15.45 Recepció i registre
16.00 Benvinguda i inauguració
Sra Josefa Bello, Directora de l’Institut Roseta Mauri
Sra Maria Dolors Sardà, Regidora d’Ensenyament i Política Lingüística de l’Ajuntament de Reus
Sr Jordi Vivancos, Cap de l’Àrea de Tecnologies per a l’Aprenentatge i el Coneixement del Departament d’Ensenyament
Sra Sílvia Rodes, Directora dels Serveis Territorials del Departament d’Ensenyament a Tarragona
16.10 – 20.00 Exposició de projectes de robòtica de primària i secundària
Construccions robòtiques d’alumnat
Robots Sumo – Un parell de robots interactuant entre ells. Lucas Martins, Philip Mazein. Institut La Mar de la Frau de Cambrils.
Mostra de diferents projectes de robòtica – Un gira-sol, el Wall-e, casa domòtica. Cristina Balañà, Alba Barriga. Institut La Mar de la Frau de Cambrils.
Maqueta amb mecanismes i programador mecànic Projecte realitzat a Tecnologia de 3r d’ESO que consisteix en la construcció d’una maqueta amb mecanismes moguts per un motor elèctric. El sistema incorpora un programador mecànic que permet fer una seqüència de llums. Jordi Colet Camps, Robert Keresztesi, Aitor Mensa Nosovitzky. Institut Coster de la Torre de La Bisbal del Penedès.
Robotic Stadium – Football Technology. Projecte realitzat en treball cooperatiu en el qual s’ha robotitzat un estadi com a camp de futbol, dissenyant elements amb impressió en 3D i robotitzant les porteries, sistema d’il·luminació i d’altres elements del camp, i uns robots a futbolistes juguen a futbol comandats amb un telèfon mòbil. Javier Bahillo, Eudald Brunet, Gerard Burjalès, Laura Guillén, Aimee Guinovart, Marc Manyé i Joan Valldosera. Institut del Morell.
MyLittleBaby. L’equip Health Techonology Baby Team ha dissenyat i creat, a partir d’una necessitat propera, un canviador intel·ligent, que ens fa un seguiment del creixement del nadó a partir d’unes dades obtingudes a partir de l’Arduino. El producte ha estat dissenyat pels pares que volen fer un seguiment a casa, interactuant des d’una app mòbil i, a més, s’ha creat un software pediàtric amb Processing. Puga, Judith; Monterde, Andrea; Fernández, Vicky; Marcari, Nathan; Jimenez, Ivan; Sánchez, Ariadna; Garzón, Alba. Institut Roseta Mauri de Reus.
PetFeeder – L’objectiu del projecte és ajudar a totes les persones que per qualsevol motiu deixen la seva mascota a casa. Consisteix en crear un dispensador de menjar automàtic, per solucionar aquest problema. Du, Yangshun; Mousaoui, Said; Lardin, Aitor; López, Gabriel; Mondelo, Marina. Institut Roseta Mauri de Reus.
FIRST Lego League. Exposició/demostració del joc de robot corresponent al desafiament Trash Trek del curs 2015/2016 del torneig FIRST Lego League.
Els alumnes de l’INS Roseta Mauri mostraran les estratègies en la programació del robot per aconseguir el màxim nombre de punts en el temps establert (2′ 30″).
S’exposaran els principals programes utilitzats així com els accessoris específics per a cadascuna de les missions. Ayman El Hadri; Michael Pizzarro; Joan Artigas; Alba Borrell; Roberto Sánchez; Mihaela Cutitaru; David Dirjan; Ainoa Ocete; Míriam Ávila. Institut Roseta Mauri de Reus.Com he treballat la programació i la robòtica a 1r d’ESO. Durant aquest curs hem après a programar amb Scratch i com funciona un robot. Utilitzant robots mbot hem après quines són les seves parts més importants i com programar-lo. Hem programat els nostres robots per a què funcionin com a semàfors, segueixin una línia, detectin la foscor o un objecte que tenen davant. Vídeos. Anastasiya Audiyuk, Ismael Adejumo, Julia Besó Garcia. Institut Josep Tapiró de Reus.
