Daily Archives: 26 juny 2014

Aula de ciències P5: Fem un sortidor

Adonar-se que una força aplicada sobre una ampolla amb aigua fa que l’aigua surti a pressió es el que hem experimentat amb aquesta activitat.

Per fer-ho hem fet un forat petit en un tap d’una ampolla i un forat gran en un altre. Què passarà si omplim les ampolles d’aigua i premem? Amb quina podem fer una font que s’assembli a la del parc? Després de fer les anticipacions han pogut comprovar les seves idees i comprovar quina es l’ampolla més adequada per a funcionar com una font?

HPIM7255Aquí teniu un petit recull de fotos.

Aula de ciències P4: Les plantes creixen

Què cal fer per plantar una llavor?, quant de temps triguen a créixer?, què és el que creixerà primer: la tija, les fulles o les arrels? Aquesta es la experimentació que presentem a continuació. Els nens i nenes han pogut observar el creixement d’una planta des del seu inici, a partir d’una llavor, i extreure’n conclusions sobre el que requereixen, la temporalitat del fenomen i l’ordre d’aparició de cadascun dels òrgans.

Després de plantar les llenties, hem assenyalat en el calendari de l’aula quin dia és, per tal de fer un seguiment temporal del creixement de la mongetera.

Cambiar tamañoHPIM7248

Aquí podeu veure algunes fotos.