08.-Aclariments sobre l’ús de Decisiologia.-

Decisiologia és la ciència de l’aplicació de principis so-ciològics, epistemològics, psicològics i sòciopsicope- dagògics en la presa de decisions de la ciutadania en la vida de cada dia.

Com a principis psicològics de l’escolta activa, la PNL, l’Anàlisi Transaccional, la logoteràpia entre altres.

Mai substitueix a cap psicoteràpia ni tractament farmacològic.

Ara bé pensa que quan s’elegeix un tractament o quan prenem medicaments també són decisions.

I els millors resultats sempre estan en relació a la cooperació de les desicions.

Decisiologia és la gramàtica de la nostra llibertat

Benvingut/uda a Decisiologia.

09.- Ferran3

Benvingut/da a DECISIOLOGIA

És la primera ciència que es construeix gràcies a la participació ciutadana, tot el contrari a les construides per una sola persona o en un despatx

És qüestió de coneixer-nos i de tenir-nos confiança.

10.- Decisiologia i Canvi Mental Global de risc digital

Tres nivells com una poma:

– La pell de Decisiologia. Un superficial, d’evidència social col.lectiva i de sentit comú. Aquí tenim els coneixements decisiològics i sociològics de les decisions. La decisiologia de la vida, de les associacions, dels processos administratius, de les institucions, etc. Tenim una decisiologia de les coses quotidianes. Tothom està d’acord que es necessita un canvi de mentalitat climàtica, econòmica, etc.. Aquí també tinc la matemàtica decisòria o els passos per assolir una decisió tot considerant la capacitat hipotètica, de risc i de dol.

En el camp dels nombres hi han nombres i cultures que tenen un valor decisori o simbòlic interpretatiu que dona sentiments de certesa o de dubte a les persones.

– La carn de Decisiologia. Una visió més psicològica de les decisions constructives del guió de les persones i dels seus impulsors davant l’ansietat de la vida que provoquen circuits de conducta. És una visió transaccional analista del guió i del pla de vida. Cal aprendre a decidir i per això fa falta tenir vivències amb estímul hipotètic, saber jugar amb el risc i gestionar el dol de les decisions.

Els nombres i les operacions matemàtiques faciliten dades que ajuden a prendre decisions que va des de la simple suma a fórmules més complexes. La matemàtica vista des del càlcul és una cosa i la matemàtica vista des de la pesa de decisions és una altra manera pedagogia i de didàctica. Neix per tant la Decisiologia com a psicodidàctica i psicopedagigia. exemple la teoria de la incertesa i els nombres boirosos.

– El cor de la poma de Decisiologia, on hi han les llavors . Una visió epistemològica i del pensament de la identitat de les persones (literatura de Decisiologia). És l’estudi dels efectes del risc digital versus la vida analògica mental natural que l’esser humà s’ha construit a través de les evolucions de la civilitzacíons

Aquí la contribució de J.M. Ferran es que el cervell respon de forma addictiva, malaltissa o violenta davant l’amenaça digitilitzadora dels estimuls en detriment de la realitat analògica que milions d’anys ha anat formant el cervell i la ment actual. Si hi ha una necessitat racional de canvi de mentalitat, aquí esmentat canvi és limitat ja que el cervell és fràgil. (Ment Fràgil).En el camp dels nombres aquí tenim els nombres decisoris i la teoria del risc com a joc estratègic competent (jocs estratègics competents per resultats)

