LES NENES I ELS NENS DE PRIMER HEM FET PA

Aprofitant la unitat dels aliments treballada on es parlava de com es feia el pa a l’antiguitat, nosaltres hem volgut fer pa com el d´abans.

Després  d´esmicolar el gra de blat per fer la farina, hem posat aigua i hem fet la massa també amb llevat i una mica de sal.  Hem pogut fer la massa amb una màquina moderna, de fet el que abans feien les dones amb les seves mans.  Més tard, s´ha hagut de coure durant una bona estona.  Finalment, hem fet un berenar d`allò més bo.  El nostre pa estava riquíssim !!!

EL PERSONATGE DE LA SETMANA ÉS…

La Lidia ha posat en marxa el diari elTrèvol de l’ escola de las Seguidillas.
Ella, amb el seu equip de redacció, estan fent entrevistes a diferents professors, alumnes … de moment tenim editades una entrevista a la directora del centre Manoli Fernàndez i la pàgina
d’anuncis per paraules. Us animem per seguir endavant!!!

Sortida a Fontmartina (El Montseny)

Hola som la classe de 6è i volíem resumir una mica l’excursió que vam fer ahir a Fontmartina (El Montseny). ANA
Quan vam arribar a l’explanada de Fontmartina, a les 10.30h (l’hora del pati!!!) vam esmorzar. ADRIAN M
Després, va venir la Vanessa (la nostra monitora) i ens va donar unes tauletes de fusta amb un llibret informatiu i una bruíxola. BRAHIM
Primer, ens va explicar per on faríem la ruta i després ens vam posar a caminar. MARINA
Alguns van caure però no va passar res. Anàvem observant els paisatges i el clima. ÀLVARO
La primera parada que vam fer ens vam trobar al fons el TURÓ DE L’HOME i davant hi havia una casa que era estació meteorològica i amb l’antena capten la informació. MARTA
A alguns arbres s’ajunta la molsa i el fong i formen un liquen i això ens indica que el bosc està en bon estat. ADRIÀ A.
Durant la ruta, la monitora ens va explicar que travessaríem un bosc humit i ens va ensenyar uns castanyers molt antics. JOSE DANIEL
També, ens va ensenyar l’excrement d’un animal que havíem d’endevinar. Era un gat masquer!!!MUSTAFA. Ho vam endevinar perquè aquest animal fa les seves deposicions a sobre de les pedres. Els llenyataires tallaven un arbre i a partir d’aquest arbre creixien més. Això s’anomena: “perxera”.AINHOA F.
També vam veure unes cabanes on vivien els carboners i també ens vam trobar un forn al Sot de l’infern perquè en aquella època la gent pensava que com que hi havia molt fum dels forns era l’infern.GENÍS
Vam trobar un arbre que tenia un forat que havia fet l’ocell “Pica-soca” i també vam trobar-ne un altre trencat per un raig i la Vanessa ens va dir que ens podien ficar a dins. AINOA G. També vam veure un arbre que el va obrir l’home per posar fullaraca. MAIMUNA
També vam veure el grèvol, que és un tipus de planta que el masculí no dona fruit i el femení sí. El grèvol són aquestes boletes vermelles amb fulles verdes que s’utilitzen al Nadal. YANIRA. Als anys 90 aquesta planta gairebé s’estingeix perquè tothom l’agafava per Nadal. MOHAMED

THE FONIX 2012

Hola a tots/es!
Aquest matí, la Ivet (5è) i l’Adrià (6è) han participat en el 6è concurs interescolar “THE FONIX 2012”. Al principi, estaven una mica nerviosos, molta gent, unes instal·lacions molt grans, classes universitàries i evidentment un neguit important pel que feia a prova que havien de realitzar. Una hora després, han sortit amb un gran somriure i ens han explicat que els hi ha anat molt bé i que han acabat molt d’hora.
Passi el que passi, dir-vos que sou uns campions i esperem que tingueu aquesta experiència al vostre cor durant molt de temps. Ah! i si guanyeu, millor! Però sinó ja sabeu que pel fet d’haver arribat fins aquí ja sou guanyadors!

PREPAREM LA SORTIDA DEL MONTSENY!!!

Avui ha vingut la Vanessa, que és la monitora de visites guiades del Montseny.
Ens ha explicat els animals i les plantes que hi ha i les normes bàsiques del parc i també ens ha parlat del Patrimoni Natural per exemple:”Animals en perill d’extinció”.
Després, ens ha ensenyat com ha canviat/com canvien els paisatges.
I abans de fer unes activitats “xules” ens ha explicat el Patrimoni Humà.
Apart, ens ha donat exemples per a observar altres parcs naturals del Catalunya.
Finalment, ens ha donat uns obsequis per poder entendre millor la lliçó.
Per acabar,ens hem fet unes fotos,la que hem escollit perquè la vegeu en general tots els que formeu part de l’escola és la més graciosa per posar-la al bloc de l’escola.

Ana.A. i Ainoa.G. de 6è 🙂

Celery experiment

What do we need?

For our scientific investigation, we need..

1. Food coloring (blue and red).

2. Transparent and plastic glasses.

3. Some water.

4. A branch of celery (we use the celery in soups and salads).

What do we predice? (hypothesis)

– The stem is like a straw .

What do we do?

1. We take the glass.

2. Put some water.

3. Mix the coloring food and water.

4. Put the branch of celery.

What does it happen? (conclusion)

– Is the stem like a straw?

– Can we eat the celery after the experiment?

 

 

Les plantes

A segon estem treballant el tema de les plantes.

Cada alumne ha plantat un cigró utilitzant un got de plàstic, cotó fluix, un cigró i aigua. D’aquesta manera hem entès molt millor com creixen les plantes.

Us deixem unes imatges per a que veieu com estàvem de contents el dia que els vam plantar, com els hem anat regant i com han anat creixent.

invent

En Toni Fernández de 5è ens ha ensenyat com ha construït una llanterna amb material reciclat. Ens anima a tots a presentar nous treballs.

Una infermera ens visita!!!

Avui, dia 2 de febrer, ha estat un dia molt especial! Per una banda, ha nevat molt i ens ho hem passat genial i per una altra, ens ha vingut a visitar una infermera, la Vanessa (familiar d’una nena de 5è) que ens ha explicat la seva passió i vocació per la seva professió. També, ens ha donat molts bons consells com ara que ens hem de formar, quan més millor, per tenir més possibilitats de trobar una feina que veritablement ens agradi.