa cap a l’exterior del camp, (5) no poden robar la cua a qui se la col·loca.

“CANGURS ENVERINATS”:

1 bota com els cangurs i intenten tocar a la resta de companys a un espai reduït. A qui toquen l’enverinen i s’afegeix als cangurs, fins que tots ho siguin.

“A ESTIRAR”:

Per parelles, agafats de les mans, s’han d’estirar fins arribar a una línia.

 

Desde l’àrea d’Educació Física esperem que aquestes propostes d’activitats i jocs siguen del vostre agrad, també dir-vos que quedo a la vostre disposició per tal de resoldre qualsevol dubte que tingueu o proposta a realitzar.

CICLE SUPERIOR S’ADHEREIX A LA CAMPANYA #ThoEstasPerdent

Els Mestres del Cicle Superior de l’Escola Bonavista, de la mà del Mestre de l’àrea d’Educació Física s’adhereixen a la campanya que vol donar el reconeixement que es mereix al esport femení, així com a les seves esportistes, per aquest motiu ens em tapat un ull per dir a tohom que “SI NO VEUS ESPORT FEMENÍ, T’ESTÀS PERDENT LA MEITAT DE L’ESPECTACLE”

Fes com nosaltres, NO T’HO PENSIS MÉS I SUMAT!!!! tapat un ull fes-te la foto i fes-la publica amb els hashtags #thoestasperdent i #esportfemeni

Per mes información: https://www.thoestasperdent.cat/

COPA DE LA SRA. DIRECTORA DE HOQUEI 2020

Avui dia 6 de febrer del 2020 ha de començar per primera vegada en la història un Doble-Triangular, per fer la final de Hoquei de la “Copa de la Sra. Directora” de la temporada 2020, on tres equips “ANNA CLUB DE HOQUEI“, “CLUB MONTSE TRENCASTICK” iPASCU STICK’S CLUB” intentaran fer-se amb el trofeu que en la passada edició va assolir els “IRENE CLUB DE HOQUEI

Es realitzarà un UN DOBLE TRIANGULAR es a dir: un triangular d’anada i un de tornada entre els 3 equips, es a dir cada equip realitzarà un mínim de 4 partits i els dos millors classificats al finalitzar aquests triangulars jugaran LA GRAN FINAL, i el guanyador de la final serà proclamat CAMPIÓ  D’AQUESTA EDICIÓ,  al finalitzar la final en cas d’empat es proclamarà CAMPIÓ AL MILLOR CLASSIFICAT EN EL DOBLE TRIANGULAR.

Cada equip pot estar compost de tants jugadors/es com es vulgui, però al terreny de joc hi participaran un total de 8 jugadors/es per equip (7 jugadors/es de camp + 1 porter/a. L’equip en tot moment al terreny de joc estarà compost obligatòriament de 4 jugadors + 4 jugadores). Es podran realitzar tats canvis com es vulgui durant el partit i les normes de la Copa seran les normes del Hoquei Herba.

CALENDARI DE LA COPA DE LA SRA. DIRECTORA

EQUIPS PARTICIPANTS:

Quan acabi el doble triangular, es penjaran els resultats totals amb els màxims/es golejadors/es i es publicarà quin dos equips passaran a jugar la GRAN FINAL DE LA COPA DE LA SRA. DIRECTORA.

LLIGA INTERNA DE FUTBOL CICLE SUPERIOR ESCOLA BONAVISTA-TARRAGONA

Al llarg del primer trimestre del curs escolar 2019-2020 a l’Escola Bonavista, s’ha efectuat la “LLIGA INTERNA DE FUTBOL CICLE SUPERIOR ESCOLA BONAVISTA-TARRAGONA” on han participat les 5 classes que formen part del Cicle Superior (5è A, 5è B, 6è A, 6è B i 6è C) on hi ha hagut un total de 20 partits amb els següents resultats:

I la CLASSIFICIÓ FINAL de la lliga regular després de tots aquests partit tant d’anada com de tornada, ha quedat:

Recordar que aquest NO es el resultat final de la competició, ja que es realitzarà una FINAL A 4, és a dir, que es classifiquen els 4 primers classificat de la lliga regular i es passarà a fer dues semifinals (el 1r classificat vs 4t classificat i el 2n classificat vs 3r classificat) i l’equip que guanyi cada partit passarà a jugar al GRAN FINAL (en cas d’empat a la semifinals un cop acabi el temps del partit, es classificarà per la final l’equip millor posicionat en la lliga regular)

