ACTIVITATS, CRITERIS D’ AVALUACIÓ I ATENCIÓ A LA DIVERSITAT.

 

BLOC PER A CICLE INICIAL

JUSTIFICACIÓ

 

Conèixer d’ on venim i el medi que ens envolta és una part molt important per arribar a conèixer, a saber cap a on es dirigeix la societat i quina és la nostra funció en ella.

Un bon punt de partida és obrir la curiositat dels nostres alumnes vers l’entorn més ampli que en els envolta.

Conèixer la Terra, la Lluna, on estem situats a l’univers, la seva composició, com es va originar tot (teories), etc., són alguns dels punts que es treballaran en aquesta unitat didàctica per tal d’aprofundir més en aquests temes tant difícils de comprendre per a l’ésser humà en general.

 

 

Competències bàsiques treballades1. Competència comunicativa lingüística i audiovisual.2. Competències artística i cultural.

3. Tractament de la informació i competència digital.

4. Competència matemàtica.

5. Competència d’aprendre a aprendre.

6. Competència d’autonomia i iniciativa personal.

7. Competència en el coneixement i la interacció amb el món físic.

 

Valoracions de la unitat didàctica (activitats, organització…)Si la quantitat de preguntes plantejades és molt elevada, s’han de plantejar de forma molt curta i dinàmica, ja que a l’hora d’exposar-les es pot fer molt pesat.Un cop acabat aquest projecte, es va fer un recull de totes les preguntes treballades i es van organitzar en forma de llibre. Es va descarregar el documents a Internet en forma de revista interactiva. A aquesta revista es podia accedir des del bloc del Cicle.

 

Atenció a la diversitat (general però especificant mínims) Es recomanarà que els aquells nens que reben suport a l’aula d’educació especial per problemes de comprensió o bé nouvinguts treballin en parelles rebent el suport d’algun company. A l’hora de fer les activitats escrites, es faran de forma oral o reduint el nombre d’activitats a realitzat.

A les avaluacions es valorarà la possibilitat de realitzar-les amb el apunts davant o de forma oral (depenent del cas).

Per als nens que amb capacitats més altes se’ls demanarà que facin un cop de mà a aquelles parelles que els costi més.

 

 

ACTIVITATS D’ENSENYAMENT- APRENENTATGE

Activitats Recursos Organització
  • Què sabem?
  • Què volem saber? (recull en un document de les diferents preguntes plantejades)
  • Dibuix inicial.
  • Cerca d’informació sobre el tema.
  • Exposició de les informacions portades a l’aula de forma oral i general.
  • Repartició de les preguntes plantejades (tres preguntes per a cada parella).
  • Elaboració amb tot el grup dels criteris d’avaluació de les rúbriques.
  • Cerca d’informació per a les preguntes plantejades.
  • Elaboració del treball escrit en un processador de textos. Seguint unes pautes marcades.
  • Elaboració d’una presentació de la pregunta plantejada després de la correcció de la informació al treball escrit.
  • Exposició de la pregunta plantejada. Amb el suport audiovisual necessari.
  • Omplir graelles d’avaluació als companys.
  • Omplir rúbriques a mesura que es vagin realitzant les diferents parts del projecte.
  • Recull de tota la informació donada per tots els companys en format paper.
  • Realització de l’Índex del treball.
  • Realització de la tapa del treball.
  • Què hem après? (prova final)
  • Publicació en format revista al bloc de l’ escola.

 

 

Recursos TAC:

  • Internet (per a la cerca d’informació).
  • Processadors de textos (per a la realització del treball escrit).
  • Processador de presentacions (per al treball expositiu). PDI.

 

Recursos humans

 

Fitxes diverses:

  • Què sabem?
  • Dibuix inicial.
  • Rúbriques. (Amb els criteris d’avaluació per a tota la classe i una de buida per a cada alumne/a).
  • Graelles d’avaluació.
  • Prova final.
S’organitzen els nens per parelles i cada parella treballa sobre 3 preguntes proposades al què volem saber.

 

 

Publicat dins de ACTIVITATS | Etiquetat com a | Deixa un comentari

VOLS SABER QUANTS HOMES HI HA A L’ ESPAI ?

El web ‘How many people are in space right now?’ mostra quants astronautes es troben a l’espai en el moment precís de la cerca. Una dada anecdòtica però alhora interessant ara que es compleix el 50è aniversari de l’enviament per part de l’antiga Unió Soviètica del primer home a l’espai, Iuri Aleksèievitx Gagarin

 

Des que ara fa 50 anys l’antiga Unió Soviètica va enviar el primer home a l’espai, Iuri Aleksèievitx Gagarin, les incursions més enllà de l’atmosfera terrestre han estat una constant. En el moment d’escriure aquest línies, el webHow many people are in space right now?,mostra que són nou els astronautes que es troben a l’espai, tots ells a bord de l’Estació Espacial Internacional.

Per a celebrar el 50è aniversari del vol de Gagarin, que va tenir lloc el 12 d’abril de 1961, s’ha realitzat la pel·lícula First Orbit, que està disponible on line. Creada en col·laboració amb els astronautes a bord de l’Estació Espacial Internacional, el vídeo mostra una nova visió del que Gagarin hauria vist d’haver viatjat al voltant del planeta terra. Acompanya les imatges una gravació en la qual se sent l’astronauta rus el dia en que va passar a la història.

Els URL dels webs són els següents:
http://www.howmanypeopleareinspacerightnow.com/
http://www.firstorbit.org/

Publicat dins de NOTÍCIES | Etiquetat com a | Deixa un comentari

GUIA DIDÀCTICA

ACTIVITAT DE CICLE
GRAVEM ALS COMPANYS DE CICLE.
Dividirem la classe en grups i cada grup disposarà d’ un iPad que utilitzaran per a gravar a nens del seu cicle.  Podran fer  preguntes sobre l’ espai, el tema que treballem i després gravar-se una vegada sabran la resposta per tal de contestar-los. 

Preguntaran coses sobre planetes , estrelles, nebuloses, satèl·lits, etc… Els vídeos es penjaran al  bloc del cicle.A la PDI es faran activitats prèvies sobre el tema. Aquesta unitat amb PDI està penjada al meu bloc i està feta per la mestra i permet escriure, contestar, relacionar, fer jocs, etc…

Per tant la PDI serà per a treballar en gran grup, interaccionar i resoldre dubtes.  Es podran consultar els dubtes a Google Mon o a Google Sky o amazing-space, per tal de descobrir nous itineraris a la xarxa.També com a projector dels vídeos fets amb la iPad i veure els resultats finals del bloc de cicle. 

*A la nostra escola cada vegada més utilitzem iPad  i els nens estan entusiasmats. Els resultats es visualitzen a la PDI i al bloc de l’ escola.

Publicat dins de CONTINGUTS DIDÀCTICS | Etiquetat com a | Deixa un comentari

PRESENTACIÓ BLOGUER

Publicat dins de RECURSOS WEB | Etiquetat com a | Deixa un comentari

La sonda europea Philae.

Publicat dins de NOTÍCIES | Etiquetat com a | Deixa un comentari

Llicència

Aquesta obra està subjecta a una llicència de Reconeixement-NoComercial 3.0 Espanya de Creative Commons

Més galeries | Deixa un comentari

Hola, món!

Benvingut/da a XTECBlocs. Aquest és el teu primer article. Edita’l o esborra’l i comença a fer ús del bloc!

Publicat dins de GENERAL | 1 comentari