5è col·labora amb l’Ajuntament de Cornellà

Des del Consell del Infants, l’Ajuntament ens proposa activitats on podem col·laborar perquè la ciutat de Cornellà sigui més sostenible amb el medi ambient i amb la cura i neteja de places i carrers.

Aquestes han estat les nostres propostes:

• Fanals i semàfors que funcionin amb energia solar.
  • Que hi hagi més pipi-cans perquè els gossos no ho facin a la sorra dels parcs infantils.
  • Col·locar fonts  i papereres a cada plaça.

També hem fet uns murals per conscienciar als ciutadans  i ciutadanes de la necessitat de protegir i conservar el nostre planeta.

Autoretrat, una manera de conèixer-nos

Els alumnes de 6è de primària han treballat l’autoretrat.
El retrat i l’autoretrat són una constant en la història de l’art de totes les èpoques. El món de l’art està ple d’experiments amb el jo i la imatge.

L’artista en els retrats o autoretrats sempre vol explicar alguna cosa del personatge. Retrata o s’autoretrata per expressar alguna cosa de la personalitat, el seu estat d’ànim. En el nostre cas, l’autoretrat realitzat mostra la meitat de la cara com són ells físicament i l’altra meitat, coses que els hi agrada fer. Gràcies a aquesta activitat els alumnes s’han conegut més a ells mateixos i a la resta de companys, descobrint gustos i hobbies. Què en penseu, s’assemblen als seus retrats?

Publicat dins de Activitats | Deixa un comentari

Les dones que fan història

Durant la setmana passada, els alumnes de cicle superior vam dur a terme diferents activitats per commemorar el dia de la dona. Vam treballar per què se celebra aquest dia i quines dones han brillat al llarg de la història i, el més important, hem parlat de les dones més especials de les nostres vides. Aquí us deixem un recull d’imatges d’aquests dies.

Taller d’antifaços

Aquest curs l’alumnat de cicle superior hem fet un taller d’antifaços amb material reciclat, concretament hem utilitzat: oueres, tetrabrics , bosses de patates i cartró. D’aquesta manera, hem desenvolupat la nostra creativitat, reutilitzant materials que estan al nostre abast. Gràcies a aquesta activitat, hem aportat el nostre granet de sorra per al medi ambient

Aquí teniu una mostra del taller de les nostres obres d’art.

Projecte Cicle Superior – Creem un joc

Bona tarda, famílies!

Us volem presentar el que és un petit recull dels resultats que ha donat el projecte que han realitzat els i les alumnes de 6è de primària. Aquest projecte va ser dissenyat pels mestres de cicle superior per tal de donar una resposta suggerent i significativa en aquests temps de pandèmia.

El fet és que els alumnes han estat creant jocs! Alguns han fet joc de taula, d’altres jocs per jugar a l’aire lliure i fins i tot uns alumnes s’han atrevit amb un videojoc!

L’objectiu era realitzar tot el disseny dels seus jocs, pensar-ne les normes i finalment produir-los, i ja podeu veure l’esforç que han fet.

Programa especial de Nadal

Els alumnes de cinquè de Primària han preparat aquest programa especial de Nadal. Esperem que us agradi. Us desitgen unes molt bones festes.

Publicat dins de General, Ràdio | Deixa un comentari

#joemquedoacasa

En motiu del confinament pel coronavirus els alumnes de 5è estan editant una sèrie d’àudios explicant què fan aquests dies a casa. Avui us deixem amb el que han enviat i envien alumnes de la classe.

.

Publicat dins de Activitats, General, Ràdio | 1 comentari

Teatre de Nadal

Per celebrar el Nadal a l’escola, els alumnes de 6è hem preparat una obra de teatre. Hem representat una adaptació de “Prou de nadales!” de Dídac Botella. L’obra és un recull de gags on l’autor ens proposa fer “una reflexió divertida”  sobre aquestes festes. A partir de l’humor, s’aborda l’enfrontament entre tradició i tecnologia, l’excés de regals, la comercialització del Nadal…

Durant els mesos de novembre i desembre hem estat preparant l’actuació, aprofitant algunes hores de classe, principalment de llengües, per assajar les diferents escenes. Ens hem estudiat el nostre paper i hem practicat els moviments per “l’escenari” A més, hem treballat una mica el vocabulari propi del text teatral.

Finalment, hi hem afegit el vestuari i ens ha quedat un espectacle molt vistós i entretingut que ha tingut molt d’èxit entre les nostres famílies i els nostres companys de Primària.

Entre aquesta representació, el Festival i el Cantània ens convertirem en uns experts de les obres escèniques!!

Publicat dins de General | 1 comentari

Campanya “1 grua 1 euro”

Aquest any el de 6è EP hem col·laborat en la campanya “1 grua 1 euro” que fa la Fundació Mútua General de Catalunya. Hem practicat l’origami i hem fet grues amb un desig solidari. Així d’una manera lúdica podem ajudar perquè avancin les investigacions sobre l’esclerosi múltiple.
Aquí en teniu una mostra.

Ningú és prou petit per canviar el món

Els alumnes de cinquè hem visionat el vídeo especial canvi climàtic que va emtre l’InfoK aquest setembre. Ens hem preguntat coses, hem après i ens hem adonat que els petits canvis que podem fer individulament són valuosos. També ens hem adonat que hem de lluitar per defensar un món  millor com fa el moviment juvenil Fridays for Future, liderat per l’activista sueca Greta Thunberg.

Publicat dins de Activitats | Deixa un comentari