Article 11
Atenció a la diversitat
11.1?La intervenció educativa es regirà pel principi d’atenció a la diversitat, base d’una escola inclusiva. Els mecanismes que es posaran en pràctica per fer-la efectiva seran organitzatius, curriculars i metodològics. Entre aquests mecanismes, han de considerar-se les adaptacions del currículum, com també el suport en el grup ordinari, els agrupaments flexibles o els desdoblaments dels grups d’alumnes.
11.2?El Departament d’Educació posarà les condicions necessàries perquè l’alumnat amb necessitats específiques de suport educatiu pugui assolir el màxim desenvolupament de les seves capacitats personals i els objectius del currículum i, per tant, s’asseguraran les mesures curriculars i organitzatives adients.
Així mateix, l’alumnat amb necessitats educatives especials que ho requereixi disposarà d’adaptacions que s’aparten significativament dels continguts i dels criteris d’avaluació, amb la finalitat de facilitar-li l’adquisició del currículum. Les esmentades adaptacions s’efectuaran per aconseguir el màxim desenvolupament de les competències bàsiques. L’avaluació i la promoció de l’alumnat amb aquestes adaptacions prendran com a referent els objectius i criteris d’avaluació fixats en les programacions adaptades.
11.3?Sense perjudici de la permanència durant un curs més en el mateix cicle prevista a l’article 16.3, l’alumnat amb programacions adaptades podrà ampliar la seva permanència en l’etapa de l’educació primària a un curs més, sempre que això afavoreixi la seva integració socioeducativa.
11.4?L’alumnat d’incorporació tardana serà objecte d’una acollida personalitzada i de mesures organitzatives i curriculars que permetin la seva integració escolar i l’aprofitament dels seus estudis, d’acord amb les característiques personals, d’aprenentatge i del context social. L’acolliment d’aquest alumnat tindrà en compte de manera especial l’aprenentatge lingüístic, l’accés al currículum comú i els processos de socialització. El desenvolupament d’aquestes mesures serà en tot cas simultani a l’escolarització de l’alumnat en els grups ordinaris, segons el nivell i evolució del seu aprenentatge.
L’alumnat que presenti un desfasament de més d’un cicle en el seu nivell de competència curricular, podrà ser escolaritzat en un curs inferior al que li correspondria per edat. En cas que superi aquest desfasament s’incorporarà al curs que el pertoqui per edat.
11.5.?L’escolarització de l’alumnat amb altes capacitats intel·lectuals podrà comportar tant l’adaptació curricular com la flexibilització de la permanència en un curs, en un cicle o en tota l’etapa. El Departament d’Educació establirà els requisits de diagnòstic i informe per als diferents casos.