
Potència contractada

Jaume Casasola i Xavier Rosell. Acabo d’independitzar-me dels meus pares juntament amb dues amigues més: la Gemma i l’Elena. Entre les tres hem decidit llogar un pis força vell a la Verneda…
Transferència de calor

Jaume Casasola i Xavier Rosell. Ahir a la tarda va ploure de valent. Feia dies que no plovia tant. Vaig arribar a casa amb les sabatilles d’esport ben molles i avui tenia classe d’educació física i em feien falta….
Canvi de paradigma docent

Francesc Sala. Hi ha un model clàssic educatiu fonamentat en la classe expositiva i els exàmens de proves de conceptes. Aquest model és incompatible amb les noves indicacions educatives que posen l’èmfasi en una educació basada en l’aprenentatge per competències. Per afrontar aquest repte és necessari un canvi de paradigma docent.
paradigma_canvi.htm Contrast entre els dos models
Un experiment amb bacteris

Jaume Casasola i Xavier Rosell. Estem fent un experiment amb bacteris. Aquests bacteris es dupliquen cada 24 hores. A primera hora d’un dia de la setmana col·loquem un nombre primer de bacteris en un recipient. Tornem a finals del diumenge següent i trobem exactament 660 bacteris…
La corona de Hieró

Jaume Casasola i Xavier Rosell. El rei de la ciutat, Hieron II, va entregar a un artesà joier una quantitat d’or per tal que li fes una corona. Quan aquesta va estar acabada, el rei sospitava que el joier l’havia enganyat i que s’havia quedat amb part de l’or, però no sabia com provar-ho…
Propietats dels materials – La corona de Hieró
L’ABP i les seves etapes
Xavier Rosell. Com és el procés d’aprenentatge a les ABP? Quines etapes cal cobrir en cada situació per arribar a bon port? Una proposta per reflexionar i debatre sobre la conveniència o no de marcar massa el full de ruta a l’alumnat.
El procés ABP en 10 etapes
La piràmide de l’aprenentatge basat en problemes
Arguments de la metodologia ABP

Francesc Sala. És una metodologia que es fonamenta en la teoria del constructivisme i es correspon amb la forma en que les persones apliquem la creativitat per a resoldre problemes.
És ajustada als criteris d’orientació educativa que promouen les institucions i dóna una resposta vàlida per a la formació laboral actual. L’ABP té una projecció expansiva en el temps i és acceptada per la valoració dels seus resultats.
abp_arguments.pdf
Informe d’una experiència d’ABP

Sergi Curtu i Francesc Sala. Informe d’experimentació de l’ABP a l’IES Numància de Santa Coloma de Gramenet. Eines Bàsiques per a la Ciència i la Tecnologia és una materia optativa de centre a primer de batxillerat que ha arrelat i té bona acollida.
abp_informe_experiencia.pdf
elaborar_informe.htm Un exemple de guió d’informes d’experimentació en ABP
Introducció a l’ABP

