PRESENTACIÓ
En la societat actual estem envoltats de múltiples i diverses manifestacions visuals i plàstiques, que adquireixen un paper predominant tant en la vida individual com col.lectiva. L´arquitectura de les nostres ciutats, la riquesa i varietat dels moviments artístics contemporanis, el disseny dels elements més quotidians i, fins i tot, la forma amb què fem ús de les noves tecnologies, en són clars exemples.
Aquest projecte pretén convertir-se en una petita finestra que ens permeti reflexionar sobre l´impacte de la cultura de l’art a les nostres vides i proporcionar un espai per viure el fet artístic en primera persona i que l´infant tingui un paper protagonista.
PROPOSTA DIDÀCTICA
Aquest projecte té com a objectiu general crear un espai on els infants puguin observar i experimentar l’art contemporani, agafant com a referent la figura i l’obra d´Antoni Tàpies. Està adreçat als nens/es de 2 a 3 anys.
L’elecció d´Antoni Tàpies com a fil conductor respon a quatre raons fonamentals:
- És una de les figures més representatives de l’art actual. La seva obra ens serveix com a exemple d´imaginació, originalitat i d’investigació de noves vies d´expressió.
- És una de les figures més representatives de l’art català i, a més, es desenvolupa en el nostre entorn més proper.
- És una obra actual.
OBJECTIUS DIDÀCTICS DEL PROJECTE
Referits a fets i conceptes
- Conèixer la figura i obra artística dAntoni Tàpies
- Conèixer les tècniques pictòriques més utilitzades per Antoni Tàpies
Referits a procediments
- Observació de les obres seleccionades d’Antoni Tàpies
- Experimentar amb la matèria
Referits a actituds
- Gaudir del fet artístic
- Curiositat i respecte cap a les manifestacions artístiques
- Valoració i respecte cap a les produccions pròpies i les dels companys/es.
METODOLOGIA
Aquest projecte consta de 3 fases:
Primera fase
Es desenvolupa a l’escola.
Es faran 4 sessions:
1ª sessió: Coneixent Tàpies.
L’objectiu és donar a conèixer la figura d’en Tàpies a través d’imatges d’ell i de la seva obra amb un Power-point.
2ª sessió: el Simbolisme. Els infants faran una activitat plàstica amb pintura blanca en un fons de paper de color negre. Després es retallen els símbols A, T, nombres i creu i s’enganxen en un mural de paper d’envelar blanc
3ª sessió: Pols de marbre. Els nens/es experimenten amb aquest material barrejat amb pintura i cola. Es demana als nens/es que portin un objecte que per a ells/es tingui un significat i s’enganxa en els seus treballs.
4ª sessió: Collage. Els infants treballen en un collage on utilitzen materials que ja no es fan servir: tela de sac, roba d’alcàntara, roba negra, fustes, taps de suro, fang de color blanc,…
Segona fase
Exposició dels treballs realitzats pels infants al Centre Cívic Avel.lí Estrenjer. Aquesta exposició és per donar a conèixer els treballs a les famílies i a les diferents entitats de la zona.
Tercera fase
S’anirà a visitar la Fundació Tàpies amb les famílies, els infants i les educadores.

