Intel·ligència emocional
«Les nostres emocions poden proporcionar-nos informació valuosa sobre nosaltres mateixos, sobre altres persones i sobre determinades situacions. Haver descarregat el nostre mal humor sobre un company de treball pot indicar-nos que ens sentim aclaparats per un excés de treball. Sentir ansietat davant d’una propera exposició pot ser un senyal que necessitem preparar millor les nostres dades i xifres. La frustració davant un client podria indicar que ens convindria trobar altres formes de transmetre el missatge […].»
Si escoltem la informació que ens proporcionen les emocions, podrem modificar les nostres conductes i pensaments amb la finalitat de transformar les situacions. En el cas d’atacs d’ira, per exemple, podríem veure la importància de prendre mesures per reduir la nostra càrrega de treball o per regular el procés del mateix. Com s’aprecia, les emocions desenvolupen un paper important en l’àmbit laboral. De l’ira a l’entusiasme, de la frustració a la satisfacció, cada dia ens acarem a emocions –pròpies i alienes– a la feina. La clau està en utilitzar les emocions de manera intel·ligent, que és precisament el que volem dir amb intel·ligència emocional: fer, deliberadament, que les nostres emocions treballin en benefici propi, de manera que ens ajudin a controlar la nostra conducta i els nostres pensaments per obtenir millors resultats.»
La intel·ligència emocional en l’empresa, Abel Cortese