CARNESTOLTES

CARANAVAL A L’ESCOLA RENAIXENÇA

La nostra escola celebra la festa de Carnaval de forma global tot i que cada cicle la viu de forma diferent.

Al ser una tradició molt arrelada a l’escola i al poble, la festa s’allarga durant una setmana. Tot i que la festa l’organitzen, juntament amb els mestres, els alumnes de cicle superior, els infants d’Infantil participen de tots els actes programats. La rebuda, les consignes a seguir, la desfilada i finalment la crema d’en Carnestoltes.

Els alumnes d’infantil tenim unes activitats a fer prèvia l’arribada del senyor Carnestoltes. Conèixer la festa, què farem, escollir i fer un antifaç per el dia de la rebuda, si ens toca fer la disfressa (un any la fem a l’escola i un altre any la porten de casa) escollir el tema i confeccionar-la.

OBJECTIUS, CAPACITATS I HABILITATS

Objectius 

– Conèixer la festa de Carnaval i els seus elements característics.

– Conèixer experiències, històries i símbols de la cultura pròpia del país.

– Desenvolupar habilitats de comunicació, expressió, comprensió i representació per mitjà dels llenguatges corporal, verbal, gràfic, musical, audiovisual i plàstic i iniciar-se (…) en l´ús de les tecnologies de la informació i de la comunicació.

– Participar i gaudir en les activitats proposades de manera activa, afavorint el sentiment de pertanyença a un grup i a un col·lectiu.

– Utilitzar les TIC com a eina d’aprenentatge.

-Potenciar la creativitat i la imaginació. 

Capacitats i habilitats:

  • Aprendre a ser i actuar d’una manera cada vegada més autònoma:

– Progressar en la coordinació (motricitat fina, coordinació òculo-manual.oculo-manual…).

– Assolir progressivament hàbits d’autonomia en la realització de les activitats.

  • Aprendre a pensar i a comunicar:

– Emprar diferents tipus de llenguatge (oral, dibuix…) en la comunicació de diferents informacions, vivències.. i adaptada al context de Carnaval.

-Treballar en equip i de manera cooperativa.

  • Aprendre a conviure i habitar el món:

– Prendre consciència de pertinença social i de col·lectiu.

– Desenvolupament d’habilitats socials

  • Aprendre a descobrir i tenir iniciativa:

– Observar l’entorn social amb actituds de respecte i participar activament en activitats socials i culturals com el Carnaval.

 

Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà Els camps necessaris estan marcats amb *