11.- 30 anys de testimoni per a la innovació

http://picasaweb.google.es/josepmariaferran/AT#5467938387893149026
 
FOTOS ECONOS
http://picasaweb.google.es/econosclub/EconosReiki
http://picasaweb.google.es/econosclub/Musics
FOTO DE PARTICIPACIÓ A LA RÀDIO EN EL PROGRAMA ECONOS 101. PRESENTACIÓ  DEL TREBALL DE RECERCA DE BATXILLERAT D’UN ALUMNE DE L’INSTITUT TORREFORTA,  ACOMPANYAT DE LA SEVA FAMÍLIA
http://picasaweb.google.es/josepmariaferran/ES180310
FOTOS DIA 04 DE NOVEMBRE DE 2009 PRESENTACIÓ DEL PROJECTE ECONOS A LA SALA D’ACTES DE L’INSTITUT MUNICIPAL D’EDUCACIÓ DE L’AJUNTAMENT DE TARRAGONA
http://picasaweb.google.es/josepmariaferran/041109
EL PROJECTE ECONOS TAMBÉ HA ESTAT ELEGIT EN UNA TAULA RODONA DE LA URV, ON PARTICIPAREN DIFERENTES EXPERIÈNCIES DE LA UNIVERSITAT. ECONOS ÉS UNA EXPERIÈNCIA TAMBÉ COM A PRACTICUM DE PEDAGOGIA
http://picasaweb.google.es/josepmariaferran/Jornada
NA NURIA BARRAGAN, estudiant pràcticum de pedagogia de la URV. El seu treball de recerca s’ha basat en ECONOS
TAMBÉ EN EL MES DE MAIG ES PRESENTARÀ DINS D’UN PROJECTE MÉS AMPLI D’APRENENTATGES SERVEI COM A PONÈNCIA DINS DEL CONGRÉS DE PSICOLOGIA HUMANISTA I ANÀLISI TRANSACCIONAL QUE ES CELEBRARÀ A ZARAGOZA.
http://picasaweb.google.es/ceradai
Aquesta experiència “ECONOS” serà presentada en el congrés de psicologia i anàlisis transaccional de Zaragoza en el proper mes de maig, a més està englobada dins d’un protocol d’assessorament sistèmic competencial: el projecte “””PLUJArrels)))…, “l’aigua dels núvols, amb la pluja arriba a les arrels, és a dir els ajuts han d’arribar a les arrels de les competències dels educadors i de les competències bàsiques de l’alumnat.
Per als promotors d’ECONOS per a millorar la convivència social cal generar espais ECONOS dins de l’entorn social educatiu de les escoles i de les famílies, ajudant a les famílies i a la vegada promoven una descarga de tensions i de responsabilitats del fracàs social que s’ha anat agregant a l’escola com a solucionadora de tot.
L’escola necessita trobar el seu paper i les famílies han de fer de tals per això necessiten ajuts dins de l’entorn educatiu dels barris, pobles i de les ciutats.
http://picasaweb.google.es/josepmariaferran/IRT
Les germanes pedagogues Jessica i Vanessa Melendo, noves cooperants de la ràdio local dins d’ECONOS 101, amb la secció LA EDUCACIÓN A FLOR DE PIEL.   15 DE MAIG DE 2010
Tots els dijous lectius de 19 a 20 hores a FM 101.0 de ràdio Sant Pere i Sant Pau, emissora municipal
Avui 19 d’abril de 2010 l’escriptor Xulio Ricardo Trigo ha participat en una activitat d’ECONOS on cinc alumnes de batxillerat l’han entrevistat, a més ha donat el seu testimoni com a persona, com a català nascut i fill de Galícia i com a escriptor i creatiu. Gràcies a la col.laboració de la professora Na Montserrat Roca i amb la presència constant de la coordinadora pedagògica del centre N’Eulàlia Ferrer. Al final ha signat uns autògrafs i a conversat amb els joves aspirants i aficionats a la creativitat literària
http://picasaweb.google.es/josepmariaferran/Xulio
MÉS ACTIVITATS AL VOLTANT DE LA CULTURA COOPERATIVA I PER A LA CONVIVÈNCIA
I el dia 20 d’abril a la tarda a les Borges del Camp  vàrem fer una xerrada-col.loqui aplicant la PEDM ® per a fomentar la lectura i l’expressió escrita a casa.
També presentarem la iniciativa ECONOS de l’institut  de Torreforta de Tarragona
Escola Rocabruna de les Borges del Camp
http://picasaweb.google.es/josepmariaferran/Lesborges

12.-El repte de Decisiologia

Concepte nou empleiat per primera vegada pel professor i investigador psicosocial J.M. Ferran en 2004, en el reconeixement en honor a la causa iberoamericà.

