Author Archives: a8002681

Comencem

O millor dir que ja fa uns dies que hem començat, però fins avui no hem pogut escriure res. Reunions, entrevistes amb les famílies nouvingudes, fer els grups d’alumnes  i els horaris corresponents…. i  també  buidar  aquesta aula tan petita que tenim per poder omplir-la de nou d’ilusions, de projectes. de ganes d’aprendre català i com no de nens i nenes d’altres països que van arribant. Ells sí que comencen….

Aquí teniu les seves paraules:

Jo sóc la Yousra, sóc del Marroc. Aquest estiu he anat al meu país i m’ho  he passat    molt  bé.  Tinc ganes de començar  l´escola .  Bon curs!!!

Jo sóc  el Dave. Sóc d’Indonésia. El Dave  va arribar a l’escola el dia 14 de setembre.

Jo sòc el  Gerald. Sòc de la República Dominicana.Aquest estiu he anat al meu paìs, com la Youssra  i m’ho passat molt bé. Al meu  país fa molta calor.

Jo sóc la Ying. Sóc de la Xina . He anat al meu país . He vist la meva família.

Visitem l’hort de l’escola

lhort-008.jpglhort-005.jpglhort-003.jpg

Com que estem estudiant els aliments hem visitat l’hort de l’escola i hem observat les verdures i les fruites que hi ha.

A l’aula d’acollida hem parlat de les característiques d’aquests aliments: la forma, el color i el gust que tenen. Després hem escrit endevinalles i cal.ligrames segons el nivell de català de cada alumne i hem fet un mural amb aquests treballs.

També hem enraonat sobre els menjars típics dels  països d’origen dels alumnes de l’AA. 

Observem una marieta

Havíem parlat tant de les marietes, havíem fet uns rodolins tant bonics que quan la Youssra i la Hanane en van trobar una, la van portar a l’aula d’acollida i no vam parar de mirar-la.

És primavera…

Quan arriba la primavera  canviem de roba i ens vestim  diferent de l’hivern. Hem après la cançó de la marieta  tot dient:

                               “Marieta, vola, vola

                                tu que portes camisola”

La Youssra ha escrit  una variació:   marieta salta ,salta, tu que  portes sabates.

El Gerald diu: marieta fes un saltet  tu que portes un barret.

El Lifon diu: marieta  vine aquí  tu que portes un abric.

La Nissma ha pensat: marieta  mou el coll  tu que portes pantaló nou.

           Ens agrada fer rodolins. És primavera. Sant Jordi s’acosta.

FEM RÀDIO

http://www.youtube.com/watch?v=0nnfKE4HmXc Fer l'ullet

http://www.xtec.cat/crp-lescorts/ Sorprès

           Endevina, endevinalla

           què fa aquesta canalla?

  

Aquí tenim la solució:  Els nens i nenes de l’aula d’acollida de l’escola preparaven el programa de ràdio d’aquest curs.       

Podeu veure les imatges i escoltar la gravació a les adreces del començament d’aquest article.    

             

UN ALTRE LLENGUATGE: EL DIBUIX

http://es.youtube.com/watch?v=PjDFke-SgZA       Fer l'ullet SORTIDA CASTANYERA

Havíem menjat castanyes i panellets, havíem cantat moltes cançons, però després de la festa de la castanyada, vam decidir visitar la caseta d’una castanyera. Així vam poder repassar el vocabulari i sentir un altre cop la bona olor de les castanyes torrades.

Quina sorpresa!. Hi havia el marit de la castanyera que va deixar que li féssim fotos, que el dibuixéssim, i  ens va convidar a menjar castanyes.

Erem nens i nenes de 10 països diferents que, a més d’aprendre català, ens enteníem dibuixant.

Activitats que presentem a la Mostra 2008

logo_lamostra008blanc1.jpeg

participa.gif

Títol del treball: “Benvinguts fins aquí ”

Codi i nom del centre: 08002681 CEIP Duran i Bas

  • EMISSIÓ DE RÀDIO

[kml_rm movie=”http://video.xtec.cat:8080/ramgen/a8901109/duranibas.mp3″ width=”352″ height=”288″/]

  • VIDEO

[kml_rm movie=”http://video.xtec.cat:8080/ramgen/ceipduranibas/radio.rm” width=”352″ height=”288″/]

Per veure el vídeo i escoltar les emissions necessiteu el Real Player , si no el teniu el podeu descarregar des d’aquest enllaç :
http://auditori.xtec.net/eines/RealPlayer10-5GOLD.exe

HOLA A TOTHOM !

Fa dies que vull canviar la presentació d’aquesta pàgina. No potser que els escrits es vagin acumulant, sense sentit, en aquest espai.  Però tot ha anat d’una manera molt ràpida, totalment inesperada.

   La “culpa” va ser de la ràdio (ja us en parlaré en una altra pàgina) i de la coincidència de que el nostre centre, el CEIP Duran i Bas, encetava el  Projecte TIC que ens han concedit aquest curs.

   El resultat és que aquí ens teniu. Si les experiències i les activitats que es fan a l’aula d’acollida us poden ser útils, ens alegrarem molt. No dubteu en enviar-nos comentaris i suggeriments.

    He d’agrair sobretot, l’ajut que per part del CRP, de l’assessora LIC i  de la coordinadora TIC  del meu centre, entre altres persones, estic rebent.

              Moltes gràcies de debó.

A poc a poc

Ha arribat la Camilla    Somriure

El Tomas marxa a Polònia per Nadal     Fer l'ullet

A poc a poc, un rere un altre, els dies del

  trimestre han anat passant.

A poc a poc , com les formiguetes, els nens i nenes de l’AA  paraules i expressions han anat aprenent.

A poc a poc, amb les seves dificultats i amb el seu ritme, el Tomas i la Camilla us donen unes notícies per ells molt importants.

Feu un clic  als enunciats del començament si les voleu escoltar.