Aquest projecte està pensat per treballar amb l’alumnat de l’aula d’acollida. Es tracta de portar a la pràctica tot allò après en la unitat d’identificació personal, tant el vocabulari treballat com les expressions. L’objectiu final consisteix en crear un vídeo amb StopMotion que representi una conversa entre els membres d’una família.
L’activitat va dirigida a l’alumnat de l’aula d’acollida. Es tracta de portar a la pràctica tot allò après en la unitat d’identificació personal, tant el vocabulari treballat com les expressions. L’objectiu final consisteix en crear un vídeo amb Stopmotion que representi una conversa entre els membres d’una família.
Realitzarem l’activitat en petit grup (2-3 alumnes). Els alumnes hauran de realitzar un diàleg senzill entre 2 o 3 personatges a partir d’unes pautes. Un cop escrit el diàleg aquest es representarà utilitzant figures de membres d’una família i es gravarà amb la tauleta usant l’app Stopmotion. Per editar la gravació farem sevir l’aplicació Kinemaster. Un cop s’ha editat el vídeo es presentarà als companys de l’aula i es penjarà a la web o al Moodle de l’aula.
Aquí teniu uns segons de la història ja que tot just hem iniciat les gravacions.
L’activitat que proposo està pensada per l’alumnat de CS de primària. Es tracta d’elaborar, en petit grup, una situació de conflicte, ja sigui dins de l’aula o en el seu entorn proper que sigui significativa per a ells. Els alumnes hauran d’escriure el guió seguint unes pautes i fer la gravació. Després es visionaran a l’aula per tal de buscar solucions i establir un debat.
L’objectiu es treballar les competències en l’àmbit lingüístic, digital i en valors.
En el vídeo que us enllaço s’ha escollit utilitzar un avatar en lloc de la imatge dels alumnes.
Per la gravació del text he utilitzat l’Audacity. El poema escollit és Plaer de tardor de la Isabel Barriel que he trobat en aquest blog de poesia infantil i juvenil https://bibliopoemes.blogspot.com/.
Activitat 2: Afegir música
Per fer la segona activitat he afegit música al poema anterior. He utilitzat la web https://pixabay.com/es/music/search/naturaleza/ per trobar una cançó instrumental que anés bé a la temàtica del text.
Activitat 3: Gravació veu en directe amb música
En aquesta activitat he gravat la veu en directe mentre sonava la pista de la música. La diferència que he notat és que durant la gravació de la veu estava més pendent de la música i intentava seguir més el seu ritme.
En aquest mòdul hem treballat la ràdio a l’escola. No és un recurs multimèdia innovador però, des del meu parer, contínua sent una eina molt bona i ens confirma que malgrat estiguem en un període on la imatge és molt important, el so no ha perdut el seu poder comunicatiu i pot ser una eina molt atractiva per treballar a les nostres escoles.
Per una banda ens permet treballar la llengua en tots els seus apartats i la resta d’àrees de manera interdisciplinar.
Per una altra banda no cal tenir un gran equipament, només un ordinador, conèixer els programes i les nombroses eines digitals que la xarxa ens ofereix i un grup impulsor amb moltes ganes.
I sobretot, la possibilitat de fer partícip a tot l’alumnat en la creació d’un producte final que pot compartir amb la resta de la comunitat educativa.
Hola a tothom! Em dic Pilar i visc a Lleida. Treballo en una ZER com a itinerant d’educació suport inclusiu. Espero aprendre i compartir amb tots vosaltres molts recursos i eines que ajudin a millorar l’expressió oral del nostre alumnat.
Benvinguts i benvingudes a aquest nou blog que pretén ser un espai on la diferència no sigui sinònim de handicap sinó de riquesa. On puguem compartir coneixements i recursos educatius dirigits a tots els que conformem la comunitat educativa.
M’agradaria compartir amb tots vosaltres un conte d’Isabelle Carrier que ens parla d’una manera senzilla i metafòrica de les diferències, les qualitats i els obstacles amb què s’enfronta dia a dia un nen amb dificultats. I com tots en un moment o altre de la nostra vida som en Lorenzo.