Des de 1998 l’associació CERADAI de Catalunya en els seus estatuts per indicació de J.M. Ferran és una entitat per a la investigació psicosocial de la Intel.ligència Decisió, organitzant cursos de formació del professorat. L’important més que saber coneixements és saber decidir.

Decisiologia és l’etudi inclusiu i interpretatiu de les decisions humanes des de l’art, la tècnica mental i la hipnosi i la ciència. Per a J.M. Ferran Decisiologia té quatre fonts: l’epistemologia o interpretació filosòfica del coneixement com un conjunt de decisions, la segona la sociologia que estudia els casos i l’aplicació estadística del comportament des de la consciència de les decisions de les persones, la tercera la psicologia com aplicació de tècniques i models i la darrera font l’experiència sistèmica competencial.

J.M. Ferran després de 2004 on va ser premiat Decisiologia, Capacitat Recurrent Disponible (CRD) i Decisio-Anàlisis,  per la Universitat Iberoamericana, El Perú, va rebre dos premis iberoamericans un sobre sistemes l’aplicació en l’avalució ràpida de sistemes. les FARS en 2005 pel Consejo Iberoamericano CIHCE i l’altra en 2006 per la Fundació Iberoamericana (Paulo Freire9 sobre l’explicació en assaig de la MENT FRÀGIL o les implicacions neurològiques límits de l’evolució humana postmoderna. En 2007 va rebre el premi MICRO de ràdio SPiSP de Tarragona pel relat prospectiu SP2. EL VIATGE SETMANAL AL NOSTRE PLANETA IMAGINARI, on explica el viatge al futur 2022 i tornar a la Terra actual amb esperit cooperant dins de l’entorn social i cultural. Per això els dos programes que organitza J.M. Ferran és denominen RÀDIO ENTORN COOPERANT

A més J-M- Ferran té tres tesines: TEILHARD DE CHARDIN I LES IMPLICACIONS EDUCATIVES CIENTÍFIQUES, 1979 Universitat de Barcelona. EL TRACTAMENT DE LA DISFÈMIA, SEGUIMENT D’UN CAS, 1983, Universitat de Barcelona i COMPORTAMENTS SECTARIS I TOTALITARIS SOCIALS 2006, Universitat Rovira i Virgili.

En J.M. Ferran té un consultori (COAS) i ensenya Decisiologia en cursos de formació del professorat i tallers a les famílies organitzats per CERADAI de Catalunya.

El repte actual és aplicar Decisiologia en la resolució de casos: decisions docents, decisions familiars, recerca de persones desaparegudes, decisions socials i associatives.

J.M. Ferran imparteix conferències com autor i promotor cultural i dirigeix dos programes de ràdio entre setembre i juny: un setmanal “””A 101″””a ràdio SPiSP de Tarragona i un mensual prioremPRIORAT))) a ràdio Falset.

Més informació:

http://blocs.xtec.cat/ferrancrea

En resum el repte de decisiologia és la seva difusió, la seva pràctica i demostrar els seus resultats

13.- La motivació per Decisiologia

La motivació per Decisiologia és molt amplia.

Ajuda a explicar comportaments i les seves decisions

Millora la nostra capacitat d’observació i d’escolta, així com de l´’us de tots els nostres sentits.

Decisiologia és fonamenta en la psicologia humanista i més concretament l’Anàlisi Transaccional, tot considerant els principis dels models psicològics conductistes, cognitivo-conductuals, sistèmics relacionals, psicoanalítics, gestalt entre altres.

Decisiologia ajuda a interpretar els costums i la construcció dels processos i dels estils d’aprenentatges autònoms dins de la diversitat de les persones.

Deciisologia és aplicable en totes les situacions de la vida, a nivell formal com de diversió, oci, voluntariat o actuacions cíviques.

14.-Decisiologia

És la reflexió dels processos, com un joc d’estratègia cooperant amb iniciativa en joc d’oposició.