Aprenem a programar Scratch a través de videojocs. Durant el curs, a través de videojocs, hem après com programar amb Scratch. Hem treballar videojocs molt coneguts com El joc del pong, Arkanoid, Sketch, Simon, Flappy Bird, Simon o hem fet una mascota virtual. Interpretant els programes de videojocs famosos hem descobert que és un bucle, un condicional, una variable, una llista o un esdeveniment. Voleu jugar?: Joc 1, Joc 2, Joc 3 Alin Enrique Nascutiu, Emilian Iordache. Institut Josep Tapiró de Reus.
La ràdio a l’aula amb Rec/Spreaker. Emissió en directe de ràdio per Internet i creació de podcasts. Sandra Català, Unax Reus i Francesc March, de 3ESO. Institut Jaume Huguet de Valls.
17.00 – 19.00 Presentació del desenvolupament de projectes. Com s’ha fet?
Sala MAKING OF
Presentacions d’alumnes de10′ cadascuna sobre com han fet el projecte que presenten.
17.00 – Els blue-bots a educació infantil. Els alumnes d’educació infantil 5 anys, explicaran com programen els robots blue-bots i per a que els fan servir. Escola La Parellada de Santa Oliva.
17.10 – Jocs per a primària. Jocs senzills programats amb l’Scratch pels alumnes de 1r d’ESO per a primària. Pol Regy Borja, Òscar Cabré Martí, Ian Tules Cuartero. Institut-Escola l’Agulla del Catllar.
17.20 – Scratch i Anglès. Diàlegs de la matèria d’Anglès de 1r d’ESO programats amb l’Scratch. Pau Guillén Mateu, Ivet Pallàs Padró, Roberto Retamar Blanco. Institut-Escola l’Agulla del Catllar.
17.30 – MobileCom. Els dispositius mòbils per a la millora de l’expressió oral en un centre de màxima complexitat. El projecte MobileCom pretén millorar l’expressió oral d’alumnes de Cicle Superior d’una escola amb un percentatge d’immigració alt a partir del treball amb dispositius mòbils. El Motaki, Hala; Almeida Artés, Esther i Harouda, Sara. Escola Campclar de Tarragona.
17.40 – Creació de textos amb RA i gimcana amb QRs. Un grup d’alumnes de tercer de l’escola Marià Fortuny explicarà dues de les activitats que han fet aquest curs en les quals han utilitzat els dispositius mòbils a l’aula. Explicaran com han creat diferents històries ajudats per la Realitat Augmentada i com han utilitzat l’App Quiver per a fer-ho i també explicaran com van fer una gimcana amb codis QR per l’escola: Mohamed Zougagh Aouaj, Ana Martinez Ayala, Lucas Kuzminas, Marina Silva, Iker Sampedro Cisman, Mohamed El Nhiti, Marwa Ibrahimi Ech Charif, Ahlam Lazaar Hammou, Saúl Fernández Montaño i Mario Balasoiu. Escola Marià Fortuny de Reus.
17.50 – App ORTOVINS. És una app que redefineix el mon del vi a l’hora de fer una degustació ficant una contra etiqueta diferent i nou disseny incorporant elements i informació de la pròpia bodega. Izziani Ayoub, Lechero Carles, Mestre Paula, Van Merbec Mikel, Masip Ferran, Nikichyn Dymitry, Amghard Youssef, Andrews Kieren. Institut Priorat de Falset.
18.00 – Programem un robot mbot per què faci una “pijama party”. Hem programat un robot mbot amb Scratch per què quan està a la foscor balli i encengui els llums, com si fes una “festa de pijames”.
Per poder fer aquest programa hem après el codi RGB, com funcionen els motors del robot i com funciona el sensor de llum. Vídeo del robot. Abouch, Wahiba (1r ESO)
Boutaybi, Khawla (1r ESO). Institut Josep Tapiró de Reus.18.10 – Estadi robòtic amb smarphones, un repte molt motivador. S’explicarà com s’ha fet un projecte molt motivador per l’alumnat i pel professorat. El projecte ha estat portat a la realitat al mateix temps en tres centres: Institut Coster de la Torre, Institut El Morell i Institut Cendrassos. Ha estat possible gràcies a la participació dels tres centres en el projecte “Impulsem la robòtica” i a l’implicació dels professors dels tres centres de l’Equip Robolot. Arnau García Vidiella, Judith Ametller Gallart, Judith Vallejo Tamayo. Institut Coster de la Torre de La Bisbal del Penedès.
