4.2.- la Comissió d’atenció a la Diversitat

3.2.1 Comissió d’atenció a la diversitat

A fi de dissenyar i fer el seguiment de les mesures i els programes que es duguin a terme per atendre la diversitat de necessitats educatives de l’alumnat, es constituirà en cada centre una comissió d’atenció a la diversitat presidida pel director/a o el/la cap d’estudis. En formaran part també el mestre/a d’educació especial, el mestre/a d’audició i llenguatge, el coordinador/a de llengua, interculturalitat i cohesió social del centre, així com els coordinadors de cicle o altre professorat que el centre consideri convenient, inclosos els tutors, quan escaigui, i el professional de l’equip d’orientació i assessorament psicopedagògic (EAP) que intervé en el centre.

El Decret 142/2007, de 26 de juny, d’ordenació dels ensenyaments de l’educació primària, preveu a l’article 18.3 que cada centre ha d’establir els principis per a l’atenció a la diversitat de l’alumnat. Aquests principis s’incorporaran al projecte educatiu del centre.

És recomanable que els centres puguin recollir aquests principis en un pla d’atenció a la diversitat, que formarà part del PEC. Aquest pla inclourà totes les actuacions que es duran a terme per atendre les necessitats educatives específiques de l’alumnat. Correspon a la comissió d’atenció a la diversitat la concreció per a cada curs escolar d’aquest pla d’atenció a la diversitat de l’alumnat.

Deixa un comentari