Activitat 1: Locució d’un poema
Per la gravació del text he utilitzat l’Audacity. El poema escollit és Plaer de tardor de la Isabel Barriel que he trobat en aquest blog de poesia infantil i juvenil https://bibliopoemes.blogspot.com/.
Activitat 2: Afegir música
Per fer la segona activitat he afegit música al poema anterior. He utilitzat la web https://pixabay.com/es/music/search/naturaleza/ per trobar una cançó instrumental que anés bé a la temàtica del text.
Activitat 3: Gravació veu en directe amb música
En aquesta activitat he gravat la veu en directe mentre sonava la pista de la música. La diferència que he notat és que durant la gravació de la veu estava més pendent de la música i intentava seguir més el seu ritme.
Activitat 4: Falca publicitària
Per fer aquesta falca he utilitzat una cançó de https://www.jamendo.com/start i efectes sonors de http://www.sonidosmp3gratis.com/efectos. La falca és per un programa d’entreteniment de la ràdio de l’escola.
Activitat 5: Logo sonor Ràdio
Per fer el logo sonor de la ràdio de la ZER he utilitzat una cançó de https://www.jamendo.com/start
En aquest mòdul hem treballat la ràdio a l’escola. No és un recurs multimèdia innovador però, des del meu parer, contínua sent una eina molt bona i ens confirma que malgrat estiguem en un període on la imatge és molt important, el so no ha perdut el seu poder comunicatiu i pot ser una eina molt atractiva per treballar a les nostres escoles.
Per una banda ens permet treballar la llengua en tots els seus apartats i la resta d’àrees de manera interdisciplinar.
Per una altra banda no cal tenir un gran equipament, només un ordinador, conèixer els programes i les nombroses eines digitals que la xarxa ens ofereix i un grup impulsor amb moltes ganes.
I sobretot, la possibilitat de fer partícip a tot l’alumnat en la creació d’un producte final que pot compartir amb la resta de la comunitat educativa.
