Entre els 8 cursos duts a terme a l’EAP he tracta 75 3 alumnes i s’ha fet de forma progressiva una evolució des de les eines de la conversa oral amb l’aplicació de tests Test Mccarthy, WISC i WIPSI i les implicacions de millora a l’aula.
Des del curs 2008-09 introdueixo el K.bit en la mateixa dinàmica amb una gran informació en poc temps d’aplicació de la valoració psicopedagògica.
En el curs 2008-09 he fet l’estudi de 77 casos d’aplicació del K.bit en relació al rendiment escolar,
En el curs 2009-10 tinc 70 casos.
Entre els cursos 2008 a 2011 tinc 258 alumnes dins del protocol CO K.bit d’un total de 468 en actuació directa la resta tenen expedient obert de l’EAP i sols he fet el seguiment de coordinació o de preguntar per l’alumne/a de forma instantània..-
De cara el proper curs 2011-12 tenia previst iniciar el protocol KRPTL
Això suposa que en un màxim de tres sessions de 33 minuts dins un procés de valoració psicopedagògica interactiva col.laborativa contextualitzada de l’alumne/a i el professorat. La primera de 33 minuts el BIT-K, la segona la valoració del treball o del llenguatge dins de l’aula i la tercera amb conversa oral amb el professorat implicat tutoria o MEE. o PEOE. Un màxim total per valoració psicopedagògica de 99 minuts en un marge d’un mes.
El protocol actual consisteix en aconseguir dades de:
– N.- les Necessitats educatives (consciència) de la família, el professorat i l’alumnat.
– A.- les Aspiracions (consciència i evidències) de la família, el professorat i l’alumnat.
-S.- la Satisfacció en la construcció del cas CCP com a COAS (cooperant assessoa)
p i e r
– P.- la Personalitat (tests i observacions)
– I.- la dotació Intel.lectual (tests) K.bit en opció WPPSI i/o WISC-IV
Comprensió verbal, Raonament perceptiu, amb opció de Memòria de trebal i Velocitat de processament a nivell individual. i a nivell cooperatiu la memòria de treball de l’equip i la seva velocitat de processament i rols de funcionament.
– E.- l’Entrenament d’habilitats (pla ENTRENA individualitzat)
– R.- els Resultats (metodològics, relacionals i de recursos) en la rendibilitat curricular personal i social, com cooperant. CBt: Competències bàsiques transversals i d’àrea.
Els resultats seran presentats en ponències de congressos, en les jornades Remeis i en sessions d’intercanvi de Bones Pràctiques (PB) dins de l’àmbit professional i/o universitari.
A continuació exposo la Gimnàsia Cerebral:
6.- Operació GYM. Info. Entrenament Cerebral
6 03 2011
http://www.revistadelibros.com/articulo_completo.php?art=4169
http://www.rtve.es/television/20110303/noche-tematica-mecanica-del-cerebro/413075.shtml
‘Arréglame el cerebro’
Barbara Arrowsmith , es una mujer que ha cambiado su propio cerebro. El documental trata de responder a la pregunta: ¿Es el cerebro un músculo inteligente capaz de cambiar por sí mismo a través de ejercicios específicos? Parece ser que sí. Barbara fundó una escuela a través de la que podemos observar como niños y jóvenes con dificultad de aprendizaje hacen un esfuerzo por cambiar el cerebro con el que nacieron.
http://www.todotele.com/que-podemos-ver-esta-noche-379/
http://www.rtve.es/mediateca/videos/20110301/arreglame-cerebro-avance/1033778.shtml
Escola d’Entrenament Cerebral
http://www.arrowsmithschool.org/
http://www.barbaraarrowsmithyoung.com/
http://www.barbaraarrowsmithyoung.com/television/
http://neurons.wordpress.com/2008/01/13/plasticity-and-education-barbara-arrowsmith/
Pingback: INDEX del bloc EAPS, investigació psicosocial professional en assessorament psicosocial « EAPS. Exercici professional en Assessorament PsicoSocial