Una nova visió dels temps dels treballs

Una decisiologia dels drets humans i de la justícia  de la ciutadania.

Centrada en les competències bàsiques creatives, cooperants i decisòries.

15.-Decisòria i decisió

decisori -òria

adj. [DR] [LC] Que té poder de decidir, s’aplica especialment a un fet que tot sol determina la decisió d’un procés.
adj. [AD] Que conté la disposició d’una sentència judicial. Part decisòria d’una sentència.
adj. [DR] Que resol una qüestió plantejada en un plet civil o causa criminal. Acte, tribunal, decisori.

Resultats: 1 al 1 (1 registres)
Imprimir la llista
Institut d’Estudis Catalans
C. del Carme, 47. 08001 Barcelona
Telèfon +34 932 701 620 / Fax +34 932 701 180
oficines.lexicografiques@iec.cat
Requisits tècnics·Informació legal

decisió

f. [LC] Acció de decidir. Les decisions de l’àrbitre. Prendre una decisió.
f. [DR] En jur., resolució o determinació d’un jutge o de l’autoritat competent en un cas controvertit.
f. [DR] Dispositiva .
f. [LC] Qualitat de decidit. Obrar amb decisió.

16.-La nova mirada de Decisiologia Ó^Ò

És l’observació i l’escolta activa i la seva interpretació de fets al voltant dels processos de la presa de decisions.

És una visió global del temps i dels treballs de la nostra vida.

Les persones vivim immersos en quatre tipus de treballs:

L’únic que és remunerat.

El treball laboral que és remunerat. Generalment hi ha un contracte i es troba dins d’un marc legal o conveni laboral.

Els tres treballs restants no són remunerats:

El treball domèstic que és el que es porta a terme a casa, en la llar del descans i d’almenys una menjada al dia.

El treball cívic que és exercir tasques no remunerades amb benefici directa com és els càrrecs associatius, de les comunitats de veïns, etc.

I finalment el treball voluntari el qual és no remunerat i beneficia a terceres persones que no formen part de la comunitat al menys de forma directe i/o immediata.

En el nostre país els treballs cívic i voluntari suposa a més del temps de dedicació assumir dispeses per part de la persona que els realitza. La tendència seria que almenys l’agent que els realitza no tingui dispeses agregades per dur-los a terme.

La investigació sociopsicopedagògica és una tasca voluntària amb aplicacions cíviques.

Pot ser presa com una inversió a la llarga.

Entre tots els treballs hi ha un factor, el factor solidari. aquest ajuda a crèixer i a tenir una salut global i holística en el món laboral.

Món inclòs vol dir incloure els diversos móns, el laboral, el domèstic, el cívic i el voluntari. De forma que l’exercici adequat provoca creixement personal i més satisfacció en el treball laboral.

Decisiologia neix amb la finalitat d’aportar solucions a la problemàtica psicosocial actual i trencar l’esquizofrenia que pateix el món occidental, que en 2006 vaig denominar sota el nom de “Ment Fràgil” obtenint el reconeixement “Paulo Freire” de l’associació brasilenya.

17.- Mirar amb unes altres ulleres Ó^Ò “”mÓninclÒs

Decisiologia ens ajuda a veure el món inclòs amb una altra mirada. Amb unes noves ulleres podem construir un nou cor.

No hi ha res inclusiu, sols hi han persones inclosibles, és a dir persones disponibles en el saber fer, saber, saber estar i saber ser inclòs.

Els principis de Decisiologia és la mirada a si mateix/a com a persona que existiex i que mostra les seves competències. Cada persona és inclòs per competència o no.

1.- Cal considerar les competències bàsiques reals de les persones implicades.

2.- La seva identitat, les seves creences i les seves necessitats, interessos i capacitats.

3.- Els seus temps i els seus treballs, sigui laboral, domèstic, cívic o voluntari. Amb el factor temporal solidari dels treballs.

4.- La mirada és interactiva sistèmica

5.- La competència és social inclosible.