18.20 – Robotic Stadium – App Robotic Stadium. L’alumne explicarà el projecte realitzat conjuntament en el qual s’ha robotitzat un estadi com a camp de futbol, dissenyant elements amb impressió en 3D i robotitzant les porteries, sistema d’il·luminació i d’altres elements del camp, i uns robots programats com a futbolistes juguen a futbol comandats amb un telèfon mòbil, amb una App Robotic Stadium feta per ell mateix que es va presentar a l’App Awards 2016 Education, dins del programa mSchools. Gerard Burjalès. Institut del Morell.
18.30 – Com s’ha fet l’App. Demostració del projecte Mobilitzem la Informàtica. Luca Martins, Lara Grau. Institut La Mar de la Frau de Cambrils.
18.40 – Com preparem els projectes de robòtica?. Breu explicació del treball per projectes realitzat al llarg del curs. Alba Barriga, Cristina Balaña. Institut La Mar de la Frau de Cambrils.
18.50 – Disseny d’una APP. Disseny d’una APP al voltant del programa mschools. L’empresa SmartShip ens explica la seva APP: Give me a bell. Benet, Marc i Altés, Eva. Institut d’Altafulla.
19.00 – Fem màgia amb Méliès “el mag del cinema”. Ens endinsem en el món del cinema amb un treball multidisciplinar de 4t d’ESO que combina l’ús d’apps i eines web com Shadow Puppet Edu, Thinglink, Pic Collage, Photo Grid, VoiceChanger, Gimp i Forvo. Carme Martínez Blanch, Anna Vilalta Mas, Mireia Esteve Rubio. INS Joan Puig i Ferreter de La Selva del Camp.
19.10 – Impulsem la robòtica – Health Technology Baby. Explicació del desenvolupament dels projectes educatius “Impulsem la Robòtica” i “Mobilitzem la Informàtica”. Health Technology Baby, és un canviador intel·liget dissenyat i creat dins del projecte “Impulsem la robòtica” (4t ESO). A més, hem complementat el canviador amb la creació d’una App (MyLittleBaby), que s’ha creat dins del programa “Mobilitzem la informàtica” (1r Batxillerat). Monterde, Andrea; Puga, Judith; Sanchez, Ariadna. Institut Roseta Mauri de Reus.
17.00 – 19.00 Tallers
4 Tallers simultanis. 1 hora cada taller.
17. 00 – Fem màgia?. Un grup d’alumnes de quart de l’escola Marià Fortuny, portarà a terme un taller pràctic d’una durada aproximada de 30′ on primer explicaran com van fer ells màgia utilitzant l’App reverse i l’App Vivavideo i després explicaran, animaran i ajudaran a tothom qui ho vulgui a fer-ho ells. Mohamed El Nhiti, Aroa Tarrero Santorroman, Íngrid Ayala Quirós, Anas Zrioual Moundir, Omnia Zaryouh Benaali, Youssef Mimoun Ouhda, Oscar Vilar Martin, Carla Gordillo Banegas, Bouchra aadadouch Ech Chyguer i Ismail Harik El Alali. Escola Marià Fortuny de Reus.
18.00 – Petites pràctiques amb Arduino. Què és Arduino? Cóm funciona? Quines són les seves possibilitats? Marc Rodriguez, Albert de la Cruz. Institut La Mar de la Frau de Cambrils.
17.00 – Taller de muntatge i utilització d’una impressora 3D. S’explicarà breument com muntar una impressora 3D i el procés d’impressió, els participants hauran de dibuixar una peça en 3D i fer el procés d’edició per poder posar-la a imprimir. Jaume Calsina Jaen, Jordi Miró López. Institut Coster de la Torre de La Bisbal del Penedès.
18.00 – Scratch i Robòtica. Es tracta d’un taller d’introducció que utilitzant el programa Scratch es realitzaran diverses aplicacions i programes per a controlar robots. Gerard Burjalès, Aimee Guinovart, Marc Manyé i Joan Valldosera. Institut del Morell.
20.00 Cloenda de la Jornada
Sr Xavier Basagaña
Inspector del Departament d’Ensenyament a Tarragona