Després d’aquestes dues semifinals amb partits com es pot comprobar molt renyits i on van guanyar els respectius partits els millors classificats a la lliga regular, vam tenir la final de consolació amb una gran golejada i amb sorpresa per la victoria i la GRAN FINAL amb grna sorpresa en el resultat

I ara si després de tots aquest resultats tenim com a campions de la LLIGA INTERNA DE FUTBOL DE L’ESCOLA BONAVISTA LA CLASSE DE 5è B i un cop finalitzada la competició també tenim modificacions a la taula de màxim golejador i coma pitxixi ha quedat un jugador de equip de 5è A

 

I un cop arribat en aquest punt només ens queda que felicitar als CAMPIONS i CAMPIONES DE LA LLIGA INTERNA DE FUTBOL DE L’ESCOLA BONAVISTA 2019-2020, així també com al màxim golejador i esperar a la propera temporada, que esperem que sigui tant apasionada com aquesta.

TROFEU a la Classe amb MILLOR predisposició HIGIENE CORPORAL

DESCRIPCIÓ DE LA COMPETICIÓ:

Aquesta competició es realitza per tal de motivar a l’alumnat a portar el necesser a les classes d’Educació Física, amb allò bàsic per realitzar una mínima higiene corporal (com la imatge il·lustra, 4 coses bàsiques dins del necesser)

És una competició inter-cicle (és a dir que competeixen les classes que formen par de cada cicle) i la seva durada es d’un trimestre. això vol dir que hi haurà una classe campiona de Cicle Superior, una classe campiona de Cicle Mitjà i una classe campiona de Cicle Inicial, però el seu mandat com a campions només durarà un trimestre. La classe campiona se lis fa entrega d’un diploma personalitzat i d’un trofeu que es quedarà a la classe durant tot el següent trimestre que s’haurà de tornar a la organització a no ser que revalidin el títol.

La competició es molt senzilla, El mestre passa control dels necessers a cada classe, i per a cada alumne/a que no porta el necesser o no el porta complert, li posa una creu al seu llistat de classe, i al final del trimestre es compte quantes creus te cada classe, la classe que menys creus té (és a dir la classe que més han complert amb la higiene corporal portant el necesser per poder realitzar classe d’Educació Física) és la classe guanyadora d’aquest trofeu d’aquest trimestre, i com s’ha dit abans te dret a tenir en la seva classe el trofeu que la acredita campiona de la Higiene corporal del seu cicle, però això no vol dir que ja sigui la campiona sempre ja que un cop acabat el trimestre el marcador del llistat es posa a “0” i la competició torna a començar, fent d’aquesta manera que el segon trimestre sigui campiona una altre classe o la mateixa classe pot revalidar el títol.

CLASSIFICACIÓ I CAMPIONS DEL 1R TRIMESTRE DE CICLE SUPERIOR.

5ens CLASSIFICATS 6è C amb 26 creus

4ts CLASSIFICATS 5è B amb 17 creus

3rs CLASSIFICATS 6è B amb 15 creus

2ns CLASSIFICATS 6è A  amb 13 creus

CAMPIONS 5è A amb 10 creus

CAMPIONS DEL TROFEU A LA CLASSE AMB MILLOR PREDISPOSICIÓ HIGIENE CORPORAL PORTANT MÉS ELS NECESSERS CICLE SUPERIOR

 

CLASSIFICACIÓ I CAMPIONS DEL 1R TRIMESTRE DE CICLE MITJA.

 

5ens CLASSIFICATS 3r. B amb 19 creus

4ts CLASSIFICATS 4t. A amb 17 creus

2ns CLASSIFICATS 3r. A i 3r. C les dues classes amb 15 creus

CAMPIONS 4t. B amb 11 creus

CAMPIONS DEL TROFEU A LA CLASSE AMB MILLOR PREDISPOSICIÓ HIGIENE CORPORAL PORTANT MÉS ELS NECESSERS CICLE MITJA

CLASSIFICACIÓ I CAMPIONS DEL 1R TRIMESTRE DE CICLE INICIAL.

4ts CLASSIFICATS 1r. B amb 17 creus

3rs CLASSIFICATS 2n. A les dues classes amb 14 creus

2ns CLASSIFICATS 1r. A amb 11 creus

CAMPIONS 2n. B amb 5 creus

CAMPIONS DEL TROFEU A LA CLASSE AMB MILLOR PREDISPOSICIÓ HIGIENE CORPORAL PORTANT MÉS ELS NECESSERS CICLE INICIAL