COLPBOL

Aquest trimestre els alumnes de sisè a educació física hem après un nou esport, el colpbol.

El Colpbol és una nova modalitat esportiva creada per un professor d’Educació Física, que en els darrers 20 anys s’ha consolidat com un nou referent esportiu, innovador i integrador, i amb unes grans potencialitats educatives.

És un joc col·lectiu que fomenta la màxima participació possible de tots els jugadors, sigui quin sigui el seu nivell fisicomotor i les seves condicions. Exigeix  una imprescindible col·laboració i comunicació col·lectiva per a aconseguir l’objectiu final del joc, el gol; és a dir, un vertader i autèntic JOC D’EQUIP.

El Colpbol es defineix com un esport col·lectiu d’invasió diputat per dos equips mitges formats per 7 jugadors en un espai clarament definit, la finalitat dels quals és introduir, a base de colpejos amb la mà, una pilota en la porteria contraria.

Ens ho hem passat molt be practicant aquest esport. Us animem a provar-ho!

Juan Antonio i Izan Rubio

Aquí teniu un recull de FOTOS:

FOTOS 6è A

FOTOS 6è B

FOTOS 6è C

 

 

ULTIMATE

Aquest curs, a educació física, els alumnes de sisè hem estat practicant un esport que no coneixíem: l’Ultimate.

L’Ultimate Frisbee és una modalitat d’esport que es practica amb un disc volador. És un esport de no-contacte, autoarbitrat. Els jugadors han de parlar per solucionar les faltes.

Dos equips de set jugadors competeixen en un camp de joc de dimensions aproximades a les d’un camp de futbol però més estret. A cada extrem de camp hi ha una zona d’anotació. Cada equip defensa una zona. Es marca un gol si un jugador agafa un disc a la zona oposada.

El jugador amb el disc és el llançador. El llançador no pot córrer amb el disc. El disc es mou passant-ho en qualsevol direcció a un company d’equip.

L’equip defensor pren la possessió del disc si una passada no és atrapat per un jugador de l’equip del llançador. Llavors l’equip defensor es converteix en l’equip atacant i pot intentar anotar a la zona oposada.

Amb l’Ultimate tots i totes vam poder jugar per igual  ja que no havíem jugat mai i tots teníem el mateix nivell. És un esport molt divertit i fàcil d’aprendre. Ens ho hem passat molt bé!

Martina M, Rayan, Abril i Nadia