Llançant l’aprenentatge ben lluny: el projecte de la catapulta

A l’escola, sempre busquem maneres divertides i pràctiques d’aprendre matemàtiques, i aquest cop ho hem fet d’una manera ben original: construint una catapulta! Aquest projecte, ideat i conduït per l’Andrés, ens ha permès endinsar-nos en el món dels nombres, la geometria i la física mentre ens divertíem construint i experimentant.

Des del primer moment, els alumnes de sisè van començar a treballar amb materials senzills per dissenyar i muntar la seva pròpia catapulta. A través d’aquesta activitat, van aprendre conceptes bàsics de física, com ara la força, la palanca, l’angle de llançament i la trajectòria parabòlica. Però no només van aprendre teoria: cada prova i cada ajustament era una lliçó en directe sobre com els petits canvis poden afectar el resultat final.

L’objectiu final era construir una catapulta i aconseguir que llançés un objecte el més lluny possible, i per fer-ho van haver de calcular distàncies, avaluar angles i fer prediccions. Tot un repte que van superar amb creativitat i ganes d’aprendre.

Aquest projecte ha estat una manera fantàstica de demostrar que les matemàtiques i la física no només són teòriques, sinó que també es poden viure, tocar i experimentar. I el més important: l’alumnat ha après jugant, construint i resolent problemes reals.

Gràcies a l’Andrés per aquesta gran experiència d’aprenentatge! Qui sap quin serà el nostre pròxim repte?

 

Aquest article ha estat publicat en Activitats, General. Afegeix a les adreces d'interès l'enllaç permanent.

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *