Com treballem?

                                      

 ” els nens necessiten que els donem eines perquè no ens necessitin”

 

L’escola bressol és un espai on l’infant estableix el primer vincle amb el món fora de la família, on creix, madura, se l’estima i se’l valora pel què és. Al llarg del cicle, l’infant va adquirint un coneixement, domini i acceptació del propi cos, estableix una diferència entre si mateix i les persones que l’envolten, i aconsegueix una autonomia en les rutines i activitats quotidianes.

COM HO FEM…..

En la nostra escola, els hàbits i les rutines marquen d’una manera molt especial la manera de fer. Amb ells pretenem que l’infant descobreixi i acomodi totes les seves possibilitats que alhora li proporcionaran seguretat, per descobrir el món al seu ritme.

IDEARI

-Les nostra escola es basa en el respecte al nen com a persona .

-Fomenta la llibertat. El nen aprendrà a responsabilitzar-se per si mateix i a conèixer així les seves limitacions, els seus drets i capacitats. Tot això el portarà a la seva autonomia.

-Els alumnes són els protagonistes de la seva pròpia educació.

-En la nostra escola ideal creem un entorn favorable on el nen es sent motivat per desenvolupar-se i formar-se com a persona.

-Cerquem l’evolució natural del nen, respectant el seu propi ritme.

-Li donem molta importància al fet de desenvolupar la creativitat, com a mitjà d’expressió i eina per al coneixement de si mateix.

-Inculquem en els nens l’exteriorització d’emocions i sentiments per al propi creixement personal.

-Afavorim l’observació i l’experimentació del seu entorn i de si mateix.,

La intervenció pedagògica dels centres és coordinada per l’equip docent i aplicada de manera progressiva als alumnes.

El període de desenvolupament del nen/a entre 0 i 3 anys és una etapa de grans canvis en totes les dimensions de la persona. Per aquest motiu, les educadores se saben adaptar a les necessitats educatives dels alumnes.

La nostra actuació es fomenta en una sèrie de principis.

L’experiència–activitat: l’infant manipula i experimenta i cal aprofitar-ho en benefici del seu propi aprenentatge. Cal una acció motivadora, una interacció, posar en joc els seus sentits i capacitats. Amb la creativitat fomentem l’activitat lliure, espontània, creativa, les actituds de descobriment, d’investigació… La nostra actuació es fomenta en la individualitat envers els infants. Ens adaptem al ritme evolutiu i a les capacitats intel·lectuals de cada nen/a, pretenem respondre a les necessitats de cada nen. La socialització: potenciem el desenvolupament social de l’infant dins d’un grup. L’interès i la motivació: a partir dels interessos i de les necessitats dels infants en cadascuna de les edats.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *