A l’escola, sempre busquem maneres divertides i prà ctiques d’aprendre matemà tiques, i aquest cop ho hem fet d’una manera ben original: construint una catapulta! Aquest projecte, ideat i conduït per l’Andrés, ens ha permès endinsar-nos en el món dels nombres, la geometria i la fÃsica mentre ens divertÃem construint i experimentant.
Des del primer moment, els alumnes de sisè van començar a treballar amb materials senzills per dissenyar i muntar la seva pròpia catapulta. A través d’aquesta activitat, van aprendre conceptes bà sics de fÃsica, com ara la força, la palanca, l’angle de llançament i la trajectòria parabòlica. Però no només van aprendre teoria: cada prova i cada ajustament era una lliçó en directe sobre com els petits canvis poden afectar el resultat final.
L’objectiu final era construir una catapulta i aconseguir que llançés un objecte el més lluny possible, i per fer-ho van haver de calcular distà ncies, avaluar angles i fer prediccions. Tot un repte que van superar amb creativitat i ganes d’aprendre.
Aquest projecte ha estat una manera fantà stica de demostrar que les matemà tiques i la fÃsica no només són teòriques, sinó que també es poden viure, tocar i experimentar. I el més important: l’alumnat ha après jugant, construint i resolent problemes reals.
Grà cies a l’Andrés per aquesta gran experiència d’aprenentatge! Qui sap quin serà el nostre pròxim repte?
