Ministre francés acusat d’evasió d’impostos

Jérôme Cahuzac va traslladar efectiu a Singapur en 2012

El ministre francès ho nega

—————————————————————————————————————————————————————-

 

 

Actualment, Jérome Cahuzac, ministre francès d’Hisenda, militant el partit polític socialista, és acusat d’invasió d’impostos, ja que recentment s’ha trobat un compte bancari ocult a Suïssa, que va obrir aproximadament als voltants dels anys 90, i que l’any 2012, va tancar i va traslladar l’efectiu cap a Singapur.

 

Cahuzac sempre ha sigut reconegut com l’artificier de la defensa de les rendes baixes i les estrictes mesures que ha aplicat a les rendes monetàries més altes, com la famosa reforma fiscal que ell mateix va proposar, d’aplicar una retenció del 75% de tot efectiu superior al milió d’euros. Cosa bastant contrària a la forma en que ha actuat, aprofitant comptes bancaris estrangers per evadir els impostos pertinents.

 

 

La acusació s’ha donat a causa d’una gravació oferida per part de Mediapart, en que s’afirma que una veu, la d’en Jerome, confessa a un advocat especialitzat en fiscalia la existència d’aquest compte bancari. Mediapart no s’eximeix de possibles càrrecs penals, com a difamació, però la denúncia no podrà ser tramitada fins d’aquí uns mesos.

 

Tot això no deixa de ser un cas més de frau fiscal. Dades de la Tax Justice Network, afirma que, des de l’any 2005, fins a l’any 2010, es van evadir 17bilions d’euros per part de la elit mundial econòmica.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *